Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

SKF

Młodzi inżynierowie wspierani przez SKF

Nie podlega wątpliwości, że w Polsce potrzebna jest szeroka kadra inżynierów i mechaników. Okazją do zdobycia praktycznego doświadczenia dla studentów uczelni technicznych są zawody „Formuła Student”, które wspiera także firma SKF. Zadaniem uczestników jest zaprojektowanie i zbudowanie od podstaw jeżdżącego bolidu według ściśle określonego regulaminu. Bolid zostaje poddany praktycznym sprawdzianom podczas corocznej serii zawodów rozgrywanych […]

Zmiany w napinaczach pasków rozrządu i pompach wody

Inżynierowie firmy SKF pracują nad rozwojem technologicznym także tych referencji, które znajdują się w ofercie producenta już od lat. Napinacze pasków rozrządu do silników grupy PSA Rolki napinaczy oznaczonych symbolami VKM 13100 i VKM 13244 są teraz wykonane z tworzywa sztucznego, a w przypadku tej drugiej referencji rolka jest też o 1 mm węższa (29 […]

Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?

Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu. Z biegiem czasu nie tylko zwiększała się liczba urządzeń napędzanych paskiem, ale także ich moc, dlatego tradycyjne paski klinowe przestały wystarczać. Początkowo projektanci silników próbowali stosować kilka pasków, ale […]

Targi ProfiAuto Show 2016: SKF

Stoisko SKF prezentowało gamę produkowanych przez tę firmę części. Wyróżniała się nowość – kompletny zestaw rozrządu z łańcuchem do silnika 1.3 MultiJet, wraz ze ślizgami i wszystkimi niezbędnymi elementami. Można było również poznać nowy wygląd opakowań produktów SKF. Przedstawiciele firmy podczas targów chętnie udzielali zainteresowanym porad technicznych oraz rozwiewali wątpliwości mechaników.

Łożysko – pozornie proste, w rzeczywistości efekt lat inżynierii

Zobacz na czym polegają różnice między trzema zaawansowanymi rozwiązaniami światowego lidera w produkcji łożysk samochodowych – firmy SKF. Łożyska kół przeszły znaczną ewolucję na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. W motoryzacji wciąż stosowane są łożyska toczne, ale we współczesnych samochodach stanowią one tylko jeden z elementów zintegrowanej piasty koła. Wiodącym producentem systemów łożyskowania kół jest firma […]

Półosie i przeguby napędowe nie mają łatwego życia

Półosie i przeguby są bardzo ważnymi elementami układu napędowego we współczesnych samochodach. Nie mają jednak łatwego życia podczas eksploatacji, ponieważ pracują narażone na ciągłe siły skręcające w nieprzyjaznych warunkach pod podwoziem. Półosie i przeguby muszą zapewnić przekazanie momentu obrotowego wygenerowanego z silnika, zestopniowanego przez skrzynię biegów na koła pojazdu. W związku z duchem czasu oraz […]

Pompa wody: jak uniknąć błędów przy montażu?

Wysoka trwałość dzięki prostej konstrukcji i coraz mniejsze wymiary – inżynierowie firmy SKF mieli duży wpływ na to, jak dziś wyglądają pompy wody. Jeśli pompy wody zawodzą to zwykle z powodu błędów w montażu i eksploatacji. Przeczytaj jak ich uniknąć. W samochodach poruszających się po europejskich drogach stosowane są odśrodkowe pompy wirnikowe. Wewnątrz ich korpusu […]

SKF przedstawia nowe opakowania

Firma SKF wprowadza nowy wzór opakowań produktów przeznaczonych na aftermarket, które trafią na rynek europejski jeszcze w kwietniu. Nowy wzór opakowań zachował niebieską kolorystykę SKF, połączoną z elementami graficznymi nawiązującymi do tradycji szwedzkiego producenta. Centralnym punktem nowego designu jest powiększony rysunek łożyska koła. – „Sukces SKF na rynku to konsekwencja naszego przywiązania do tego, co […]

Właściwy montaż piasty HBU 2.1 to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażony w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Łańcuchowe zestawy rozrządu od SKF

SKF wprowadza do oferty niemal 60 zestawów przeznaczonych do wymiany łańcuchowego napędu rozrządu. Zestawy oznaczone skrótem VKML przeznaczone są do silników najpopularniejszych modeli samochodów europejskich, japońskich i koreańskich. Prognozy wskazują, że do 2020 roku liczba samochodów, których rozrząd napędzany jest łańcuchem, wzrośnie o 30-40 proc. Z założenia układ rozrządu napędzany łańcuchem nie powinien wymagać wymiany. […]

SKF to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów łożysk tocznych. Firma opracowuje, konstruuje i masowo produkuje łożyska, uszczelnienia oraz systemy smarowania. Duża część produkcji firmy jest związana z rynkiem motoryzacyjnym. Szwedzka marka dostarcza łożyska na pierwszy montaż do fabryk samochodów, a także na rynek wtórny części (aftermarket). Od pewnego czasu, SKF poza łożyskami dostarcza także części układu rozrządu, takie jak paski i pompy wody. O skali działalności firmy świadczy posiadanie przez nią ponad 100 fabryk w różnych częściach świata (oczywiście nie wszystkie z nich zajmują się produkcją na potrzeby motoryzacji). Katalog łożysk i innych produktów SKF jest stale poszerzany. O produktach firmy można przeczytać więcej w artykułach z tej kategorii.