Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
08.10 Zmowa cenowa na rynku nowych samochodów. UOKiK nakłada ogromne kary! 08.10 Ukończono budowę nowego obiektu Tedgum w Polsce 04.10 Nowe, cyfrowe narzędzie do kalibracji ADAS. Byliśmy na przemierze na Automechanika 2024. 04.10 Co Polacy wiedzą o recyklingu opon? Jest wiele wiedzy do nadrobienia. 04.10 Nowe produkty BASF Coatings. Bezbarwne lakiery powstałe z wykorzystaniem… zużytych opon.

Monroe

Monroe® oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia do McLaren Automotive

Brytyjski producent luksusowych super- i hipersamochodów McLaren Automotive oraz producent części Tenneco ogłosili, że Monroe® został oficjalnym dostawcą inteligentnego zawieszenia (Monroe® Intelligent Suspension) dla gamy samochodów drogowych McLaren.

Bezpieczny tuning amortyzatorów – dlaczego należy unikać części niskiej jakości?

Powszechna dostępność tanich, tuningowych sprężyn i amortyzatorów może przyczyniać się do pogorszenia bezpieczeństwa jazdy na drogach. Niedoświadczeni kierowcy montują je i podczas jazdy ryzykują utratą panowania nad samochodem. Eksperci radzą zaczynać swoją przygodę z motoryzacją od sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań.

Tenneco otworzyło w Polsce centrum inżynieryjne Monroe – widzieliśmy je od środka

24. maja odbyło się uroczyste otwarcie Monroe European Engineering Center, czyli Europejskiego Centrum Inżynieryjnego Monroe, na którym mieliśmy okazję gościć. Na ceremonii otwarcia zjawili się przedstawiciele Tenneco z całego świata.

Technologia VR wkroczyła do szkół mechanicznych

W ostatnich miesiącach niemal 200 młodych mechaników ze Śląska po raz pierwszy uczyło się swojego fachu poprzez wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości (VR). Marka ProfiAuto, firma VRTechnology oraz Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE) zakończyły pilotaż pionierskiego projektu, podczas którego wraz z największymi dostawcami części motoryzacyjnych kształcili uczniów szkół mechanicznych z pomocą nowej technologii. Z uwagi na […]

Nowości w ofercie DRiV

DRiV wprowadza na rynek ok. 200 nowych referencji w obrębie swoich marek. Tym razem najbardziej poszerzą się katalogi Monroe, Ferodo i MOOG.

Alternatywa dla tańszej naprawy półaktywnego zawieszenia

Wymiana amortyzatorów w używanych samochodach z półaktywnym zawieszeniem bywa na tyle droga, że kierowcy ratują się amortyzatorami używanymi w lepszym stanie lub na własną rękę zmieniają parametry trakcyjne samochodu, montując amortyzatory zwykłe, bez możliwości regulacji siły tłumienia. Firma Monroe przestrzega przed konsekwencjami i proponuje rozwiązanie tego problemu.

Kalendarz ProfiAuto na rok 2022

Głównym bohaterem kalendarza ProfiAuto na rok 2022 został tym razem kultowy Ford Mustang z rocznika ‘65. Wydawnictwo już wkrótce trafi do rąk partnerów biznesowych i fanów motoryzacji w Polsce i za granicą. Będzie także przedmiotem specjalnej aukcji, z której całkowity dochód zostanie przekazany na cele charytatywne.

Najczęstsze błędy mechaników przy wymianie amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów należy do podstawowych czynności serwisowych, jednak i na tym polu pojawiają się błędy. Monroe wskazuje te największe, które najczęściej przez nieuwagę są popełniane w warsztatach. Oto 7 grzechów mechaników wymieniających amortyzatory.

ProfiAuto w Koninie

Sieć ProfiAuto powiększyła się o kolejnego partnera – sklep Brems w Koninie. Według przedstawicieli marki, trend w kierunku tworzenia warsztatów, sklepów i hurtowni motoryzacyjnych w mniejszych miastach będzie w najbliższych miesiącach przybierał na sile.

Naprawa i serwis hydropneumatyki. Czy to koniec?

Zawieszenie hydropneumatyczne, pomnik i wizytówka francuskiego Citroena odeszła do lamusa już kilka lat temu. Ostatni samochód z takim układem wyjechał z fabryki PSA zlokalizowanej w Rennes w 2017 roku. Zakończenie produkcji tego modelu to również koniec ery zawieszenia hydropneumatycznego. Już w 2015 roku podjęto decyzję o zaprzestaniu rozwoju tej technologii, a dwa lata później, równolegle […]

Monroe to jeden z najbardziej znanych na świecie producentów części układu zawieszenia oraz elementów układu kierowniczego do samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, SUV-ów, autobusów i pojazdów ciężarowych. Firma została założona w 1916 r. przez mechanika i przedsiębiorcę Augusta F. Meyera w USA. Monroe od lat jest dostawcą rozwiązań technicznych na rynek pierwszego montażu samochodów (OE), aktywnie działa także na rynku wtórnym części (aftermarket). Jej najbardziej znane produkty to amortyzatory samochodowe oraz sprężyny zawieszenia. Monroe ma w swojej ofercie także wahacze, przeguby kulowe, końcówki drążków kierowniczych czy łączniki stabilizatora. Od 2018 r, po przejęciu przez firmę Tenneco firm Federal-Mogul i Öhlins Racing, Monroe wraz z innymi markami należy do grupy DRiV. Więcej informacji na temat marki Monroe i jej produktów można znaleźć w powyższych artykułach.