Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja. 23.12 Dwa konkursy na innowacje w branży motoryzacyjnej 23.12 Przygotowanie do zimy i serwis samochodów elektrycznych. Wywiad z przedstawicielem jednego z producentów. 23.12 Awaria AdBlue w blueHDi: producent zobowiązał się do napraw i odszkodowań 23.12 Continental pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej w Programie Współdziałania KAS

Bilsteingroup

Hyundai ix35 – wymiana sprzęgła

Popularny model Hyundaia został wprowadzony na rynek w roku 2004 i dzięki modzie na SUVy jest sprzedawany na całym świecie w dużych ilościach. Model opisywany w artykule to druga generacja ix35, oferowana na niektórych rynkach pod nazwą “Tucson” w latach 2009 – 2015. Ten egzemplarz wyposażony jest w przedni napęd i silnik wysokoprężny o pojemności […]

Powraca kalendarz warsztatowy febi – tym razem zdjęcia wykonano w Kolumbii

W roku 2023 ponownie będziemy mogli korzystać z kalendarza warsztatowego febi. Zdjęcia do najnowszego wydania powstały w Kolumbii wczesnym latem roku 2022. W poprzednich latach pandemia uniemożliwiła przygotowanie pracochłonnego materiału.

Wymiana sprzęgła w samochodzie Toyota Hilux

Toyota Hilux pick-up to jeden z filarów japońskiej marki. Od roku 1968 wyprodukowano ponad 18 milionów egzemplarzy i to nie tylko jako model Hilux, ponieważ w Ameryce Północnej pomiędzy rokiem 1972 a 1995 stosowano nazwę ‘Toyota Pickup’. Pomijając różnice w nazwie, w tym czasie wprowadzono na rynek osiem generacji, a aktualny model oferowany od roku […]

Dlaczego należy wymieniać oleje w samochodzie?

Obsługa olejowa współczesnych silników spalinowych w znacznym stopniu ukierunkowana jest na aspekt proekologiczny. Dlatego, podczas jej przeprowadzania, istotnymi czynnikami, które muszą być spełnione są interwał określony przebiegiem samochodu w km oraz specyfikacja oleju.

Rozwiązania febi: pełny zestaw wahacza Forda Focusa I

Ze względu na zaawansowaną korozję pomiędzy tulejkami metalowo-gumowymi a śrubami mocującymi podczas demontażu tylnego wahacza zawieszania (febi nr 32582) mogą pojawić się poważne problemy. Bardzo często jedynym sposobem rozłączenia części jest przecięcie i zniszczenie śrub. W efekcie należy zastosować nowe śruby i nakrętki.

Rozwiązania febi: Tylny wahacz zawieszenia Forda – kompletny zestaw

Wymiana tylnych wahaczy zawieszenia w samochodach Ford Focus oraz C-Max stanowi często duże wyzwanie. Ze względu na zaawansowana korozję połączenie pomiędzy tulejami metalowo-gumowymi a śrubami mocującymi może zostać zdemontowane wyłącznie przez zniszczenie tych ostatnich.

Bilsteingroup to grupa motoryzacyjna, zrzeszająca kilka marek, działających na niezależnym rynku części samochodowych. Do Grupy bilstein należą marki febi, SWAG oraz Blue Print, oferujące szeroki asortyment części zamiennych do wielu układów pojazdu. Bilsteingroup jest firmą rodzinną, której początki sięgają roku 1844 i są związane z działalnością Ferdinanda Bilsteina. Od 1921 r. działalność firmy jest skoncentrowana na motoryzacji. Do dziś przedsiębiorstwem zarządzają kolejne pokolenia rodu Bilsteinów. Szeroka oferta marek febi, SWAG i Blue Print to efekt łączenia własnej produkcji oraz współpracy z innymi producentami części na całym świecie. Części dostarczane od firm zewnętrznych są testowane w laboratoriach Bilsteingroup przed dopuszczeniem do sprzedaży. Więcej informacji na temat działalności Bilsteingroup oraz marek grupy można znaleźć w powyższych artykułach.