Ustawodawcy i organy konsumenckie wciąż naciskają na wzbogacanie wyposażenia pojazdów o aktywne systemy bezpieczeństwa. TRW Automotive pracuje nad nowoczesnymi rozwiązaniami w tym zakresie.
Elektroniczne systemy bezpieczeństwa
TRW Automotive przewiduje w najbliższym czasie pojawienie się następujących tendencji w dziedzinie elektroniki:
- Ukierunkowanie przemysłu na technologie zapobiegania kolizjom
- Koncentrację na polu przystępnych systemów radarowych i kamer
- Zwiększenie zapotrzebowania na systemy o „otwartej architekturze”
Zdaniem Petera Lake'a, wiceprezesa działu sprzedaży i rozwoju biznesu TRW, elektronika pojazdowa stanowi obecnie najszybciej rozwijający się obszar w dziedzinie motoryzacji. Badania przeprowadzone dla przemysłu motoryzacyjnego wykazują, że aż 40 do 50 procent wartości pojazdu stanowią dziś koszty generowane przez rozwiązania elektroniczne, w porównaniu do jedynie 20 procent sprzed dziesięciu lat.
Organizacje takie jak Światowa Organizacja Zdrowia czy Komisja Europejska wyznaczyły sobie ambitny cel, aby do roku 2020 znacznie zmniejszyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na świecie. W myśl tej idei, programy ocen nowych samochodów (NCAPs), w tym Euro NCAP, rewidują swoje standardy oceniania, w celu promowania i nagradzania producentów pojazdów oferujących rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo. Jednym z najważniejszych kryteriów oceny nowego systemu staną się technologie zapobiegania kolizji, które znacząco wpłyną na zwiększenie ilości elektronicznych rozwiązań instalowanych w nowych pojazdach.
Firma TRW jest zdania, że wraz z naciskiem kładzionym na stosowanie systemów wspomagania kierowcy optymalizacja kosztów stanie się ważnym tematem, zarówno dla producentów pojazdów jak i dostawców wyposażenia. Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na technologie video i radarowe, TRW prowadzi współpracę ze swoimi klientami w celu opracowania zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, dostępnych w dogodnych cenach.
TRW jeszcze w tym roku rozpocznie produkcję swoich systemów SDE (Safety Domain ECU) – technologii wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom, ukierunkowanym w stronę otwartej architektury systemów, sprzyjającej opanowaniu rosnącej złożoności elektroniki pojazdowej. Systemy będą wytwarzane dla jednego z największych europejskich producentów pojazdów.
System SDE może być zintegrowany z oprogramowaniem innych producentów pojazdów. TRW jest w stanie zintegrować oprogramowanie w ,,otwartej architekturze” systemu wewnątrz kontrolera. Jest to niezbędne, ponieważ producenci pojazdów coraz częściej tworzą swoje własne oprogramowania, oczekując od dostawców ich integracji nie tylko z oferowanymi aktywnymi systemami bezpieczeństwa, ale również z poduszkami powietrznymi, układem kierowniczym i hamulcowym.
Komentarze