Firma TRW zaprezentowała na grudniowej wystawie Airbag 2012 szereg koncepcji mających na celu zwiększenie ochrony pasażerów w czasie kolizji.
TRW na wystawie Airbag 2012
Na wystawie TRW zaprezentowało szereg rozwiązań, w tym swój aktywny wysięgnik klamry pasów bezpieczeństwa (ABL), który poprzez podniesienie klamry pomaga pasażerom i kierowcy zapiąć pasy oraz zmniejsza luz na pasach powstały w trakcie niektórych dynamicznych i krytycznych sytuacji na drodze. Technologia ta ma wejść do produkcji w 2013 roku dla tylnych siedzeń Mercedesa klasy S. Pokazano też poduszkę dachową dla pasażerów zajmujących tylne siedzenia. Nowy system poduszek wejdzie do produkcji w 2014 (dla przednich foteli). TRW bada obecnie, w jaki sposób technologia może dodatkowo zwiększyć ochronę pasażerów na tylnych siedzeniach. Ponadto, prowadzone są badania nad modułami poduszek, które mogłyby zostać rozmieszczone w innych miejscach, na przykład w tylnej części przedniego siedzenia.
TRW oferuje również szereg rozwiązań zmniejszających obciążenia powstające w trakcie kolizji, m.in. system pasów bezpieczeństwa DLT, którego zadaniem jest redukcja obciążenia na klatkę piersiową. Tego typu systemy mogą pomóc spełnić przyszłe wymogi NCAP względem tylnych siedzeń w pojeździe.
Oprócz prezentacji zaawansowanych technologii ochrony pasażerów w trakcie zderzeń przednich i bocznych, firma wykorzystała Airbag 2012 jako platformę do zapoznania klientów z rozwiązaniami podnoszącymi bezpieczeństwo pasażerów zajmujących tylne siedzenia.
Dirk Schultz, dyrektor inżynierii TRW, podkreślił, że choć w ciągu ostatnich lat, liczba systemów zwiększających bezpieczeństwo pasażerów i kierowców znacznie wzrosła, poziom i zaawansowanie funkcji dostępnych dla przednich i tylnych siedzeń mogą się znacznie różnić w wielu pojazdach:
– ,,Mając na uwadze plany wprowadzenia przez NCAP nowych kryteriów oceniania w 2015 roku, które mają skupiać się na bezpieczeństwie pasażerów zajmujących tylne siedzenia, można przewidywać nagłą zmianę obecnej sytuacji. Od roku 2015, badania skupią się na szerszym gronie pasażerów, m.in. starszych i większych dzieciach, korzystających z fotelików (manekiny dziecięce Q6 i Q10), jak również mniejszych i lżejszych dorosłych (manekiny HIII 5%).".
Aby otrzymać pięć gwiazdek, producenci pojazdów będą musieli spełnić surowsze normy względem zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów na tylnych siedzeniach. TRW już przygotowuje się na te zmiany, oferując systemy bezpieczeństwa dla tylnych siedzeń.
Komentarze