TRW Automotive zostało nagrodzone za system synchronizujący elektryczny hamulec postojowy (EPBi) z systemem elektronicznej kontroli stabilności (ESC). Zintegrowany system pojawi się na rynku na początku 2014 roku.
Zintegrowanie dwóch technologii przekłada się na oszczędności, wynikające z wyeliminowania konieczności instalacji w układzie oddzielnej elektronicznej jednostki sterującej – wszystkie funkcje sterujące EPB pełnione są przez elektrohydrauliczny sterownik ESC.
– ,,Integracja tych dwóch technologii pozwala na osiągniecie znacznych korzyści, takich jak uproszczenie budowy całego systemu, zmniejszenie jego wagi oraz skrócenie czasu potrzebnego na jego montaż, nie wspominając o redukcji kosztów po stronie producentów pojazdów, wynikających z eliminacji ECU.” – powiedział Josef Pickenhahn, wiceprezes ds. inżynierii w dziale układów hamulcowych.
Na wyposażeniu nowo produkowanych pojazdów znajdzie się technologia kontroli poślizgu EBC460 TRW, będąca najbardziej zaawansowaną wersją ESC, obejmującą liczne udoskonalenia służące poprawie funkcjonalności i wydajności systemu.
– ,,Od czasu wprowadzenia przez TRW pierwszych systemów ESC i EPB ponad dziesięć lat temu, firma stale wzbogaca je o nowe funkcje, zmniejszając jednocześnie ich rozmiar i wagę, a także czyniąc je coraz bardziej dostępnymi dla klientów. Dzięki integracji obu technologii, jesteśmy w stanie zaoferować połączone korzyści dwóch zaawansowanych technologii, wprowadzając w życie bogate doświadczenie zdobyte w dziedzinie inżynierii i zaawansowanej integracji systemów” – powiedział Pickenhahn.
System dostępny będzie dla segmentów C, D, E oraz MPV w Europie i Chinach.
Komentarze