TRW Automotive, światowy lider w dziedzinie samochodowych systemów bezpieczeństwa, kontynuuje rozwój zaawansowanych systemów hamulcowych do pojazdów z klasycznym napędem spalinowym, jak również z nowoczesnymi rozwiązaniami hybrydowymi lub elektrycznymi.
Technologia TRW dla pojazdów z napędami alternatywnymi
TRW zostało niedawno wyróżnione znaczącym kontraktem na swój system EBC 460 Premium znajdujący zastosowanie w technologii napędu tradycyjnego Premium (P), jak również hybrydowego Premium Hybrid (PH). Bazując na sprawdzonym systemie kontroli stabilności (ESC), w szczególności na EBC 460, w którym zastosowana została technologia pompy sześciotłoczkowej, zapewniony został szybszy wzrost ciśnienia w układzie oraz możliwość częściowego odzysku energii w czasie hamowania w przypadku wersji PH. Szybkie uruchamianie układu hamulcowego w systemach Premium jest niezwykle istotne, zwłaszcza w przypadku zastosowania w pojazdach funkcji automatycznego hamowania awaryjnego. Wersja Hybrid PH stanowi doskonałe rozwiązanie dla hybryd równoległych.
"Zaawansowane, zintegrowane elektronicznie układy hamulcowe mają ogromne znaczenie z punktu widzenia ograniczenia zużycia paliwa" – powiedział Josef Pickenhahn, wiceprezes ds. inżynierii układów hamulcowych w TRW.
„Stale obserwowane zmiany w układach napędowych wykorzystywanych w pojazdach skutkujące odchodzeniem od tradycyjnych silników spalinowych na rzecz silników z bezpośrednim wtryskiem, silników diesla oraz układów napędowych hybrydowych lub elektrycznych, stanowią to wyzwanie dla konstrukcji układów hamulcowych, które muszą być zdolne do działania i dostarczania płynu hamulcowego niezależnie od podciśnienia dostarczanego z silnika. System ESC Premium Hybrid został opracowany jako rozwiązanie pozwalające na częściowe odzyskiwanie energii hamowania. Patrząc w przyszłość kontynuujemy rozwój zintegrowanych układów hamulcowych, które znajdą zastosowanie w pojazdach hybrydowych i elektrycznych, jak również spalinowych. Pozwoli to producentom pojazdów na zastosowanie tego rozwiązania na wspólnych płytach podłogowych niezależnie od wybranego rodzaju napędu.”
Systemy hamulcowe TRW kolejnej generacji zostaną zaprezentowane producentom pojazdów podczas zimowych testów pojazdów. To rozwiązanie zapewni zwiększenie poziomu integracji i funkcjonalności dla pojazdów produkowanych w przyszłości.
TRW wprowadza system ESC Premium Hybrid na wielu platformach i w wielu regionach począwszy od 2015 roku. Następna generacja systemu będzie gotowa do produkcji seryjnej w połowie roku 2017.
Komentarze