TRW Automotive Aftermarket odnotowało na terenie Europy znaczny wzrost sprzedaży będący wynikiem niezwykle skutecznej kampanii medialnej, poświęconej hamulcom bębnowym i systemom uruchamiającym, które wchodzą w skład oferty TRW Corner Module (układy hamulce, kierownicze i zawieszenia).
Udana kampania TRW
W czasie 12-miesięcznej kampanii, firma odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży wewnątrz następujących grup produktowych: płyny hamulcowe, wysprzęgliki, linki i czujniki ABS.
Kampania TRW została zrealizowana przez okres od stycznia 2012 do stycznia 2013, docierając do wszystkich poziomów łańcucha dostaw – od dystrybutorów, aż do warsztatów i kierowców. Seria artykułów prasowych i marketingu cyfrowego, połączona z działaniami promocyjnymi zaowocowała rosnącą świadomością na temat znaczenia jakości elementów układu hamulcowego oraz konieczności regularnej kontroli ich stanu.
,,Jako światowy lider w dziedzinie produkcji i zaopatrzenia samochodowych systemów bezpieczeństwa, TRW postawiło sobie za cel edukację uczestników rynku części zamiennych w temacie stosowania hamulców bębnowych i elementów uruchamiających o jakości wyposażenia oryginalnego, rekomendowanej przez producentów pojazdów”, powiedział Soeren Kristensen, manager TRW ds. marketingu.
„Zasięg medialny, jaki osiągnęliśmy dla tej grupy produktów, przekroczył nasze wszelkie oczekiwania, sięgając wielokrotnie dalej niż początkowo szacowano. Ilość zapytań produktowych i technicznych wzrosła, a liczba wyświetleń filmów i biuletynów poświęconych tematowi przekroczyła 17 000”.
Część kampanii dotycząca płynu hamulcowego była szczególnie udana i w znacznym stopniu przyczyniła się do osiągnięcia 18-procentowego wzrostu sprzedaży wewnątrz tej grupy produktów w roku 2012, w porównaniu z rokiem 2011. TRW opublikowało wyniki losowych kontroli stanu płynu hamulcowego, przeprowadzonych w Niemczech, które wykazały, że 28 procent badanych samochodów posiadało płyn hamulcowy wymagający wymiany, a u 16 procent płyn uznano za ,,niebezpieczny”. Publikacja ta bezpośrednio przyczyniła się do aż 10 procentowego wzrostu zainteresowania mediów kampanią TRW, osiągniętego w 2012 roku.
Kampanię wspierał dodatkowo program lojalnościowy dla warsztatów TRW-Diamonds, w którym warsztaty otrzymywały podwójną ilość punktów-Diamentów za zakup wybranych produktów. Akcja ta, w okresie pierwszych miesięcy okresu promocyjnego przyczyniła się do zwiększenia udziału elementów hamulców bębnowych i układów uruchamiających odnotowanych w programie TRW-Diamonds o ponad 100%.
Na zakończenie udanej kampanii, TRW ogłosiło wprowadzenie szeregu pozycji bębnów hamulcowych wyposażonych w pierścień magnetyczny dla czujników ABS. Początkowa oferta obejmuje części do marek takich jak Renault, Peugeot oraz Citroen i zostanie rozszerzona w miarę wzrostu zapotrzebowania na rynku. TRW posiada w ofercie także kartę magnetyczną, umożliwiającą przeprowadzenie szybkiej i skutecznej kontroli pierścienia magnetycznego ABS.
,,Układ hamulcowy jest jednym z najistotniejszych w pojeździe, lecz wiele spośród jego kluczowych części jest niewidocznych”, mówi Soeren. ,,Stan części samochodowych stanowi najważniejszy czynnik, wpływający na bezpieczeństwo kierowcy. Działanie każdego sytemu zależy od działania jego najsłabszego elementu, i dlatego kiedy chodzi o bezpieczeństwo i jakość części tworzących ten system, nie ma miejsca na żadne kompromisy”
Komentarze