Jak zwiększyć sprzedaż żarówek na stacjach paliw?

23 października 2012, 11:30

Żarówki samochodowe są dostępne na każdej stacji paliw. Ich potencjał sprzedażowy nie jest jednak w pełni wykorzystywany. Pomysł na zwiększenie poziomu sprzedaży żarówek na stacjach przedstawił ekspert firmy OSRAM.

Stacje paliw sprzedają zbyt mało żarówek

Na Zachodzie, żarówki samochodowe są wystawiane w gablotach, w ogólnodostępnych punktach stacji paliw. Umożliwia to klientom OSRAMzapoznanie się z konkretnym produktem, poznanie jego zastosowania oraz porównanie z innymi. W Polsce żarówki podaje się najczęściej spod lady lub z szuflady, na życzenie klienta. Skutkuje to tym, że klient kupuje najczęściej taki sam produkt, jaki miał dotąd zainstalowany w samochodzie, nie zwracając uwagi na bogatą ofertę oświetlenia.

Ekspert firmy OSRAM, Andrzej Przybylski, zwraca uwagę na fakt, że stacje paliw nie wykorzystują potencjału żarówek, które mogą być istotnym źródłem zysku. Jego zdaniem wyeksponowanie żarówek, np. w gablocie, mogłoby znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży produktów klasy Premium, czyli żarówek trwalszych, zwiększających pole widzenia. Klient mógłby zdecydować się na spontaniczny zakup, dostrzegając atrakcyjną formę prezentacji oświetlenia.

Dlaczego klienci stacji kupują niewiele żarówek?

Brak ekspozycji to tylko jeden z powodów niskich wyników sprzedażowy żarówek na stacjach paliw. Mimo obowiązku całorocznej jazdy na światłach, obserwowana jest tendencja spadku poziomu zakupów oświetlenia w miesiącach wiosenno-letnich. Dłuższe dni powodują przekładanie wymiany, czy modernizacji oświetlenia na później. Nie współgra to ze statystykami, mówiącymi o kilkuset wypadkach, spowodowanych brakiem sprawnego oświetlenia, do których dochodzi rok rocznie w okresie wakacyjnym. Zachowanie klientów ma oczywiście związek z kryzysem i wzrostem cen paliw. Kierowcy niechętnie decydują się na dokonywanie na stacjach innych zakupów niż paliwo.

Z drugiej strony w okresie jesienno-zimowym notuje się wzrost sprzedaży oświetlenia Premium. Firma OSRAM przewiduje w tym czasie wzmożone zainteresowanie klientów produktami takimi jak: NIGHT BREAKER PLUS (więcej światła), ULTRA LIFE (dłuższa żywotność), COOL BLUE INTENSE (niebieskie światło), czy też SILVERSTAR 2.0 i TRUCKSTAR PRO (więcej światła, wydłużona żywotność). Wszystkie te żarówki są dostępne na stacjach paliw, jednak póki co, w przypadku chęci zakupu, trzeba pytać o nie sprzedawców. 

 

Czy w swoim warsztacie/sklepie motoryzacyjnym przykładacie Państwo wagę do eksponowania żarówek samochodowych?

Zapraszamy do dyskusji.

Opublikowane przez: Redakcja
Materiał przygotowany na podstawie materiałów OSRAM

Dowiedz się więcej

Jeszcze jaśniej z OSRAM
Jeszcze jaśniej z OSRAM

Podczas Targów Inter Cars, które odbyły się na warszawskim lotnisku Bemowo firma OSRAM zaprezentowała najnowsze produkty z gamy oświetlenia samochodowego. Osram zaprezentował swoje najnowsze produkty: LED LIGHT@DAY, Night Breaker Plus, Cool Blue Intense. Bardzo istotną cechą LED LIGHT@DAY jest wodoszczelność tych świateł na poziomie IP 69K, co czyni je odpornymi na parowanie, gaśnięcie pod wpływem […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 października 2012, 12:02 0 0

No to jest fakt, że na stacjach benzynowych żarówki są zazwyczaj zaniedbywane. Kiedyś potrzebowałem awaryjnie (bo chyba wtedy się najczęściej wymienia żarówki) kupić komplet - poszukiwałem konkretnego produktu wybranego producenta - ale Pani na stacji oczywiście zrobiła wielkie oczy jak zapytałem i spod lady wyciągnęła jakieś najtańsze byle jakie żarówki.

Producenci żarówek wydają kupę kasy na reklamy swoich produktów, których później nie można kupić, bo dystrybucja kuleje.

Odpowiedz

Anonim, 23 października 2012, 12:22 0 0

Tylko na stacjach paliw kupuję żarówki i zazwyczaj do wyboru mam żarówki marki Tungsram lub Narva

Odpowiedz

Anonim, 23 października 2012, 21:36 0 0

No to odkryli ameryke...a co do faktu, to teraz każdy sklep, warsztat, hurtownia, stacje...powinni wszystko wystawić na pierwszy kontakt, tak jak na bazarach. producent gablot, stołów handlowych to dopiero będzie progresja sprzedaży.

Odpowiedz

Anonim, 23 października 2012, 23:43 0 0

wystawienie niewielkiej gabloty umozliwilo by większą sprzedaż (produktów linii premium) + dodatkowo niewielka reklama i przyniosło by oczekiwany rezultat.....

Odpowiedz

Anonim, 30 października 2012, 10:58 0 0

Dla odmiany napiszę sytuację z życia wziętą jaka przytrafiła się ostatnio w moim sklepie.

Przychodzi klient i prosi o kilka żarówek: 1szt 12V 21/5W + 1szt "całoszklona" 12V 5W + 2szt "rurka" 12V 5W. Podliczyłem i podaję klientowi kwotę do zapłaty 5,80.
Klient zaskoczony mówi do mnie taki tekst: Ostatnio na stacji kupiłem tylko jedną żarówkę 12V 21/5W i zapłaciłem 6zł!
Nic dodać, nic ująć. Dodatkowy komentarz niskiej sprzedaży żarówek na stacjach paliw wydaje się być zbyteczny. Bardzo się cieszę z wysokich cen żarówek na stacjach benzynowych, przynajmniej mam klientów, którzy przyjdą po żarówkę a w przyszłości może po np akumulator.
Pozdrawiam
"lewar"

Odpowiedz

Tomasz, 15 sierpnia 2020, 12:43 3 0

Dosłownie przed momentem (jest święto i sklepy nieczynne) zakupiłem na stacji Orlen żarówkę Bosma H7 55W. Zapłaciłem 26.99. Trochę cena zwaliła mnie z nóg bo nie jest to jakaś chyba znana firma, a żarówka jak i opakowanie wygląda na całkowicie standardową marketówkę. Aż z ciekawości sprawdziłem w internecie regularną cenę tej żarówki i jest to UWAGA: 6.90 PLN. ponad 20 zł marży za jedną gównianą żarówkę?! Czy naprawdę uważacie że to brak ekspozycji jest powodem niskiej sprzedaży żarówek na stacjach? SERIO?

Odpowiedz