Przy serwisowaniu najnowszych pojazdów koncernu General Motors należy zwracać uwagę na to, by olej silnikowy spełniał aprobatę dexos2. By zachować gwarancję producenta, jednostki napędowe Opli i Chevroletów muszą być więc smarowane olejami, których opakowania są oznaczone ikoną dexos2, na przykład syntetycznym Mobil 1 ESP 0W-40, który przeszedł przez procedury testowe GM.
Jak sprawdzić, czy olej posiada aprobatę?
Stosowanie innych olejów może uszkodzić silniki najnowszych pojazdów GM lub obniżyć ich osiągi. W takim przypadku naprawa pojazdu będzie realizowana poza warunkami gwarancji producenta. Oznaczenie w przypadku oleju Mobil 1 ESP 0W-40 to: ikona dexos2 na przedniej etykiecie i alfanumeryczny kod licencyjny o długości jedenastu znaków na tylnej (w przypadku oleju Mobil – GB1A0917015). Innym sposobem na sprawdzenie, czy olej ma licencjonowaną aprobatę GM jest wizyta na stronie www.gmdexos.com/licensedbrands.html.
Olej, który nie znajduje się na liście z powyższej strony, nie jest zalecany do stosowania w najnowszych modelach samochodów GM. Nawet jeśli w materiałach lub na etykiecie producent oleju deklaruje spełnianie normy dexos2, a nie jest on odpowiednio oznaczony i nie ma go na liście, nie posiada on aprobaty.
Zgodność z wcześniejszymi specyfikacjami
Specyfikacja dexos2 jest zgodna z wcześniejszymi GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 i w większości samochodów GM wyposażonych w silniki benzynowe lub Diesla można używać środki smarne z aprobatą dexos2.
Mobil 1 ESP 0W-40 został opracowany z wykorzystaniem komponentów, które są kompatybilne z filtrami cząstek stałych DPF oraz katalizatorami trójdrożnymi CAT. Zapewnia wysoką sprawność i ochronę silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
Wśród olejów Mobil posiadających aprobatę dexos2 znajdują się również niskopopiołowe oleje Mobil Super 3000 XE 5W-30 i Mobil Super 3000 Formula G 5W-30.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 27 stycznia 2012, 21:11 0 0
zatem mówiąc wprost - żegnaj castrolu w jakimkolwiek nowym oplu - przynajmniej na razie
Odpowiedz
Anonim, 28 stycznia 2012, 20:08 0 -1
Ja stosuje gm-owski dexos2, tanio i solidnie - 500000 już za mną, wymiany co 30tys i od wymiany do wymiany jakieś 5 setek tylko ubywa, polecam. Koszt 230zł za 10litrów
Odpowiedz
Anonim, 2 lutego 2012, 8:04 0 0
Nie straci gwarancji pojaazd, w który stosuje olej silnikowy nie oznaczony symbolem dexos 2. Czy powyższy tekst jest oficjalnym oświadczeniem generalnego importera marek Opel i Chevrolet? Chyba jednak nie ...
Odpowiedz
Anonim, 2 lutego 2012, 9:02 0 0
Jeśli w książce pojazdu jest nakaz użycia oleju dexos 2, to właściciel traci gwarancję używając niewłaściwego oleju.
Jako ciekawostkę podam, że w książce od opla corsy 2008r nie ma nakazu dexos2, ale jest zakaz użycia olejów A5/B5 pod groźbą utraty gwarancji.
Odpowiedz
Anonim, 2 lutego 2012, 13:20 0 0
Stanowisko mówiące o możliwości utraty gwarancji znalazłem na oficjalnej stronie GM'a - gmdexos.com - link jest też w artykule.
Odpowiedz
Anonim, 22 marca 2012, 9:07 0 0
Czy to motoryzacyjne lichwiarstwo się nie skończy??? I czy w Polsce jest dostępny jeszcze oryginalny Mobil
Odpowiedz
Anonim, 4 lipca 2012, 16:29 0 0
Ładna reklama. Ile wam Mobil zapłacił?
Odpowiedz
Anonim, 4 lipca 2012, 23:15 0 0
Motul x-cess 8100 też spełnia wymagania Dexos2.
Odpowiedz