Tajniki świec Twin Tip

17 marca 2011, 0:00

Świeca zapłonowa Denso Twin Tip to pierwsza świeca zapłonowa z cienkimi elektrodami bez metali szlachetnych, przeznaczona dla kierowców, dla których ważna jest opłacalność i oszczędność paliwa. Cieńsze elektrody, masy i środkowa, zapewniają lepszą zapłonność niż standardowe świece zapłonowe. Inną zaletą świec zapłonowych TT jest pokrycie wielu zastosowań przy wykorzystaniu mniejszej liczby pozycji katalogowych.

Zalety świec TT
  1. Zmniejszenie emisji

Podwyższona zapłonność prowadzi do stabilniejszego spalania, a w rezultacie do niższego zużycia paliwa i znacznego zmniejszenia emisji CO2 i CH.

Porównanie emisji CO/CH
Silnik: Rzędowy 3, 0.66 l, 10-15 tryb jazdy
Prędkość obrotowa silnika: 2000 obr./min. Moment obrotowy: 20 Nm do 90 Nm. Emisja CO (g/km).

Silnik: Rzędowy 3, 0.66 l, 10-15 tryb jazdy
Prędkość obrotowa silnika: 2000 obr./min. Moment obrotowy: 20 Nm do 90 Nm. Emisja CH (mg/km).

2. Zużycie paliwa

Inteligentna konstrukcja zapewniająca mniejsze zużycie paliwa Wyjątkowa zapłonność gwarantuje lepsze spalanie, możliwość zapłonu uboższej mieszanki, a w rezultacie mniejsze wypadanie zapłonów niż dla standardowej świecy zapłonowej. Testy pokazują, że przy porównaniu świec standardowych ze świecami TT, zużycie paliwa spada o około 5%, co oznacza, iż regularna dłuższa jazda jest bardziej ekonomiczna.

Porównanie zużycia paliwa
700 obr./min, stosunek powietrze/paliwo 14,5

Silnik: VAZ-2108 (rzędowy 4 cylindrowy, 1,5 l)
Prędkość obrotowa silnika: 2000 obr./min. Moment obrotowy: 20 Nm do 90 Nm.
Zużycie paliwa (kg/kWh).

3. Idealna do zimnego rozruchu

Świeca zapłonowa TT to podwyższona wydajność zapłonowa dla niezawodnego rozruchu:
– Mniejsze napięcie potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskiej temperaturze otoczenia.
– Iskra wytwarzana przez świecę z wyjątkowo cienką elektrodą środkową (1,5 mm w porównaniu z standardową świecą zapłonową – średnica 2,5 mm) jest znacznie mocniejsza, szczególnie w niższych temperaturach, zapewniając lepszą wydajność zapłonu.


Porównanie zdolności rozruchowej w niskiej temperaturze

Silnik: Rzędowy 3 cylindrowy, 0,66 l. Temperatura otoczenia -25 stopni Celsjusza. Czas od przekręcenia kluczyka zapłonowego do uruchomienia silnika (sekundy).

Silnik: Rzędowy 3 cylindrowy, 0,66 l. Temperatura otoczenia -25 stopni Celsjusza. Czas od uruchomienia silnika do osiągnięcia 800 obr./min (sekundy).

4. Zakres

Pełna oferta świec zapłonowych TT obejmuje tylko siedem wygodnych pozycji katalogowych zapewniających imponujące 80-procentowe pokrycie rynku najlepiej sprzedawanych samochodów w Europie.

ŚWIECE ZAPŁONOWE TWIN TIP

GŁÓWNE ZASTOSOWANIA

KH16TT

Citroen, Nissan

K16TT

Fiat Punto, KIA Picanto

K20TT

Audi, BMW

Q16TT

Peugeot, Renault

Q20TT

Fiat Punto & Seicento

W16TT

Opel (Vauxhall) Corsa & Astra

W20TT

VW, SEAT, Fiat Panda

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

NGK i Scuderia Ferrari Marlboro walczą o mistrzostwo
NGK i Scuderia Ferrari Marlboro walczą o mistrzostwo

Wyposażony w nowy samochód Ferrari 150° Italia Team Scuderia Ferrari Marlboro i jego kierowcy, Fernando Alonso i Felipe Massa, chcą sięgnąć po zwycięstwo w nowym sezonie Formuły I. Podobnie jak przez ostatnie 12 lat wyłącznym dostawcą świec zapłonowych do zmodyfikowanego silnika 056 będzie firma NGK. W nadchodzącym sezonie NGK Spark Plug ponownie będzie oficjalnym dostawcą […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!