Świeca zapłonowa Denso Twin Tip to pierwsza świeca zapłonowa z cienkimi elektrodami bez metali szlachetnych, przeznaczona dla kierowców, dla których ważna jest opłacalność i oszczędność paliwa. Cieńsze elektrody, masy i środkowa, zapewniają lepszą zapłonność niż standardowe świece zapłonowe. Inną zaletą świec zapłonowych TT jest pokrycie wielu zastosowań przy wykorzystaniu mniejszej liczby pozycji katalogowych.
Zalety świec TT
1. Zmniejszenie emisji
Podwyższona zapłonność prowadzi do stabilniejszego spalania, a w rezultacie do niższego zużycia paliwa i znacznego zmniejszenia emisji CO2 i CH.
Porównanie emisji CO/CH
Silnik: Rzędowy 3, 0.66 l, 10-15 tryb jazdy
Prędkość obrotowa silnika: 2000 obr./min. Moment obrotowy: 20 Nm do 90 Nm. Emisja CO (g/km).
Silnik: Rzędowy 3, 0.66 l, 10-15 tryb jazdy
Prędkość obrotowa silnika: 2000 obr./min. Moment obrotowy: 20 Nm do 90 Nm. Emisja CH (mg/km).
2. Zużycie paliwa
Inteligentna konstrukcja zapewniająca mniejsze zużycie paliwa Wyjątkowa zapłonność gwarantuje lepsze spalanie, możliwość zapłonu uboższej mieszanki, a w rezultacie mniejsze wypadanie zapłonów niż dla standardowej świecy zapłonowej. Testy pokazują, że przy porównaniu świec standardowych ze świecami TT, zużycie paliwa spada o około 5%, co oznacza, iż regularna dłuższa jazda jest bardziej ekonomiczna.
Porównanie zużycia paliwa
700 obr./min, stosunek powietrze/paliwo 14,5
Silnik: VAZ-2108 (rzędowy 4 cylindrowy, 1,5 l)
Prędkość obrotowa silnika: 2000 obr./min. Moment obrotowy: 20 Nm do 90 Nm.
Zużycie paliwa (kg/kWh).
3. Idealna do zimnego rozruchu
Świeca zapłonowa TT to podwyższona wydajność zapłonowa dla niezawodnego rozruchu:
– Mniejsze napięcie potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskiej temperaturze otoczenia.
– Iskra wytwarzana przez świecę z wyjątkowo cienką elektrodą środkową (1,5 mm w porównaniu z standardową świecą zapłonową – średnica 2,5 mm) jest znacznie mocniejsza, szczególnie w niższych temperaturach, zapewniając lepszą wydajność zapłonu.
Porównanie zdolności rozruchowej w niskiej temperaturze
Silnik: Rzędowy 3 cylindrowy, 0,66 l. Temperatura otoczenia -25 stopni Celsjusza. Czas od przekręcenia kluczyka zapłonowego do uruchomienia silnika (sekundy).
Silnik: Rzędowy 3 cylindrowy, 0,66 l. Temperatura otoczenia -25 stopni Celsjusza. Czas od uruchomienia silnika do osiągnięcia 800 obr./min (sekundy).
4. Zakres
Pełna oferta świec zapłonowych TT obejmuje tylko siedem wygodnych pozycji katalogowych zapewniających imponujące 80-procentowe pokrycie rynku najlepiej sprzedawanych samochodów w Europie.
ŚWIECE ZAPŁONOWE TWIN TIP |
GŁÓWNE ZASTOSOWANIA |
KH16TT |
Citroen, Nissan |
K16TT |
Fiat Punto, KIA Picanto |
K20TT |
Audi, BMW |
Q16TT |
Peugeot, Renault |
Q20TT |
Fiat Punto & Seicento |
W16TT |
Opel (Vauxhall) Corsa & Astra |
W20TT |
VW, SEAT, Fiat Panda |
Komentarze