Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, Continental zaprezentował m.in. system wykrywania pieszych w oparciu o sztuczną inteligencję oraz rozwiązania pozwalające na skuteczne i bezpieczne tworzenie sieci wymiany informacji pomiędzy pojazdami. Swoją premierę w Chinach miał także Continental AllCharge, uniwersalny system ładowania pojazdów elektrycznych.
– Miarami rozwoju przemysłu motoryzacyjnego nie są już konie mechaniczne czy maksymalne prędkości. Obecnie branża skupia się na tworzeniu dostępnych dla użytkowników, bezpiecznych, ekologicznych, inteligentnych i wygodnych rozwiązań w zakresie mobilności. Właśnie dlatego podczas Targów CES Azja zaprezentowaliśmy najnowsze technologie, rozwiązania oraz usługi, które wyznaczają przyszłość motoryzacji – powiedział Enno Tang, Prezes i Dyrektor Generalny Continental Chiny.
Inteligentny samochód przewiduje sytuacje na drodze
Continental pokazał, jak sztuczna inteligencja będzie wpływała na kształt mobilności w przyszłości. Aby umożliwić zrozumienie zamiarów i gestów pieszych spółka technologiczna oparła piąte pokolenie swojej wielofunkcyjnej kamery na sieciach neuronalnych i inteligentnych algorytmach, a także tradycyjnych procesach komputerowego rozpoznawania obrazów. Inteligentną kamerę, której produkcja rozpocznie się w 2020 roku, wyróżnia jej rozdzielczość 8 megapikseli i kąt widzenia do 125 stopni, które wykorzystuje się do jeszcze wcześniejszego rozpoznawania potencjalnych przeszkód.
Na stoisku można było testować wybrane funkcje nowej kamery, szczególnie rozpoznawanie pieszych, zwracanie uwagi na nieuważnych „smartfonowych zombie” oraz interpretowanie gestów, takich jak wyciągnięte ramiona, jako sygnał do zatrzymania się. Zaprezentowane tutaj dogłębne zrozumienie złożonej sytuacji na drodze leży u podstaw nowych zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy oraz zautomatyzowanego prowadzenia pojazdów. Tylko system, który potrafi podobnie jak człowiek kategoryzować, to co postrzega, będzie w stanie podejmować prawidłowe decyzje w złożonych sytuacjach na drodze. Przy pomocy algorytmów sztucznej inteligencji platforma Computer-Vision firmy Continental analizuje stan czujności przechodnia oraz wszelkie gesty ciała przy użyciu obrazów uchwyconych przez kamerę. Jest to reakcja podobna do reakcji doświadczonego kierowcy, który instynktownie rozpoznaje, kiedy sytuacja jest krytyczna i przygotowuje się do hamowania.
Nauka, rozmowa, zarządzanie – a w Chinach także uniwersalne ładowanie
„Cyfrowy towarzysz” zaprezentowany przez Continental na targach CES Azja potrafi także się uczyć. Aby umożliwić prowadzenie normalnej rozmowy pomiędzy kierowcą i pojazdem, usługa głosowa oparta na technologii chmury jest powiązana z różnymi funkcjami, takimi jak interaktywny przewodnik użytkownika. W zależności od rodzaju ostrzeżenia i tego, co wynika z zachowania użytkownika „cyfrowy towarzysz” podpowiada, co należy zrobić.
Swoją premierę w Chinach miał także AllCharge. System opracowany przez Continental łączy w sobie silnik elektryczny i przemiennik, czyli tworzy system całkowitego ładowania samochodów elektrycznych. Dzięki niemu kierowcy mogą udać się do dowolnej stacji ładowania i naładować pojazd do maksimum.
Już milion pojazdów w Chinach korzysta z platformy usług telematycznych w chmurze (TSP), którą Continental zaprezentował na targach CES Azja. Za jej pośrednictwem producenci samochodów mogą kontaktować się z dilerami, klientami końcowymi i innymi zainteresowanymi stronami. Szeroka gama usług oferowanych przez platformę obejmuje zarządzanie kontaktami z klientem, geolokalizację, geoogrodzenie, zdalny dostęp do pojazdu, diagnostykę usterki oraz zarządzenie flotą pojazdów.
Podczas Targów Elektroniki Użytkowej CES Azja 2018 w Szanghaju, zaprezentowane zostały rozwiązania Continental wykorzystujące zdobycze nowoczesnej techniki, technologii sztucznej inteligencji i rozwój internetu rzeczy.
Komentarze