W prestiżowej serii 24-godzinnych wyścigów Le Mans liczy się wydajność i niezawodność. Zespół Aston Martin Racing w swoich samochodach LMP1 będzie wykorzystywał oświetlenie oparte o "Luminator Xenon Compact" Helli. Reflektor główny został przekonstruowany, by dopasować się do nowego przedniego pasa Aston Martina. Jednocześnie jego masa została obniżona o 2 kg, zaś wydajność świetlna wzrosła.
– „W czasie takich imprez wyścigowych jak 24 godziny w Le Mans, jeździ się i po ciemku, i o zmroku, i o świcie, i w innych złych warunkach widoczności. Przy prędkościach przekraczających 300 km/h potrzebujemy reflektorów oświetlających tor na odległość do 500 m. Także redukcja masy lampy bazującej na Luminatorze jest bardzo istotna, bo minimalizacja wagi to ciągłe wyzwanie dla zespołu.” – tłumaczy szef zespołu, George Howard-Chappell.
W roku 2010 Aston Martin Racing startuje w amerykańskiej serii Le Mans, w europejskiej serii Le Mans i w samym 24 godziny Le Mans. W przeciwieństwie do Grand Prix Formuły 1, gdzie wyścig ma długość ok. 300 km, w seriach Le Mans jest to każdorazowo ok. 1000 km, a w 24-godzinnym maratonie w Le Mans – do 3000 km.
Luminator Compact Xenon ze zintegrowanym zapłonnikiem to wysokiej jakości produkt z palety lamp dodatkowych Helli. Jest wyposażony w wysokowydajny odbłyśnik i wytwarza białe światło ksenonowe o temperaturze niemal identycznej ze światłem dziennym, o zasięgu niemal 500 m. Wysokowydajny odbłyśnik powstaje dzięki wykorzystaniu czystego aluminium, które jest nakładane w postaci pary do metalizowania wewnętrznej powierzchni reflektora w warunkach próżni. Obudowa tej lampy oraz gniazdo lampy wykonane są z trwałego i odpornego na wstrząsy cynku. Dlatego Luminator sprawdza się w najtrudniejszych warunkach – także w wyścigach, w rajdach off-roadowych czy jako reflektor dodatkowy w ciężarówkach lub pojazdach specjalnych.
Komentarze