Od początku 2017 roku w salonach sprzedaży BMW dostępna jest nowa generacja modelu serii 5. Na dostawcę opcjonalnego zawieszenia Dynamic Damper Control wybrany został BILSTEIN.
Nowa generacja BMW serii 5 oferowana jest w dwóch wersjach nadwozia – sedan (G30) i kombi (G31). W obu wybrać można opcjonalne zawieszenie Dynamic Damper Control, pod którym kryje się rozwiązanie BILSTEIN z technologią DampTronic. Choć firmy współpracują ze sobą od wielu lat, jest to nowy rozdział w 45-letniej historii tego modelu samochodu.
– Kierowca BMW nowej serii 5 z systemem BILSTEIN DampTronic może bezstopniowo zmieniać charakterystykę tłumienia amortyzatorów w dwóch zakresach – Comfort i Sport. W praktyce oznacza to ustawienie zawieszenia na twarde lub miękkie – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce – Służy do tego przycisk umieszczony na kokpicie, a zmiany można dowolnie dokonywać podczas jazdy samochodem. Co ważne, niezależnie od wyboru parametry ustawienia zawsze dobrane są pod kątem zapewnienia maksymalnej przyczepności kół do nawierzchni, a tym samym bezpieczeństwa na drodze.
Amortyzatory BILSTEIN z technologią DampTronic od wielu lat wykorzystywane są na pierwszy montaż przez koncerny BMW, Mercedes czy Porsche. Stanowią też optymalny zamiennik w modelach samochodów fabrycznie wyposażonych w elektroniczny system regulacji zawieszenia. W ofercie BILSTEIN technologia DampTronic dostępna jest w amortyzatorach z serii Replacement B4 oraz Performance B6 i B16.
Komentarze