Jakość OEM gwarancją rozwiązania problemów

23 listopada 2016, 23:48

Elastyczne, regulowane lub hydrauliczne poduszki silników i skrzyń biegów spełniają cały szereg funkcji: wspierają ciężar układu napędowego, momentu napędowego i siły bezwładności podczas przyspieszania, zwalniania i jazdy w zakrętach, izolują hałas i wibracje wynikające z procesu spalania i niwelują mechaniczne siły bezwładności silnika. Wreszcie – tłumią drgania generowane poprzez nierówności dróg. Tak szeroki zakres działania powoduje możliwości wystąpienia wielu uszkodzeń mocowań. Dlatego zarówno ze względu na bezpieczeństwo jaki i wygodę istnieje konieczność regularnego sprawdzenia i wymiany tych części.

Jako specjalista na niezależnym rynku części zamiennych, Corteco oferuje szeroki wybór części zamiennych TrelleborgVibracoustic® działających w zakresie kontroli wibracji i tłumienia drgań o jakości OE. TrelleborgVibracoustic® jako część Grupy Freudenberg, jest wiodącym na świecie specjalistą w dziedzinie technologii dla elementów kontroli wibracji oraz innych części metalowo – gumowych jak również największym w Europie producentem OE dla międzynarodowego przemysłu motoryzacyjnego. TrelleborgVibracoustic® jest światowym specjalistą w dziedzinie technologii NVH. Kierując się hasłem "Zmieniamy  hałas i wibracje na dźwięk i komfort", Corteco® dostarcza produkty dostosowane do potrzeb wszystkich rynków i wszystkich wiodących producentów samochodów.

Elementy kontroli drgań są wykorzystywane w następujących obszarach:

  • Układ jezdny
  • Układ napędowy
  • Podwozie
  • Zawieszenie

 

Jako specjalista na niezależnym rynku części zamiennych w ramach Grupy Freudenberg, Corteco oferuje hurtownikom i niezależnym warsztatom największą gamę dostępnych obecnie na rynku poduszek silników i skrzyń biegów w jakości OE / OEM. Asortyment obejmuje 900 produktów Corteco dla prawie 1700 typów pojazdów. Cały zakres części zamiennych kontroli wibracji zawiera 1800 produktów dla ponad 7400 typów pojazdów.

Ostatnio dodane części do asortymentu Corteco obejmują elastyczne sprzęgła wału napędowego, poduszki silnika o lekkiej konstrukcji jak i opatentowane odsprzęglone koła pasowe.

Innowacyjne, elastyczne sprzęgło wału napędowego jest bardzo ekonomiczną alternatywą do połączeń Hardy’ego. Elastyczne sprzęgło daje szczególne korzyści nie tylko ze względu na  cenę ale również skuteczność działania. Szczególną cechą sprzęgła elastycznego wału napędowego jest podwójne pasmo gumowe. Dzięki temu funkcje tłumienia oraz wyrównania kątowego są spełniane przez jedną część. To powoduje, że elastyczne sprzęgła wału napędowego jeszcze bardziej spełniają wysokie wymagania w zakresie tłumienia drgań niż tradycyjne połączenia Hardy.
Sprzęgło elastyczne jest montowane na wale napędowym i dzięki wyrównaniu kątowemu daje pewność, że wał napędowy obraca się płynnie zarówno w pojazdach z napędem na tylną oś jaki  i na obie osie. Sprzęgło wału napędowego jest optymalnym urządzeniem do eliminowania hałasu i wibracji. Obecnie Corteco oferuje ten produkt dla BMW 1, 3, S i serii 7 (Art. Nr 80001807).

Poduszka silnika o obniżonej masie

Nowością w asortymencie Corteco jest poduszka silnika o mocno obniżonej masie rys. 1), która w pełni ujawnia innowacyjność TrelleborgVibracoustic®. Zmniejszenie ciężaru jest w zgodzie z najnowszymi trendami rozwoju konstrukcji motoryzacyjnych i przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i redukcji tlenków węgla w środowisku. Najnowsza konstrukcja poduszek umożliwia uzyskanie optymalnej kontroli drgań i korzystniejsze rozłożenie ciężaru. Ponadto uzyskuje się izolację termiczną i tylko niewielka ilość ciepła jest przekazywana do wnętrza poduszki, co znacznie przedłużenia okres użytkowania. Konkurencyjność cenowa jest również wynikiem innowacyjnych metod produkcji. Obecnie te części CORTECO oferowane są dla różnych modeli BMW.

Najważniejsze jest w środku

Nowoczesne, odsprzęglone elastyczne koło pasowe redukuje wibracje wału korbowego prawie o 90% i jako centralnie osadzony element zespołu paska napędzającego stanowi główną ochronę przed drganiami i nierównomiernością biegu osprzętu, jak alternator, pompa wody, pompa wspomagania kierownicy czy sprężarka klimatyzacji. Opatentowane odsprzęglone koło pasowe, jak to na rysunku 3 ma swój udział w tworzeniu wartości silnika i całego pojazdu .

Aby zapewnić sprawność w długim okresie, wszystkie koła pasowe powinny być sprawdzone po ok. 90.000 km i wymieniane wraz z paskiem napędowym. Daje to działom obsługi klienta argumenty zarówno techniczne jak i ekonomiczne w rozmowach ze świadomymi właścicielami samochodów. Co najważniejsze jedynie części zamienne jakości OEM mogą oferować te same właściwości tłumienia i taką samą ochronę, jak części oryginalne. Ze względu na niewystarczające tłumienie drgań, po krótkim czasie używania produktów „alternatywnych” zazwyczaj ma miejsce znaczny wzrost hałasu, uszkodzenie urządzeń pomocniczych napędzanych paskiem oraz, w skrajnych przypadkach, całkowita awaria silnika. Ani warsztaty, ani właściciele samochodów nie powinni godzić się na takie ryzyko.

Tylko odsprzęglone elastyczne koła pasowe CORTECO są oryginalnymi częściami zamiennymi Vibracoustic. Tylko idealnie dopasowane, oryginalne odsprzęglone koła jakości OEM:

  • zwiększają żywotność napinacza koła pasowego i pasa
  • zapewniają płynne działanie koła pasowego
  • chronią urządzenia napędzane paskiem przed nadmiernymi wibracjami.

 

Artykuł sponsorowany Corteco

Dowiedz się więcej

Dobry filtr to bezpieczeństwo – porównanie
Dobry filtr to bezpieczeństwo – porównanie

Porównanie filtrów kabinowych ujawnia różnice mające wpływ na bezpieczeństwo. Filtry kabinowe zapewniają doskonałe funkcjonowanie układu wentylacji i klimatyzacji wnętrza pojazdu, a w szczególności kontroli temperatury. Specjalnie konstruowane filtry zapewniają odpowiedni obieg powietrza w kabinie i zapobiegają parowaniu szyb. Oczyszczają wpływające do kabiny powietrze w niemalże 100% chroniąc pasażerów od pyłków roślinnych wiosną i latem oraz […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!