Porównanie filtrów kabinowych ujawnia różnice mające wpływ na bezpieczeństwo.
Filtry kabinowe zapewniają doskonałe funkcjonowanie układu wentylacji i klimatyzacji wnętrza pojazdu, a w szczególności kontroli temperatury. Specjalnie konstruowane filtry zapewniają odpowiedni obieg powietrza w kabinie i zapobiegają parowaniu szyb. Oczyszczają wpływające do kabiny powietrze w niemalże 100% chroniąc pasażerów od pyłków roślinnych wiosną i latem oraz od pyłu, brudu i cząsteczek gazów spalinowych.
Filtry kabinowe są istotnym elementem bezpieczeństwa podróży nie tylko dla osób cierpiących na alergie w związku z czym zarówno eksperci motoryzacyjni jak i pracownicy służby zdrowia zalecają wymienianie filtrów co 15 000 km, nie rzadziej jednak niż 1 raz do roku. Ciepłe miesiące są najlepszym okresem na wymianę filtra kabinowego.
Przy wymianie filtrów należy zwrócić uwagę na ich oryginalną jakość. Filtry kabinowe micronAir® z Corteco® są przystosowane do konkretnych modeli pojazdów i są instalowane w prawie 2/3 wszystkich nowych pojazdów na całym świecie. Corteco®, jako członek Grupy Freudenberg, ma wyłączny dostęp do oryginalnych filtrów kabinowych micronAir®, które zostały opracowane i wyprodukowane na oryginalnym sprzęcie i zgodnie ze specyfikacją producenta. Znaczące i istotne dla bezpieczeństwa różnice między filtrami kabinowymi micronAir® oraz ich imitacjami (rys. 1) zostały ujawnione w ostatnich badaniach filtrów do BMW serii 5.
Fot. 1 Ostatnie badania wykazały, że oryginalne filtry kabinowe micronAir®zatrzymują 7 razy więcej cząsteczek niż imitacje.
Wydajność filtra tj. ilość cząstek, które faktycznie zostały zatrzymane przez filtr kabinowy jest od 200% do 700% wyższa w przypadku micronAir® niż innych filtrów, bez spadku ich efekttywności. Dla cząstek stałych o wielkości ok. 2,5 mm wydajność innych filtrów osiąga od 62% do 65%. Oznacza to, że pozwalają przeniknąć prawie dwa razy większej ilości cząsteczek materii do kabiny i w związku z tym nie stanowią dostatecznej ochrony.
Szczegółowe badania ujawniły z czego wynikają tak duże różnice. Oryginalny kabinowy filtr powietrza micronAir® z Corteco® posiada 48 fałd podczas gdy imitacje jedynie np. 32, co powoduje nieuniknione zmniejszenie aktywnej powierzchni filtra. Nieregularne fałdy, nieprecyzyjne zakończenia i nierównomiernie rozprowadzony klej dodatkowo zmniejszają wydajność nieoryginalnych filtrów.
Innym faktem jest, że zarówno Corteco® filtr cząsteczek stałych, jak i z węglem aktywnym zawiera wielowarstwowe medium filtrujące. Włóknina filtracyjna w połączeniu z filtrem wstępnym i warstwą podkładu daje wysoką skuteczność i wydajność filtra. To sprawia, że filtry kabinowe micronAir® są wyjątkowo wytrzymałe, bardziej odporne na wilgoć, stabilniejsze wymiarowo niż tradycyjne filtry, nawet papierowe. Zapewniają niezmiennie wysoki poziom wydajności filtra na całej powierzchni (rys. 2) i zapobiega znanemu „efektowi zebry” co wyraźnie wskazuje na złe wyniki imitacji.
Fot. 2 Oryginalny filtr kabinowy micronAir® (z lewej) składa się z włókniny i jest spójny i dobrze wykonany na całej powierzchni. „Efekt zebry” w imitacji wyraźnie wskazuje na jej niewystarczającą wydajność.
Corteco® jest dostawcą filtrów kabinowych micronAir® opracowanych dla poszczególnych typów pojazdów w jakości oryginału dla niezależnych warsztatów. Oznacza to, że wymiana filtrów nie stwarza żadnych problemów. Pasują idealnie, a ich zainstalowanie jest łatwe i szybkie. Czołowa pozycja Grupy Freudenberg na rynku części oryginalnych rzutuje na szeroką ofertę Corteco® obejmującą 880 filtrów, co pokrywa ponad 96% europejskiego parku pojazdów. Nie ma drugiej takiej oferty łączącej niepowtarzalną jakość z konkurencyjna ceną i szerokością oferty.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 4 sierpnia 2016, 9:43 0 0
Nie ma to jak dobra reklama Corteco....
Odpowiedz
Anonim, 6 sierpnia 2016, 13:45 0 0
Żeby test był wiarygodny należało by zrobić porównanie z jakimś filtrem markowym, bo z chinczykiem każdy wypadnie lepiej bo to inny segment. Ja od lat sprzedaję kabinówkę Tecneco i podwójna włóknina to standard odkąd pamiętam.
Odpowiedz
Tralala, 8 sierpnia 2016, 16:08 0 0
Kolejny znak naszych czasów, czyli tzw. dorabianie ideologii do g***a... Opowieść o tym, jak to nam nieprawdopodobne filtry corteco przefiltrują to strasznie szkodliwe powietrze, którym bądź co bądź oddychamy poza autem... Często w miejsce 1 filtra corteco kupimy 4 chińskie zamienniki, które w użytkowaniu niczym się nie różnią. Jak śmierdzi z pola czy z rury wydechowej autosana H-9 to będzie śmierdziało nie ważne jaki filtr jest wsadzony. Tak samo jak jest grzyb z klimatyzacji to żaden filtr nic nie da dopóki się nie zdezynfekuje. Ja wymieniam 2 razy w roku przed wiosną a potem przed jesienią i jest ok. Stosowałem JPNy, Denckermany, Valeo, Filtrony, Manny, Knechty, Winfile, Astery z węglem i bez i różnicy nie zauważyłem.
Odpowiedz
Tomasz, 14 sierpnia 2016, 21:52 0 0
Wszystko mówi komentarz pod artykułem Źródło: Artykuł sponsorowany Corteco także jakby to się nie nazywało a będzie sponsorowało artykuł będzie The Best .....:)
Odpowiedz