Federal-Mogul Motorparts wprowadził klocki hamulcowe Ferodo Eco-Friction na pierwszy montaż Nowego Audi A4. Audi jest kolejnym producentem pojazdów, który stosuje w układzie hamulcowym przyjazną dla środowiska technologię Ferodo. Homologowane klocki Eco-Friction na przednią oś (FDB4616) wprowadzane są na rynek wtórny w tym samym czasie co produkt na pierwszy montaż.
Przyjazna dla środowiska technologia Ferodo znajdzie szerokie zastosowanie również na rynku wtórnym. Oferta nisko i bezmiedziowych klocków hamulcowych Eco-Friction pokryje 90% europejskiego parku samochodowego, zaś od 2016 roku odsetek ten wzrośnie do 95%.
Zalety klocków Eco-Friction nie kończą się na ograniczaniu wpływu motoryzacji na środowisko, poprzez niższy udział miedzi i innych metali ciężkich oraz mniejsze pylenie. Testy potwierdziły także wyraźny wzrost skuteczności hamowania w porównaniu z tradycyjnymi produktami zawierającymi miedź. W przypadku Volkswagena Golfa Mk6, wyposażonego w klocki hamulcowe Eco-Friction, droga hamowania z prędkości 100km/h skróciła się o 10%.
– „Uznanie dla technologii Eco-Friction ze strony wiodących producentów pojazdów, takich jak Audi i Mercedes-Benz, to wynik olbrzymich nakładów pracy ze strony Ferodo” – mówi Silvano Veglia, dyrektor ds. produktów hamulcowych na rynek wtórny w regionie EMEA z Federal-Mogul Motorparts – „Eco-Friction jest dobrym przykładem, jak przy zakrojonej na szeroką skalę inwestycji stworzyć produkt ekologiczny, bez uszczerbku na bezpieczeństwie, wydajności i wytrzymałości. Co więcej, Ferodo z wyprzedzeniem spełnia wymogi prawne w zakresie niskiej lub zerowej zawartości miedzi, a to z kolei dobrze wpływa na wizerunek producentów pojazdów stosujących technologię Eco-Friction” – dodaje.
Federal-Mogul poświęcił na badania i prace rozwojowe 5 lat. W tym czasie zespół ponad 150 inżynierów przeprowadził testy ponad 1500 materiałów w poszukiwaniu substytutu miedzi w produktach hamulcowych Eco-Friction. Wprowadzając nową technologię na rynek wtórny, Federal-Mogul oferuje wsparcie techniczne warsztatom oraz dystrybutorom.
Dotychczas, klocki Eco-Friction były fabrycznie montowane w najnowszej generacji Mercedesa Klasy C.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Sławek , 24 listopada 2015, 21:48 0 0
Wsparcie dla warsztatów, sprzedajemy klocki Frerodo, jeszcze niczego nie otrzymaliśmy.
Odpowiedz