Elektroniczny katalog eCar towarzyszy klientom firmy Polcar już od 2006 roku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników stworzona została jego nowa odsłona.
W wersjach począwszy od serii 1.6 (z początkiem 2014 roku) zmianie uległ nie tylko interfejs, ale przygotowano także wiele udogodnień związanych z komunikacją między użytkownikami a firmą Polcar. Katalog niezmiennie jest jednym z najlepszych i stale rozwijanych narzędzi w doborze części nadwozia oraz układów termicznych. Korzystne zmiany zostały także wprowadzone w prezentacji części mechanicznych.
W procesie modyfikacji wyglądu skupiono się na tym, aby prezentacja produktów była czytelna i funkcjonalna, a praca w aplikacji elastyczna i intuicyjna. Rozwiązania stosowane w przeglądarce eCar są powszechnie znane i używane w codziennej pracy z komputerem.
Całkowitej zmianie uległ sposób wyszukiwania części. Nowym elementem jest Model Uniwersalny, który jest niezależny od modeli stosowanych w poszczególnych zakładkach. Wybór Marki i Modelu Uniwersalnego wydzielony został poza zakładki i stał się globalny dla wszystkich katalogów, co w efekcie sprowadza się do ograniczenia ilości kliknięć przy wyszukiwaniu produktów w różnych katalogach.
Do wyszukiwania części można wykorzystać również podział asortymentowy, który został wprowadzony w aplikacji w formie drzewka. W górnej jego części umieszczone zostało pole, które umożliwia filtrowanie elementów w drzewku po wyświetlanych nazwach. Fragmenty nazwy, które spełniają warunek filtru podświetlone będą kolorem żółtym.
Kolejna metoda wyszukiwania oparta jest na znajomości numeru części lub jego fragmentu. Nie musi to być numer Polcar. eCar umożliwia wyszukiwanie części korzystając z numerów „obcych” takich jak numery OE oraz numery producentów i dostawców. Nowinką jest także wyszukiwanie „online” umożliwiające znalezienie części według wszystkich numerów dostępnych w firmie Polcar, a jeszcze nie opublikowanych w ramach aktualizacji. Wszelkie dodatkowe znaki typu myślnik czy spacja są ignorowane przy wyszukiwaniu, przez co narzędzie staje się uniwersalne i użyteczne.
Dotychczasowe okno wyszukiwania części po numerze zostało przekształcone w osobną zakładkę „Wyszukiwanie części” i podzielone na dwa współpracujące ze sobą okna. W górnej tabeli umieszczona jest lista z wyszukanymi numerami części, w dolnej pokazywane są informacje odnośnie zastosowania danego produktu. Warto podkreślić, że układ wyświetlanych danych w liście zastosowań jest odzwierciedleniem katalogu, z którego pochodzi, tak że nie ma potrzeby przechodzenia do podstawowej zakładki, a w razie konieczności wystarczy nacisnąć przycisk Enter lub dwukrotnie kliknąć na zaznaczone zastosowanie, aby znaleźć się w katalogu źródłowym i zobaczyć także inne pozycje związane z wybranym modelem samochodu.
Zakładki dotyczące asortymentów mechanicznych zostały połączone i umieszczone w jednym katalogu – „Mechanika”, przez co przeglądarka zyskała na przejrzystości. Dodatkowym atutem przy wyszukiwaniu produktów może okazać się model szczegółowy, który jednoznacznie wskaże części pasujące do danego modelu auta.
Do katalogu „Układy termiczne” dodano kolumnę „pojemność szczegółowa” (ccm) co w efekcie ułatwi użytkownikowi znalezienie odpowiedniego produktu.
Dodatkowe okna w aplikacji również zostały poddane drobnym modyfikacjom i tak np. w karcie informacyjnej części pojawiły się dane dotyczące jakości produktu (więcej informacji o stosowanych oznaczeniach jakości na www.polcar.com/Jakość.aspx) oraz numery OE. W „Szczegółach części” (okno z informacjami po prawej stronie w prezentowanej niżej ilustracji) w dokowanym oknie „Zamienniki/Części współpracujące” zmieniono kolejność sortowania, tak aby w pierwszej kolejności widoczne były zawsze zamienniki, następnie pary i na końcu części współpracujące.
Wraz z kolejną wersją aplikacji pojawił się nowy sposób prezentowania zdjęć i rysunków. Dzięki narzędziu „Lupa” można powiększać wskazany fragment zdjęcia. Nowe płyty z przeglądarką eCar nie zawierają elementów graficznych. Zdjęcia są udostępniane bezpośrednio z serwerów Polcar. Dzięki temu instalacja przebiega szybciej i zajmuje mniej miejsca na dysku. Klienci zyskają także dostęp do najnowszych wersji zdjęć, o ile uległy zmianie.
Istotną zmianą w działaniu aplikacji jest sposób pobierania i wdrażania aktualizacji dostępnych dla użytkownika. Są one teraz pobierane automatycznie przez program, a następnie wdrażane. Przed zainstalowaniem większych aktualizacji system upewni się, czy użytkownik chce wdrożyć zmiany.
Aplikacja pozwala również na pokazywanie wielu kolumn z różnie zdefiniowanymi cenami oraz stanami z wielu magazynów.
Plan rozwoju programu objął także poprawę komunikacji między Klientem a dystrybutorem. Za pomocą przeglądarki użytkownik może przekazać informację o problemie z daną pozycją, np. zły opis, brak dostępności. Umieszczone w oknie kategorie tematów pozwalają na przekazanie zagadnienia do odpowiednich osób. Zgłoszenie takie trafia bezpośrednio do systemu sprzedaży, a udzielane odpowiedzi są widoczne zarówno w przeglądarce eCar jak i wysyłane drogą mailową.
W ramach udoskonalania funkcjonalności przeglądarki eCar sięgnęliśmy również do modyfikacji koszyka i zamówień składanych przez klientów.
Ze względu na różnicę w sposobie realizacji zamówień, koszyk w przeglądarce został podzielony na zakładki. Podczas dodawania pozycji do koszyka, są one automatycznie dzielone na zakładki. W niektórych przypadkach można określić zakładkę, do której trafi dana pozycja – jest to dostępne w szczególnych przypadkach specjalnych dostaw.
W każdej zakładce w koszyku przyciski działają niezależnie od siebie. Każda zakładka koszyka traktowana jest niezależnie, zatem widoczne jest podsumowanie jedynie pozycji tam umieszczonych. Do panelu akcji dołączonych zostało kilka nowych propozycji, tj. sprawdzanie dostępności towaru w bieżącym koszyku oraz podgląd stanów magazynowych u innych dystrybutorów. W oknie „Historia koszyka” zapisywane są operacje dodawania, modyfikacji i usuwania części. Dodatkową zaletą historii jest możliwość ponownego dodania pozycji do koszyka.
W koszyku zamówień pojawiła się zupełnie nowa funkcjonalność, z której mogą korzystać dystrybutorzy, a mianowicie zamówienie wysyłane on-line. Szersza integracja systemów sprzedażowych, poprzez zestaw usług sieciowych, spowodowała, że zamówienia zapisywane są teraz bezpośrednio na serwerze Polcar i udostępniane dystrybutorom, którzy obsługują dane własnych klientów.
Listy z zamówionymi przez klientów częściami dystrybutorzy mogą otrzymywać tradycyjnie drogą mailową lub skorzystać ze specjalnego interfejsu pozwalającego na import zamówień do własnego systemu sprzedaży. Do obsługi takich zamówień stworzona została również osobna platforma eCar Trade Network.
Dla Klientów chcących sprawdzić dostępność produktów z oferty Polcar za pośrednictwem strony www uruchomiona została taka możliwość pod adresem www.catalog.polcar.com
W przygotowaniu są kolejne zmiany w prezentowaniu oferty firmy Polcar.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 14 października 2014, 18:12 0 0
to dobra firma
Odpowiedz