Nowa opona Michelin Alpin 5 powstała w odpowiedzi na zmiany klimatyczne w Europie, aby zapewnić bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy na ośnieżonych nawierzchniach, lecz także na drogach mokrych, suchych lub oblodzonych.
Ze statystyk wypadków drogowych wynika, że między październikiem a kwietniem tylko 4 procent wypadków odnotowuje się podczas jazdy po śniegu, zaś najwięcej, bo aż 57 procent, na nawierzchniach suchych. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Przyczyn Wypadków Drogowych na Uniwersytecie Technicznym w Dreźnie (VÜFO, analiza 12 000 wypadków na przestrzeni 12 lat).
Michelin zastosował w mieszance gumy bieżnika opony zimowej elastomery funkcjonalne, które zapewniają większą przyczepność na mokrych i zaśnieżonych nawierzchniach przy jednoczesnym zachowaniu niskich oporów toczenia. Nowa mieszanka opiera się na czwartej generacji technologii Helio Compound i zawiera olej słonecznikowy pozwalający na zachowanie właściwości gumy i jej elastyczności w niskiej temperaturze.
Kierunkowy bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma głębokie rowki i specjalnie zaprojektowane klocki bieżnika dla uzyskania efektu „raków i trybów” w obszarze kontaktu opony ze śniegiem. Przy powrocie klocków do pierwotnego kształtu boczne rowki skutecznie odprowadzają wodę, dzięki czemu zmniejszają ryzyko aquaplaningu.
Lamele w bieżniku zwiększają przyczepność, działając podobnie do pazurów. W porównaniu z poprzednią generacją, bieżnik nowej opony Michelin Alpin 5 ma o 12 proc. więcej krawędzi, 16 proc. więcej nacięć i o 17 proc. wyższy stosunek gumy do rowków i kanałów.
Alpin 5 będzie dostępna w 27 rozmiarach: od 195/65R15 do 225/55R17.
Komentarze