Dunlop wprowadza na europejski rynek model StreetResponse2, przeznaczony do małych pojazdów. Opony, dostępne w rozmiarach 13, 14 i 15 cali, osiągają lepsze rezultaty na mokrej i suchej nawierzchni: krótszą drogę hamowania i wydłużenie przebiegów o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem.
– „Projektując nową oponę przeznaczoną do małych samochodów dołożyliśmy wszelkich starań, aby posiadała wszystkie parametry jakościowe charakterystyczne dla Dunlopa. Dzięki temu StreetResponse2 wyróżnia się m.in. solidną przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni” – powiedział Guillaume Carli, dyrektor marki Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Aby ułatwić prowadzenie na mokrej nawierzchni, opracowano nowy kształt opony, o bardziej zaokrąglonym konturze, który skutecznie przecina warstwę wody. Rzeźba bieżnika o podwójnym, szerokim rowku obwodowym pomaga odprowadzać wodę z podłoża. Liczne nacięcia i rowki poprzeczne poprawiają przyczepność na mokrej nawierzchni.
Centralne żebro poprawia przyczepność podczas skrętów. Ogólna konstrukcja i niewielka masa opony przekładają się na niższy opór toczenia.
– „StreetResponse2 zapewnia też lepsze parametry jeśli chodzi o drogę hamowania – w porównaniu z poprzednim modelem skróciliśmy ją o dwa metry na mokrej nawierzchni i półtora metra na suchej. Włożyliśmy również wiele pracy w inne niezwykle istotne kryterium – żywotność. Opona Dunlop StreetResponse2 imponuje wydłużeniem przebiegów o 10% w porównaniu z poprzednim modelem za sprawą wielu ulepszeń zastosowanych podczas projektowania” – dodał Guillaume Carli.
Dunlop StreetResponse2 hamuje na mokrej nawierzchni na dystansie o 6% krótszym niż poprzedni model. Na suchej nawierzchni opona hamuje na dystansie o 4% krótszym niż poprzedni model. Opona posiada ocenę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i ocenę C w zakresie oporu toczenia.
Komentarze