Uszkodzenie przewodów zapłonowych może wynikać z wielu czynników. Pierwsze, gwałtowne skoki temperatury (jesienią temperatura nocą spada do 0 stopni C, a po uruchomieniu i rozgrzaniu się silnika skacze o kilkadziesiąt stopni) mogą przyczynić się do awarii. Dlatego warto przekonać klientów do kontroli tych elementów.
Przewody zapłonowe – porady Janmor
Do wyżej wymienionych problemów dochodzą jeszcze wahania wilgotności, silne drgania przenoszone od silnika i w końcu ryzyko uszkodzenia wskutek np. wycieku oleju, który jest żrący dla izolacji przewodu. Co więcej, przewód może zostać uszkodzony także "od środka", np. wskutek niesprawności i zużycia świec zapłonowych.
Z kolei niesprawne przewody zapłonowe to przede wszystkim kłopot z rozruchem zimnego silnika, zwłaszcza w deszczowe dni. Jeśli uszkodzona jest izolacja przewodu to przy zwiększonej wilgotności powietrza jest o wiele większe ryzyko wystąpienia "przebicia" i braku możliwości zasilenia świecy zapłonowej prądem o odpowiednim natężeniu. To z kolei może albo zupełnie unieruchomić silnik, lub też spowodować jego nierówną pracę (tzw. "gubienie cykli" przez pojedynczy cylinder).
Przewody zapłonowe mają ograniczoną trwałość, wytrzymują zwykle od 30 do 50 tys. km przebiegu. Dodatkowo, dobrą praktyką warsztatową jest ich wymiana razem z wymianą świec zapłonowych. Jeśli więc zbliża się termin wymiany przewodów zapłonowych, nie warto zwlekać z tym do momentu, w którym auto odmówi posłuszeństwa. Lepiej przekonać klienta do tego, by wcześniej wykonać tę czynność i nie narażać się na niepotrzebne stresy w przyszłości. Wybierając przewody zapłonowe do samochodu należy zawsze kierować się jakością produktu.
Firma Janmor ma w swojej ofercie przewody wykonane w izolacjach i osłonach silikonowych, zarówno z rdzeniem miedzianym, jak i ferromagnetycznym. Wiodący produkt firmy – przewody zapłonowe Proline – nadają się zarówno do zastosowania w pojazdach zasilanych benzyną, jak i przy bardziej wymagających instalacjach gazowych LPG/CNG. Klasa ISO E i F w izolacji z silikonu oraz optymalne terminale są zdolne pochłaniać dodatkowe ciepło wytworzone na świecy zapłonowej w wyniku spalania gazu. Rekordowa na rynku liczba referencji w ofercie pabianickiego producenta pozwala dobrać przewody do niemal każdego samochodu jeżdżącego po polskich drogach.
Komentarze