Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć?

FIGIEFA

Telematyka dla wszystkich – teraz

Otwarcie platform telematycznych w pojazdach jest niezbędne i wymaga mądrej, odważnej i jak najszybszej regulacji sektorowej, która zapewni przedsiębiorcom uczciwą konkurencję, a konsumentom prawo wyboru. Komisjo, działaj – apeluje szeroka koalicja organizacji reprezentujących niezależny rynek motoryzacyjny, wśród których jest Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

eCall ofiarą 5G?

Rozwój sieci 5G zmienia świat, dając ogromny impuls do rozwoju praktycznie wszystkich gałęzi gospodarki i wielu dziedzin życia. Rewolucja 5G obejmie również motoryzację, umożliwiając coraz szersze zastosowanie rozwiązań telematycznych. Przejście na nową technologię już oddziałuje na motoryzację. Wkrótce operatorzy telekomunikacyjni zamierzają na rzecz nowej technologii porzucić 2G/3G, które wykorzystywane były przez systemy eCall

Stery przejęte, kurs utrzymany

Rozmowa z Tomaszem Bębnem, dyrektorem zarządzającym Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Nowe otwarcie na starych fundamentach – wywiad z nowym prezesem SDCM

Po zmianach organizacyjnych w Stowarzyszeniu Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, funkcja prezesa będzie kadencyjna. Na pierwszą kadencję wybrany został Krzysztof Soszyński, wieloletni członek zarządu SDCM oraz wiceprezes zarządu spółki Inter Cars SA. Świeżo wybranego prezesa zapytaliśmy o szczegóły zmian w organizacji oraz plany dotyczące jej przyszłości.

Co możesz zrobić dla siebie w Brukseli?

Warsztaty motoryzacyjne to w znakomitej większość mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. W znakomitej większości jedynie reagujące na zmiany prawa, bardzo często już z opóźnieniem, co niesie za sobą poważne kłopoty. Współpracujący z nimi dystrybutorzy części motoryzacyjnych, choć dużo więksi, także bardzo mocno uzależnieni są od kształtu nieustannie zmieniającego się prawa. Oczywiście nie ma legalnie działającej […]

Platformy telematyczne – niezależny rynek ma swoją propozycję

Usługi telematyczne to przyszłość motoryzacji. Aby na rynku panowała uczciwa konkurencja, dostęp do ich oferowania powinien być otwarty, a nie skupiony wyłącznie w rękach producentów pojazdów. Koalicja stowarzyszeń, związanych z rynkiem motoryzacyjnym przedstawiła koncepcję, która może to umożliwić.

Nowe auta zabezpieczone przed cyberatakami… i warsztatami niezależnymi

Na arenie międzynarodowej konsultowane są obecnie nowe przepisy, których celem jest zapewnienie pojazdom bezpieczeństwa cybernetycznego. Jeżeli tworzenie zabezpieczeń zostanie powierzone wyłącznie producentom pojazdów, warsztatom niezależnym grozi wykluczenie z rynku obsługi nie tylko nowych aut.

Motoryzacyjne podsumowanie roku – wyniki, nastroje, analizy

W Internecie już obecnie można załatwić sprawy, o których kilka lat temu nikomu się nie śniło. Wiele aspektów naszego życia przenosi się do sieci czy to naturalnie w wyniku oczekiwań konsumentów czy też jako konieczność dostosowania się do bieżących warunków. W tym roku w Internecie odbył się XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez […]

Podsumowanie wyników w branży motoryzacyjnej 2020

Koniec roku to dla wszystkich firm czas na podliczanie, czy zmierzają one w dobrym kierunku, czy mają co świętować, czy wręcz przeciwnie? W tym roku pandemia pokrzyżowała plany i założenia większości branż, w tym motoryzacyjnej. Jak bardzo? O tym już za kilka dni można będzie usłyszeć podczas XV Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowanego w […]

Bez fleszy i sceny, ale merytorycznie o motoryzacji

Rok 2020 nie rozpieszcza nas eventami. Wiele z nich zostało odwołanych, inne przeniesiono na przyszły rok. Większość pozostałych wydarzeń odbywa się online, choć i tutaj wątpliwości związane z brzmieniem do niedawna obowiązujących przepisów i wynikającym z nich zakazem organizacji kongresów czy targów online w czerwonych strefach wywróciły niejedną imprezę. Dobrze więc, że w kalendarzu, jak […]

FIGIEFA to Międzynarodowa Federacja Niezależnych Dystrybutorów Motoryzacyjnych, powołana do życia w 1956 roku. Zrzesza i reprezentuje interesy firm zajmujących się handlem częściami samochodowymi na rynku hurtowym i detalicznym, a także niezależnych sieci warsztatowych. Celem FIGIEFA jest utrzymane wolnej i uczciwej konkurencji na rynku części zamiennych oraz w zakresie serwisu i napraw pojazdów. Organizacja jest politycznym przedstawicielem niezależnych dystrybutorów części samochodowych wobec Unii Europejskiej i instytucji ONZ. Zrzesza 19 krajowych stowarzyszeń, a także czołowych graczy na rynku motoryzacyjnym. Więcej informacji na temat federacji FIGIEFA oraz jej aktualnej działalności znajdziesz w tej kategorii artykułów.