Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów zwraca się do wszystkich przedsiębiorców prowadzących SKP w Polsce z prośbą o poparcie działań na rzecz wprowadzenia niezbędnych zmian w systemie badań technicznych pojazdów oraz nowelizacji tabeli opłat. Izba planuje rozpocząć ogólnopolską akcję protestacyjną, aby zwrócić uwagę na problemy środowiska stacji kontroli pojazdów, które nie zostały rozwiązane od ponad 10 lat.
Protest PISKP – jesteś na tak czy na nie?
Poniżej przedstawiamy pełną treść komunikatu PISKP dotyczącego akcji:
„W grudniu 2012 z inicjatywy resortu infrastruktury powstała Grupa robocza, która opracowała „Strategie działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych oraz poprawienia ich jakości”, a następnie opracowała sposób realizacji celów zawartych w tej strategii. Uczestniczyliśmy w pracach tej grupy. Protokół końcowy z pracy grupy został przekazany do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w lutym 2014 roku. Przygotowano sposób realizacji tez, które miały być podstawą dla legislatorów rządowych do opracowania zmian w obowiązujących ustawach i rozporządzeniach regulujących system badań technicznych w Polsce. Do dnia dzisiejszego nic się w tej sprawie nie dzieje.
Jedną z tez jednogłośnie aprobowanych przez wszystkie organizacje była nowelizacja rozporządzenia dotyczącego opłat za badania techniczne pojazdów. Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów przygotowała projekt nowej tabeli opat za badania techniczne pojazdów wraz z niezbędną nowelizacją procedury badań (996). Projekt autorstwa Izby oparty jest na kategoriach homologacyjnych pojazdów, znacznie upraszcza sposób pobierania opłat za badania techniczne pojazdów. Wysokość opłat za badania określona została w kwotach netto, tak aby była niezależna od zmian stawek podatku VAT. Przewidziany został także mechanizm automatycznej waloryzacji. Przedstawione zostały także niezbędne zmiany w rozporządzeniu w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów, dostosowujące je do nowej tabeli opłat, jak również porządkujące wątpliwości interpretacyjne pojawiające się w obecnym stanie prawnym.
Oczekiwaliśmy szybkiego wprowadzenia w życie tez wypracowanych przez grupę roboczą, co niewątpliwie przyczyniłoby się do poprawy funkcjonowania i uszczelnienia systemu badań technicznych w Polsce.
Ponieważ podejmowane dotychczas przez Izbę działania nie przynoszą rezultatu, ponownie zwracamy się do wszystkich przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w Polsce z prośbą o poparcie dla działań Izby na rzecz wprowadzenia niezbędnych zmian w systemie badań technicznych pojazdów oraz nowelizacji tabeli opłat. Planujemy rozpocząć ogólnopolską akcję protestacyjną, aby zwrócić uwagę na problemy środowiska stacji kontroli pojazdów, które nie zostały rozwiązane od ponad 10 lat. Chcemy się zorientować jakie jest poparcie całego naszego środowiska dla takich działań.
W tym celu prosimy o wejście na stronę internetową Izby: www.piskp.pl i wzięcie udziału w specjalnie przygotowanej ankiecie. Całe środowisko związane z przeprowadzaniem badań technicznych z niecierpliwością czeka na przełom, na wprowadzenie zmian legislacyjnych, które wpłyną na poprawę kondycji ekonomicznej stacji kontroli pojazdów, zlikwidują patologie, podniosą jakość badań technicznych, prawo uczynią bardziej przejrzystym, co w konsekwencji doprowadzi do poprawy stanu bezpieczeństwa na drogach. Dlatego też niezwykle ważny jest każdy oddany głos!”
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 28 sierpnia 2014, 21:23 0 0
uwolnić ceny przeglądów i zobaczymy jak sam ułoży się rynek.Jak dla mnie ceny spadną
Odpowiedz
Anonim, 28 września 2022, 19:22 2 0
Popieram protest
Odpowiedz
Mariusz, 29 września 2022, 11:17 0 0
Ja bym twoja wypłatę uwolnił. To byś zrozumial
Odpowiedz
biski, 30 września 2022, 8:38 4 0
100 złotych za badanie to oczywiście śmieszna stawka licząc ile kosztuje stacja + diagności. Nie odniosę się do tego że stacje są na każdym rogu i jakoś żyją bo każdy prowadzi interes po swojemu i jego sprawą jest czy chce zarobić i ile.
Dla mnie chore jest to, że nawet jeśli diagnosta wykonuje badanie techniczne to robi to byle jak. Nie myślę tu o patologiach typu przysłowiowy przegląd za flaszkę tylko o w miarę normalnym badaniu. w 99% badań na które jeżdżę autami klientów okoliczne stacje robią to na odp..... rolki, szarpak, włącz światła i kierunkowsazy, zejdzie pod auto poogląda z grubsza i pieczątka. gdybym ja tak naprawiał jak oni sprawdzają to już dawno nikt by do mnie nie jeździł
Odpowiedz