Menu

Oleje i płyny

Zimowy płyn do spryskiwaczy bez metanolu – jaki jest jego skład?

Zimowy płyn do spryskiwaczy musi zawierać w swoim składzie dodatek zapobiegający zamarzaniu. Przez wiele lat najczęściej stosowanym był metanol. Unia Europejska wprowadziła przepisy, które redukują jego zawartość do 0,6 proc. całości płynu. Coraz więcej producentów płynów do spryskiwaczy rezygnuje całkowicie ze stosowania metanolu. Co jest tego powodem? Czy tylko względy zdrowotne?

Klasa lepkości to nie jedyny istotny parametr oleju silnikowego. Czym jeszcze różnią się oleje?

Do starszych modeli samochodów z powodzeniem można dobierać oleje wyłącznie na podstawie klasy lepkościowej. W przypadku nowszych modeli specyfikacje API czy ACEA to minimum. Najlepiej kierować się dopuszczeniami – lub jak kto woli – homologacją producentów. Nieprzypadkowo każdy twórca markowych olejów oferuje w obrębie jednej klasy lepkościowej przynajmniej kilka wersji „tego samego oleju” różniących się […]

W taki sposób możesz zniszczyć pompę cieczy chłodzącej

Airtex — producent zestawów rozrządu wskazuje na najpopularniejsze przyczyny awarii pomp cieczy chłodzącej. Jak się okazuje, nawet najlepszą pompę można zniszczyć w ciągu kilkunastu sekund. W każdym przypadku podpowiadamy co zrobić, aby uniknąć problemów.

Fill it Up! czyli płyny eksploatacyjne febi: płyny chłodzące

Niezawodna praca chłodzonych cieczą silników spalinowych zależy od jakości płynu chłodzącego, tłoczonego pompą wody przez blok i głowicę silnika. Pozwala to zapobiec przegrzaniu i uszkodzeniu jednostki napędowej w wyniku działania wysokiej temperatury powstającej podczas procesu spalania.

Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR rozstrzygnięty. Kto triumfował w III edycji konkursu?

W czasie odbywającej się na Śląsku konferencji  „New trends in management and production engineering”, rozegrano finał trzeciego Wojewódzkiego Turnieju Młodych Mechaników VR. Wzięło w nim udział 20 drużyn ze szkół mechanicznych województwa śląskiego.

Kontrola szczelności układu klimatyzacji z wykorzystaniem środka kontrastowego

Jeśli układ klimatyzacji nie działa i nie ma w nim czynnika chłodniczego lub jest go zdecydowanie za mało, zwykle przyczyną problemów jest wyciek. Przed ponownym napełnieniem układu należy usunąć nieszczelność.

Wymiana oleju w trybie long-life – zabójstwo dla silnika czy uzasadniona oszczędność? Rozmawiamy z producentem.

Zdecydowana większość mechaników z niezależnych warsztatów samochodowych nie zaleca stosowania się do instrukcji producentów samochodów, którzy wyznaczają przeglądy olejowe według maksymalnych interwałów sięgających 30 lub nawet 40 tys. km. Producenci olejów znajdują się w dość specyficznym położeniu – z jednej strony zależy im, by kierowcy wymieniali olej jak najczęściej, z drugiej, wciąż rozwijają grupę produktów, […]

Dlaczego warto płukać układ chłodzenia? Jaki olej silnikowy wybrać? Jaki płyn hamulcowy kupić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dziale “Oleje i płyny”. Kategoria zawiera artykuły poruszające temat olejów silnikowych, olejów do skrzyń biegów, płynów chłodniczych, płynów do spryskiwaczy i innych. Znajdziesz tu treści, które przygotowaliśmy we współpracy z najbardziej znanymi, renomowanymi producentami. Dzięki temu zyskujesz pewność, że publikowana wiedza jest rzetelna i aktualna. 

Sprawdź aktualności, informacje techniczne i poradniki dotyczące rynku olejów i płynów do samochodów.