Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Płyny chłodnicze

SWAG: nowy projekt etykiet olejów i płynów eksploatacyjnych

Dwa lata temu podjęto decyzję o zmianie wizualizacji korporacyjnej marki SWAG, a teraz konsekwentnie nadszedł czas na dopasowanie etykiet płynów eksploatacyjnych (płyny do chłodnic i oleje).

Oleje ENEOS – zaawansowana japońska technologia

Poprzez dostawę specjalnych produktów do wszystkich najważniejszych globalnych producentów samochodów, olejów wlewanych do pojazdów w fabrykach i olejów oryginalnych, JXTG może poszczycić się imponującym poziomem jakości, który doskonale odzwierciedla cała gama produktów ENEOS. Dzięki wspólnym badaniom i pracy inżynieryjnej z japońskimi producentami motoryzacyjnymi wewnętrzny zespół badawczy JXTG (R&D) opracowuje doskonałe środki smarne wykonywane z zastosowaniem […]

PETRONAS Arbor – dla branży budowlanej i rolnictwa

Nowa gama PETRONAS Arbor składa się z olejów silnikowych, przekładniowych, płynów hydraulicznych i chłodniczych, dzięki czemu spełnia potrzeby niemal wszystkich maszyn rolniczych i budowlanych.

Które płyny eksploatacyjne można ze sobą mieszać?

Które płyny eksploatacyjne w samochodzie można ze sobą mieszać, a które nie? Czasem pomocne mogą okazać się kolory, ale nie jest to zasada…

Gospodarowanie odpadami – wyjaśniamy, jakie obowiązki mają warsztaty

Warsztaty samochodowe mają ściśle określone przez prawo obowiązki w zakresie zarządzania odpadami powstającymi na ich terenie. Podpowiadamy, o czym warto pamiętać, aby nie narazić się na wysokie kary.

Przyczyny i konsekwencje korozji nagrzewnicy

Badanie kilku zgłoszeń od klientów odnośnie niewystarczającej wydajności nagrzewnic, skłoniło firmę NRF do napisania krótkiego materiału o przyczynach takiego stanu rzeczy.

Płyn chłodniczy Eurol do samochodów Renault

Holenderski koncern Eurol wprowadził do swojej oferty płyn chłodniczy dedykowany do samochodów grupy Renault.

Stuletnia marka wchodzi na polski rynek [Wywiad]

Jest jedną z najstarszych francuskich firm produkujących środki smarne, a mimo to w Polsce jej produkty są dostępne od zaledwie dwóch lat. Postanowiłem przybliżyć Wam markę Yacco i zapytałem Marka Wojciechowskiego, specjalistę ds. handlu o historię firmy, zamiary względem polskiego rynku, sieć dystrybucji i kilka innych istotnych kwestii.

Czyszczenie układu chłodzenia w pięciu krokach

Nowe narzędzie MEYLE pomaga warsztatom podczas profesjonalnego płukania obiegu chłodzenia. Za pomocą narzędzia, które firma MEYLE oferuje we współpracy z firmą HAZET, można czyścić układ chłodzenia przy użyciu wody i sprężonego powietrza – bez użycia agresywnych środków chemicznych i czyszczących.

Produkty Bizol do układu chłodzenia

Naczelnym zadaniem układu chłodzenia jest utrzymanie optymalnej temperatury oraz ochrona przed przegrzaniem silnika. Jeśli jednostka jest źle chłodzona, nie tylko pogarszają się parametry jej pracy, ale może nawet dojść do awarii silnika.

We współczesnych układach chłodzenia nie stosuje się wody lecz płyny chłodnicze, które charakteryzują się znacznie niższą temperaturą krzepnięcia i wyższą temperaturą wrzenia. Wytwarzane są one najczęściej na bazie glikolu etylenowego lub propylenowego. Istnieje kilka popularnych typów płynów chłodniczych – IAT, OAT, HOAT. Popularna jest także klasyfikacja volkswagenowska, np. G12, G12+, G13 itd. Zadaniem mechaników jest wymiana płynu chłodniczego w samochodach klientów – warto zadbać, by była ona regularna. Kierowcy często skarżą się, że w ich autach ubywa płynu chłodniczego – często informuje ich o tym kontrolka. Wyciek to niejedyny potencjalny problem – zdarza się także, że w płynie chłodniczym pojawia się olej. Jak radzić sobie z tego typu usterkami? Dowiecie się z artykułów w tej kategorii. Znajdziecie tu także nowości asortymentowe producentów płynów chłodniczych.