Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Płyny chłodnicze

Behr Hella Service dla układu chłodzenia

Wymagania stawiane systemom chłodzenia silników stale rosną. Większego niż kiedykolwiek znaczenia nabiera przy tym pozytywny wpływ nowych rozwiązań technologicznych w zakresie transferu ciepła na zużycie paliwa i emisję spalin.

Płyny do chłodnic: najczęściej zadawane pytania

Na najczęściej zadawane pytania dotyczące płynu chłodniczego odpowiedział ekspert firmy Organiki S.A., producenta płynów chłodniczych marki Glixol.

Organika S.A. wprowadza nową linię płynów chłodniczych

W ofercie firmy Organika S.A. właśnie pojawiła się nowa linia płynów do chłodnic Glixol. To jednak nie wszystkie zmiany jakie wprowadza właściciel marki. Na stronie internetowej dostępna jest również aplikacja, która ułatwia wybór odpowiedniego produktu.

Rozgrzany silnik to nie to samo co rozgrzany olej

Większość kierowców wie, że nie należy obciążać silnika przed jego pełnym rozgrzaniem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przede wszystkim najważniejsza jest temperatura oleju, a nie temperatura cieczy chłodzącej. Dowiedz się, kiedy silnik tak naprawdę jest gotowy do pracy z pełną mocą.

Płyny chłodzące – właściwości i kryteria doboru

Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część – ok. 34% – zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika.

Płyny chłodzące Total

Jakość płynu do chłodnic ma ogromne znaczenie dla żywotności silnika. Dlaczego warto stosować płyny o organicznej technologii inhibitorów korozji, typu Long Life?

Układ chłodzenia – awarie i alternatywa

Głównym zadaniem układu chłodzenia jest utrzymywanie optymalnej temperatury silnika. Bardzo ważną rolę pełnią w nim przewody układu chłodzenia, które są łącznikiem poszczególnych elementów i odpowiadają za prawidłowy przepływ cieczy chłodzącej.

Korozja nagrzewnicy

Ważne jest, aby czasami odświeżyć sobie nasze wiadomości co do powodów przedwczesnego zużywania się części samochodowych. Dzisiaj kilka wiadomości na temat nagrzewnicy samochodowej i powstawania w niej rdzy. Gdy następuje uszkodzenie rdzenia nagrzewnicy to bardzo ważne jest, aby dokładnie przeanalizować przyczyny takiego stanu. Korozja jest jedną z nich, a dokładniej mówiąc – zużyty płyn chłodniczy. […]

Rozstrzygnięcie konkursu SWAG

Znamy już nazwiska osób, które zdobyły zestawy nagród ufundowane przez firmę SWAG. Przedstawiamy także prawidłowe odpowiedzi na konkursowe pytania. 1. Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony płynem chłodniczym opartym na koncentracie G13, czym nie można uzupełniać ubytku? a) dowolnym innym płynem chłodniczym 2. W zawieszeniu wielowahaczowym stosowanym w modelach Audi i VW, np. Passat B5, po […]

Konkurs SWAG

Fundatorem nagród w naszym nowym konkursie jest SWAG. Aby mieć szansę na zdobycie upominków, należy odpowiedzieć poprawnie na trzy krótkie pytania. 1. Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony płynem chłodniczym opartym na koncentracie G13, czym nie można uzupełniać ubytku? a) dowolnym innym płynem chłodniczym b) płynem G13 c) wodą z kranu 2. W zawieszeniu wielowahaczowym stosowanym […]

We współczesnych układach chłodzenia nie stosuje się wody lecz płyny chłodnicze, które charakteryzują się znacznie niższą temperaturą krzepnięcia i wyższą temperaturą wrzenia. Wytwarzane są one najczęściej na bazie glikolu etylenowego lub propylenowego. Istnieje kilka popularnych typów płynów chłodniczych – IAT, OAT, HOAT. Popularna jest także klasyfikacja volkswagenowska, np. G12, G12+, G13 itd. Zadaniem mechaników jest wymiana płynu chłodniczego w samochodach klientów – warto zadbać, by była ona regularna. Kierowcy często skarżą się, że w ich autach ubywa płynu chłodniczego – często informuje ich o tym kontrolka. Wyciek to niejedyny potencjalny problem – zdarza się także, że w płynie chłodniczym pojawia się olej. Jak radzić sobie z tego typu usterkami? Dowiecie się z artykułów w tej kategorii. Znajdziecie tu także nowości asortymentowe producentów płynów chłodniczych.