Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
10:07 Samochody elektryczne coraz częściej w ogniu. Jak zachować się podczas pożaru lub kolizji z udziałem elektryków? 09:55 SBS Automotive zatrudnia nowych managerów. Zajmą się Europą Wschodnią. 09:35 Marelli przygotowuje warsztaty do sezonu klimatyzacji 24.04 Beyond GREENANCE KIT – w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości 24.04 Masy uszczelniające firmy Elring – niedościgniony oryginał

Płyny chłodnicze

Płyny do chłodnic: najczęściej zadawane pytania

Na najczęściej zadawane pytania dotyczące płynu chłodniczego odpowiedział ekspert firmy Organiki S.A., producenta płynów chłodniczych marki Glixol.

Organika S.A. wprowadza nową linię płynów chłodniczych

W ofercie firmy Organika S.A. właśnie pojawiła się nowa linia płynów do chłodnic Glixol. To jednak nie wszystkie zmiany jakie wprowadza właściciel marki. Na stronie internetowej dostępna jest również aplikacja, która ułatwia wybór odpowiedniego produktu.

Rozgrzany silnik to nie to samo co rozgrzany olej

Większość kierowców wie, że nie należy obciążać silnika przed jego pełnym rozgrzaniem. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przede wszystkim najważniejsza jest temperatura oleju, a nie temperatura cieczy chłodzącej. Dowiedz się, kiedy silnik tak naprawdę jest gotowy do pracy z pełną mocą.

Płyny chłodzące – właściwości i kryteria doboru

Pracujący silnik spalinowy wytwarza duże ilości energii, z której jedynie niewielka część – ok. 34% – zamieniana jest na energię poruszającą pojazd. Reszta to ciepło, które musi zostać umiejętnie rozproszone, by nie doszło do zatarcia silnika.

Płyny chłodzące Total

Jakość płynu do chłodnic ma ogromne znaczenie dla żywotności silnika. Dlaczego warto stosować płyny o organicznej technologii inhibitorów korozji, typu Long Life?

Układ chłodzenia – awarie i alternatywa

Głównym zadaniem układu chłodzenia jest utrzymywanie optymalnej temperatury silnika. Bardzo ważną rolę pełnią w nim przewody układu chłodzenia, które są łącznikiem poszczególnych elementów i odpowiadają za prawidłowy przepływ cieczy chłodzącej.

Korozja nagrzewnicy

Ważne jest, aby czasami odświeżyć sobie nasze wiadomości co do powodów przedwczesnego zużywania się części samochodowych. Dzisiaj kilka wiadomości na temat nagrzewnicy samochodowej i powstawania w niej rdzy. Gdy następuje uszkodzenie rdzenia nagrzewnicy to bardzo ważne jest, aby dokładnie przeanalizować przyczyny takiego stanu. Korozja jest jedną z nich, a dokładniej mówiąc – zużyty płyn chłodniczy. […]

Rozstrzygnięcie konkursu SWAG

Znamy już nazwiska osób, które zdobyły zestawy nagród ufundowane przez firmę SWAG. Przedstawiamy także prawidłowe odpowiedzi na konkursowe pytania. 1. Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony płynem chłodniczym opartym na koncentracie G13, czym nie można uzupełniać ubytku? a) dowolnym innym płynem chłodniczym 2. W zawieszeniu wielowahaczowym stosowanym w modelach Audi i VW, np. Passat B5, po […]

Konkurs SWAG

Fundatorem nagród w naszym nowym konkursie jest SWAG. Aby mieć szansę na zdobycie upominków, należy odpowiedzieć poprawnie na trzy krótkie pytania. 1. Jeżeli układ chłodzenia jest napełniony płynem chłodniczym opartym na koncentracie G13, czym nie można uzupełniać ubytku? a) dowolnym innym płynem chłodniczym b) płynem G13 c) wodą z kranu 2. W zawieszeniu wielowahaczowym stosowanym […]

Katalogi Sogefi na rok 2015 na targach Automechanika

Podczas trwających targów Automechanika 2014, Grupa Sogefi zaprezentowała komplet zaktualizowanych katalogów dla wszystkich marek filtrów: Fram, CoopersFiaam, Purflux i Sogefi Pro. Katalogi Fram, CoopersFiaam i Purflux na rok 2015, zawierające ponad 150 nowych produktów, są sygnałem, że firma Sogefi kładzie duży nacisk na czas, zdając sobie sprawę, że filtry powinny trafić na aftermarket w możliwie […]

We współczesnych układach chłodzenia nie stosuje się wody lecz płyny chłodnicze, które charakteryzują się znacznie niższą temperaturą krzepnięcia i wyższą temperaturą wrzenia. Wytwarzane są one najczęściej na bazie glikolu etylenowego lub propylenowego. Istnieje kilka popularnych typów płynów chłodniczych – IAT, OAT, HOAT. Popularna jest także klasyfikacja volkswagenowska, np. G12, G12+, G13 itd. Zadaniem mechaników jest wymiana płynu chłodniczego w samochodach klientów – warto zadbać, by była ona regularna. Kierowcy często skarżą się, że w ich autach ubywa płynu chłodniczego – często informuje ich o tym kontrolka. Wyciek to niejedyny potencjalny problem – zdarza się także, że w płynie chłodniczym pojawia się olej. Jak radzić sobie z tego typu usterkami? Dowiecie się z artykułów w tej kategorii. Znajdziecie tu także nowości asortymentowe producentów płynów chłodniczych.