We współczesnych układach chłodzenia nie stosuje się wody lecz płyny chłodnicze, które charakteryzują się znacznie niższą temperaturą krzepnięcia i wyższą temperaturą wrzenia. Wytwarzane są one najczęściej na bazie glikolu etylenowego lub propylenowego. Istnieje kilka popularnych typów płynów chłodniczych – IAT, OAT, HOAT. Popularna jest także klasyfikacja volkswagenowska, np. G12, G12+, G13 itd. Zadaniem mechaników jest wymiana płynu chłodniczego w samochodach klientów – warto zadbać, by była ona regularna. Kierowcy często skarżą się, że w ich autach ubywa płynu chłodniczego – często informuje ich o tym kontrolka. Wyciek to niejedyny potencjalny problem – zdarza się także, że w płynie chłodniczym pojawia się olej. Jak radzić sobie z tego typu usterkami? Dowiecie się z artykułów w tej kategorii. Znajdziecie tu także nowości asortymentowe producentów płynów chłodniczych.