Nowe płyny chłodnicze na polskim rynku

26 listopada 2013, 15:09

Firma Evans Coolants wprowadza na polski rynek nowy produkt do swojej gamy bezwodnych płynów chłodniczych, przeznaczony do samochodów seryjnych – Evans Auto Cool 180.

Evans Auto Cool 180 jest przeznaczony do nowoczesnych silników samochodów seryjnych. Przewyższa wszystkie istniejące normy dotyczące płynów chłodniczych. Evans, wspólnie z komisją ASTM D15.22 stworzył grupę norm dla bezwodnych płynów chłodniczych.

W porównaniu do płynów zawierających wodę, eliminuje przegrzewanie, ma temperaturę wrzenia wyższą niż 180ºC i nie tworzy pary, eliminując przegrzewanie. Krzepnie przy tym w temperaturze poniżej -40ºC. Ponadto, bezwodne płyny chłodnicze Evans wytwarzają niskie ciśnienie, redukując tym samym obciążenie silnika, przewodów i układu chłodzenia.

Woda wspomaga utlenianie i elektrolizę, co prowadzi do korozji – bezwodne płyny chłodnicze Evans nie zawierają tlenu oraz praktycznie nie są przewodnikami, chroniąc przed korozją, zatrzymują kawitację i eliminują erozję pompy wody. Dodatkową jego zaletą jest nietoksyczność.

Bezwodne płyny chłodnicze Evans eliminują zjawisko zbyt wczesnego zapłonu i detonacji spowodowanych przegrzewaniem – tym samym zwiększają efektywność spalania.

Płyny te, ze względu na swoje właściwości są stosowane m.in. przez fabryczny zespół  Kamaz w Rajdzie Dakar, oraz są oficjalnie rekomendowane przez Honda Racing World Motocross Team.

Więcej informacji na temat produktu można znaleźć na stronie evanscoolants.pl.

Dowiedz się więcej

85-lecie płynów do chłodnic silnikowych Glysantin
85-lecie płynów do chłodnic silnikowych Glysantin

Glysantin, płyn chłodniczy firmy BASF, obchodzi jubileusz 85-lecia produkcji. Już od 1929 roku oferuje ochronę silników przed korozją, przegrzaniem i mrozem. W ramach obchodów rocznicy marka Glysantin prezentuje się w nowym świetle, przechodzi lifting i prezentuje nowego menedżera marki. – „W ramach odmłodzenia marki postanowiliśmy zdigitalizować maskotkę produktów Glysantin – psa (Glysa). Pomogło to w ożywieniu wizerunku […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 26 listopada 2013, 22:42 0 0

No na pewno K2 to wymyśliło dodając nanocząsteczek ;-)

Odpowiedz