Stało się to, co się stać musiało. Amerykanie nie odpuszczą, gdy ktoś nieuczciwie próbuje zdobyć przewagę konkurencyjną na ich wewnętrznym rynku. Swego czasu przekonał się o tym chociażby Samsung, który w wyniku pozwów patentowych musiał na rzecz Apple wypłacić ponad pół miliarda dolarów. Teraz bardzo prawdopodobne, że podobny los może spotkać Volkswagena, bowiem Ministerstwo sprawiedliwości USA wniosło w poniedziałek cywilny pozew przeciwko koncernowi.
Oczywiście pozew jest bezpośrednie związana z aferą z oszukiwaniem pomiarów emisji spalin, która wybuchła w połowie zeszłego roku. Oprogramowanie neutralizujące tlenek azotu wyłączane było podczas normalnej eksploatacji i włączało się natychmiast, gdy komputer rozpoznał, że samochód poddawany jest testom. Volkswagen jeszcze długo będzie musiał pracować na odbudowanie wizerunku.
Według doniesień płynących z ministerstwa, zawarte w pozwie zarzuty mogą kosztować Volkswagena miliardy dolarów. "Stany Zjednoczone będą forsować wszystkie stosowne środki zaradcze przeciwko Volkswagenowi dla zadośćuczynienia naruszeniom naszych przepisów o ochronie powietrza" – powiedział funkcjonujący w tym resorcie, w departamencie środowiska i zasobów naturalnych, zastępca prokuratora generalnego John Cruden.
Pozew wobec Volkswagena wymienia cztery czyny stanowiące naruszenie ustawy o ochronie powietrza (Clean Air Act), w tym manipulowanie systemem kontroli spalin i lekceważenie obowiązku zawiadamiania o takim procederze.
Zastanawia tylko fakt, na ile Stany Zjednoczone na poważnie wzięły walkę z globalnym ociepleniem i emisją spalin, czy chodzi raczej o możliwość wielomiliardowego odszkodowania. Jedno w całej tej sprawie jest pewne: Volkswagen ma bardzo poważne kłopoty, a to dopiero początek ich drogi przez mękę.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
węglarz, 5 stycznia 2016, 17:33 0 0
a gdzie KRAKÓW DLACZEGO ŚPIĄ a nie węgla sie czepiają
Odpowiedz
marcin, 8 stycznia 2016, 9:46 0 0
Powinni mieć hasło reklamowe "przewaga dzięki elektronice" a nie dzięki technice :)
Odpowiedz