W październiku 2016 roku Organizacja Pracodawców Motoryzacji MOVEO rozpoczęła współpracę z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach ustalając zakres i charakter współpracy. W grudniu odbył się cykl pierwszych szkoleń dla uczniów klas II, III i IV z Mysłowic i Katowic. Tematem zajęć był „Marketing usług serwisowych” – szkolenie wskazywane bardzo często przez warsztaty jako doskonały wstęp do rozwoju kadry pracowniczej.
Podobnie jak w przypadku szkoleń prowadzonych dla mechaników, tak i tutaj nie zmieściłem się w zaplanowanym czasie. Temat jest bardzo rozległy, poruszaliśmy wiele kwestii związanych z prowadzeniem warsztatu i obsługą klienta. Uczniowie mieli wiele pytań, które często wychodziły poza zakres szkolenia, ale wiązały się np.: z obsługą najnowszych samochodów – większość z nich ma lub zdobywa doświadczenie warsztatowe i widzą jakie wyzwania stoją dziś przed warsztatami niezależnymi – mówi Witold Rogowski, Dyrektor ds. Operacyjnych MOVEO.
Takie zajęcia to dla naszych uczniów doskonałe uzupełnienie programu nauczania. Dzięki tym szkoleniom mają szansę przeanalizować problemy z jakimi mierzy się większość serwisów samochodowych. Dodatkową korzyścią było to, że uczniowie dowiedzieli się o wielu ciekawych rozwiązaniach stosowanych w obecnych samochodach, otrzymując równocześnie niezbędne informacje jak należy w takich przypadkach postępować. Jestem przekonany, że po przeprowadzonych oraz planowanych szkoleniach będą mogli innymi oczami spojrzeć zarówno na funkcjonowanie serwisu, jak również na klientów i ich samochody – dodaje Tomasz Jeziorowski, wicedyrektor ds. szkolnictwa zawodowego w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach.
Współpraca pomiędzy Organizacją Pracodawców Motoryzacji MOVEO a Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Mysłowicach oraz innymi placówkami edukacyjnymi będzie kontynuowana w 2017 roku.
To dobry kierunek rozwoju; wiem, że serwisy samochodowe poszukują przyszłych pracowników i oczekują od nich jak najlepszego przygotowania do pracy w zawodzie mechanika. Coraz częściej szkoły zawodowe nawiązują ścisłe kontakty z warsztatami i uważam, że MOVEO może stać się doskonałą platformą dla takich kontaktów – dodaje Witold Rogowski.
– Sygnały, jakie otrzymujemy od współpracujących mechaników są jasne: potrzebujemy uczniów, potrzebujemy przyszłych pracowników – chcemy się rozwijać. Jestem przekonany, że uczniowie kończący naszą szkołę będą dobrze przygotowani do przyszłej pracy – uzupełnia Tomasz Jeziorowski.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Mechanik, 4 stycznia 2017, 20:48 2 0
Nie powiem zaczynam się przyglądać Moveo i coraz bardziej mnie ono ciekawi. Wygląda na to że przetrwa na rynku.
Ma ktoś z nimi jakieś doświadczenia?
Odpowiedz