Allegro kusi producentów i dystrybutorów części

, 9 marca 2016, 15:00

Allegro już od lat jest silną konkurencją dla sklepów i warsztatów samochodowych. Rywalizacja może się zaostrzyć, ponieważ popularny portal aukcyjny planuje utworzenie specjalnej „Strefy marek” dla części motoryzacyjnych, kierując specjalną ofertę współpracy do producentów i dystrybutorów części.

Motoryzacja to trzecia najpopularniejsza kategoria produktów na portalu aukcyjnym Allegro. Właściciele portalu doskonale zdają sobie sprawę z tego jak ogromny jest w Polsce rynek sprzedaży części motoryzacyjnych oraz opon. W ramach utworzonej w ubiegłym roku inicjatywy "Strefa marek", Allegro zrzesza firmy, oferujące sprawdzony i w 100% oryginalny towar. Producent (lub dystrybutor) zakłada w domenie Allegro swój własny sklep, sprzedając produkty bezpośrednio użytkownikom portalu.

Allegro przedstawiło firmom z branży motoryzacyjnej w Polsce ofertę dołączenia do tworzonej właśnie motoryzacyjnej "Strefy marek". Zarządcy portalu zapewniają o zaletach sprzedawania produktów poprzez oficjalne konto producenckie.

Większość towarów znanych producentów z branży już dziś obecna jest na aukcjach Allegro. Oficjalne konta producentów mają ułatwić użytkownikom portalu znalezienie w 100% oryginalnych produktów, a także skorzystanie z wartości dodanych – np. poradników, ciekawostek, filmów i rekomendacji producenta. Właściciel konta w "Strefie marek", czyli w przypadku branży motoryzacyjnej producent lub dystrybutor, ma skorzystać z oferty Allegro głównie dzięki atrakcyjnym cenom wystawiania produktów, a także promowaniu jego sklepu wśród użytkowników serwisu. Dodatkowa promocja to obecność logotypu i bannerów, pełna identyfikacja wizualna sklepu.

Allegro ma także propozycję dla firm motoryzacyjnych, których produktów jak dotąd nie ma w ofercie serwisu. Do tzw. "Strefy Partnera" będą mogły dołączyć firmy o znaczącym udziale w handlu offline.

Co ważne, portal Allegro zapewnia, że sklepy tworzone w ramach "Strefy marek" nie przyczynią się do spadku cen produktów na aukcjach. Cena nie ma być głównym powodem, dla którego klienci wybiorą ofertę oficjalnego sklepu. Ma nim być pewność wysokiej jakości obsługi oraz oryginalności produktu.
Czas pokaże jak wielu producentów z branży zdecyduje się na skorzystanie z oferty Allegro i czy przełoży się to na wyraźne zmiany w handlu na motoryzacyjnym aftermarkecie.

Dowiedz się więcej

Wielki powrót Treningów Wiedzy – sprawdź, ile wiesz o motoryzacji
Wielki powrót Treningów Wiedzy – sprawdź, ile wiesz o motoryzacji

Zapraszamy do udziału w naszym nowym Treningu Wiedzy. Tym razem jest to quiz, sprawdzający wiedzę o rynku motoryzacyjnym. Nie będzie łatwo – nawet eksperci mogą mieć problem z uzyskaniem maksymalnego wyniku!

W internecie kwitnie handel częściami nienadającymi się do ponownego użycia
W internecie kwitnie handel częściami nienadającymi się do ponownego użycia

Niejednokrotnie na naszych łamach informowaliśmy o wykazie części samochodowych zakazanych do ponownego użycia. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r., jasno reguluje listę części, których ponowne użycie zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego lub negatywnie wpływa na środowisko. Pomimo tego zapisu handel używanymi częściami kwitnie w najlepsze, a nie brakuje „fachowców”, które części marnej próby […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 10 marca 2016, 9:26 0 0

"Co ważne, portal Allegro zapewnia, że sklepy tworzone w ramach "Strefy marek" nie przyczynią się do spadku cen produktów na aukcjach. Cena nie ma być głównym powodem, dla którego klienci wybiorą ofertę oficjalnego sklepu."
Chyba sami nie wierza w to co mowia...

Odpowiedz

lewar, 10 marca 2016, 9:39 0 0

Cyt "Właściciel konta w "Strefie marek", czyli w przypadku branży motoryzacyjnej producent lub dystrybutor, ma skorzystać z oferty Allegro głównie dzięki atrakcyjnym cenom wystawiania produktów"
Cyt "Co ważne, portal Allegro zapewnia, że sklepy tworzone w ramach "Strefy marek" nie przyczynią się do spadku cen produktów na aukcjach."

Jak mnie takie teksty drażnią! Przecież jedno zdanie zaprzecza drugiemu! Oczywistym jest, że w efekcie końcowym wygra ten co sprzeda najtaniej, zwłaszcza jeżeli będą to produkty tego samego producenta.
Po za tym, jak widać czarno na białym, allegro ewidentnie stawia na współprace z producentami i dystrybutorami spychając w ten sposób małych sprzedawców i pośredników na straconą pozycję. W ten sposób allegro kolejny raz jawnie burzy handel detaliczny. Walka o każdego klienta trwa bez opamiętania a wszystko to zawsze kończy się spadkiem cen na rynku, chociaż dla zmyłki pisze się inaczej!
Kiedy wreszcie ludzie zrozumieją, że najniższymi cenami tylko sami siebie rujnujemy! Jestem nawet skłonny zrozumieć pobudki allegro, że walczy o wysokie miejsce w udziale w rynku. Ale nie mogę zrozumieć producentów i dystrybutorów, którzy dają się w te gierki wciągnąć! Hurtownie wchodząc w układy z allegro automatycznie muszą obniżać ceny a co za tym idzie własne zyski ze sprzedaży detalicznej. Nie mówiąc już o tym, że taka hurtownia nie ma za grosz szacunku do swoich bezpośrednich odbiorców hurtowych sprzedając w tych samych cenach warsztatom co detalistom z allegro.

Odpowiedz

cr, 10 marca 2016, 10:33 0 0

Ciekawe który producent lub dystrybutor części na to pójdzie? Przecież to jest chore. Dokąd to wszystko zmierza?

Odpowiedz

imkrzys, 10 marca 2016, 12:20 0 0

kto to: http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=41113157

Odpowiedz

Mechanik, 10 marca 2016, 12:54 0 0

A jakie ceny Gordon daje dla detali stów na tych aukcjach!!!!!!Chyba chce wyeliminować sklepy i warsztaty jako pośredników...

Odpowiedz

oddany klient, 10 marca 2016, 13:28 0 0

z tego co widzę, to GORDON nie szanuje swoich klientów - mówię o mechaniku. Sprawdziłem kilkanaście cen na allegro i w niektórych przypadkach lepiej mi jest kupić towar do warsztatu na allegro niż w oddziale - docenili mnie !!!!!!!
Nie ma to jak kilkuletnia współpraca.
dziękuję partnerom z GORDONU.

Odpowiedz

Pawel, 10 marca 2016, 14:17 0 0

Ale to zle ze bedziecie mieli mozliwosc kupna pewnego oryginalnego towaru od dystrybutora? Np oryginalny olej Mobil prosto od producenta? Genialna sprawa

Odpowiedz

sklepik, 10 marca 2016, 14:22 0 0

Będę chciał kupić 3 rzeczy to wybiorę sklep w którym jest wszystko dostępne, a nie 3x płacić za przesyłkę.

Odpowiedz

Adam, 10 marca 2016, 14:24 0 0

Sporo firm już widzę skorzystało z tej propozycji allegro, ale jak widać ceny w tych sklepach z "logo" wcale nie są niższe niż na innych aukcjach z tymi towarami. To pytanie, czyje to są aukcje? Bo nie tylko dystrybutorów lecz z tego co widzę też prywatnych sklepów i warsztatów.

Odpowiedz

Gregor, 10 marca 2016, 14:36 0 0

Ja bym na to spojrzał z drugiej strony. Jest na tym allegro sporo syfu typu podrabiane żarówki albo jakieś klocki bez homologacji w opakowaniu przypominającym np, Textara albo Bosha. Jak będzie jeden firmowy sklep to przynajmniej sie przyczyni - mam nadzieje - do przytemperowania takich oszustów

Odpowiedz

Andy, 10 marca 2016, 14:38 0 0

Ja nie wiem kolegi czy Wy trole internetowe czy jakaś konkurencja? Może kiepscy z was klienci że macie cene gorszą u dystrybutora niż na allegro. Z ciekawosci porownałem sobie swoje ceny i na allegro teraz i nie znalazłem żeby jakas czesc była tam taniej. Tak, że - pozdrawiam pieniaczy.

Odpowiedz

Anonim, 10 marca 2016, 14:56 0 0

Wg mnie klient na Allegro to zupełnie inny klient. Jeśli nie kupi u jednego to kupi u drugiego. Do warsztatu i tak przyjdzie ze swoją częścią. Mało tego i tak będzie truł tyłek o rabat w serwisie. My w warsztacie skupiamy się na klientach premium. Przez to możemy funkcjonować normalnie, a i ceny w hurtowniach mamy bardzo dobre. Zdecydowanie lepsze niż oferta na allegro.

Odpowiedz

., 10 marca 2016, 15:20 0 0

Nie ma co dyskutować Gordon pojechał po swoich odbiorca hurtowo sklepów warsztatowych. Ja kończę współpracę z jego oddziałem bo chyba za mało robiłem skoro sprzęgła mogę kupić na allegro za tyle samo co w oddziale.

Odpowiedz

polak, 10 marca 2016, 15:28 0 0

allegro jakoś musi przyciągnąć klientów, tym bardziej że komisy postawiły na konkurencję, bo wystawianie za drogie, allegro powoli schodzi na psy, nie dbaja o czystą konkurencję a małe sklepy nie mają bytu na tym portalu, gdzie pobierane sa bardzo wysokie prowizje od sprzedaży,

Odpowiedz

Jaś, 10 marca 2016, 20:19 0 0

Ciekawe, czy któryś z dystrybutorów jest na tyle naiwny, żeby na taki układ iść. Przecież tam nie będzie żadnej innej rywalizacji poza ceną. Na tym wygra tylko allegro

Odpowiedz

mechanior, 10 marca 2016, 20:42 0 0

Każdy orze jak może. Allegro też.

Odpowiedz

Anonim, 10 marca 2016, 23:09 0 0

Dziwi mnie w tych wszystkich komentarzach, niezrozumienie do tego, co się dzieje.
Przecież to normalne - wolny rynek, konkurencja i to wystarcza.
Klient patrzy na cenę, jak ktoś ma tanio to sprzedaje inni albo próbują konkurować albo wypadają z obiegu i tak samo jest w przypadku hurtowni.

Odpowiedz

bartek, 11 marca 2016, 1:54 0 0

W tym momencie z perspektywy warsztatu najbardziej w porządku jest intercars. Może nie są najtansi ale detal mają wysoko i nie sprzedają na żadnym allegro jak Gordon albo co już w ogóle śmieszne Inter Team na Uncando i zalecają omijania mechanika.

Odpowiedz

Anonim, 11 marca 2016, 10:27 0 0

Dziwne ,że nikt nie zauważył, że podstawowym czynnikiem zabijającym małe hurtownie, sklepy, zabierającym zysk ze sprzedaży części - jest Allegro ! Jeżeli dają narzędzie do poszerzenia sprzedaży , to dlaczego Ci najwięksi mają nie skorzystać? Mniej wydadzą na reklamę ,a sprzedaż wzrośnie. Co za różnica czy kupi w miesiącu na 20tys zł warsztat czy 200 Januszów po 100zł- zysk jest zysk.
A Allegro przy tym robi prowizję.
Od lat śmieję się z kupujących części motoryzacyjne na allegro- zawsze kończy się to powrotem do sklepu hurtowni stacjonarnej.

Odpowiedz

Witek, 11 marca 2016, 16:32 0 0

Moim zdaniem najważniejsza jest kwestia gwarancji na części zakupione na Allegro. Jeżeli taki klient trafia do mojego warsztatu z częścią w ręku to już wiem, że z niego ryzykant. A niech to będzie np sprzęgło.
Jak przyjedzie do mnie za jakiś czas z reklamacją, to będzie miał smutną minę, gdy zorientuje się, że musi ponownie zapłacić za wymontowanie i zamontowanie tej części. ha ha ha
A nim jemu ktoś rozpatrzy reklamację to samochód postoi na parkingu i już drugi raz sam sobie tego nie będzie kupował w necie.

Odpowiedz

OkMoto, 11 marca 2016, 20:28 0 0

Jak zwykle w PL CenaCzyniCuda i ok lecz trzeba zachować zdrowy rozsądek tak ? każdy ma rodzinę i jakieś marzenia więc pracuje aby je spełnić , a te przebijanie się cenami i sprzedaż dużych graczy na rynku części moto. ludziom z ulicy skończy się tak że stracą lojalnych odbiorców na rzecz hurtowni trzymających się z dala od tych gierek internetowych i kombinowania aby sprzedawać każdemu i wszędzie za grosze aby tylko się kręciło ,Kapitalizm i Ekonomia jest okrutna w takich przypadkach i Panowie tylko Czas ich poskromi - Uzbrojmy się w cierpliwość a zobaczycie jak będą podwijać ogonki i spadać z netu , a my przetrwamy na 100 % z tymi co myślą tak jak my :) PRZYSZŁOŚCIOWO !

Odpowiedz

OKMoto, 12 marca 2016, 18:23 0 0

lewar ma rację firma HART nie kombinuje z detalem , tak powoli z nimi zaczynamy współpracę jest OK bardzo są solidni terminowi i można z nimi się zawsze dogadać ze wszystkim a i asortyment i dostępność towaru jest ok myślę iż obrali dobrą drogę jeśli stawiają na sklepy i warsztaty a nie na klienta detalicznego ,tak myśląc dają pracę wielu innym ludziom przecież ? Nie zawsze cena jest najważniejsza - współpraca lojalność i uczciwe podejście do handlu zaprocentuje - warto nadmienić iż zwroty i gwarancje są w HART załatwiane w EXPRESIE , tylko na + .

Odpowiedz

OkMoto, 14 marca 2016, 19:11 0 0

Napiszę na koniec tak - no bo chodzi tu o to że jak producenci-dystrybutorzy tzw.hurtowi zaczną sprzedawać klientowi detalicznemu - to moim zdaniem "STRZELAJĄ SOBIE DZIŚ W KOLANO" no bo będzie tak iż kupi na np. UCANDO i OK ! cieszę się że kupił TANIEJ - lecz gwarantem jest UCANDO ? ja z miłą chęcią skroję pana X za montaże i demontaże tej części i z WIELKIM uśmiechem na twarzy z wyprostowanym paluchem pokarzę mu drzwi wyjściowe w mojej firmie gdzie ma się udać i skomleć iż coś jest nie "teges" a, ja się zajmę słuchaniem "The Prodigi" w tym czasie a nie załatwianiem gwarancji i głaskaniem pana X po pleckach aby się nie obraził za bardzo ,i zobaczymy wówczas jak powoli zrobi się korekta rynku części i panowie X powrócą grzeczni do nas - jak ktoś wcześniej mądrze napisał GWARANCJA jest wtedy pełna jak załatwisz wszystko ze mną i u mnie a nie gdzieś - jak gdzieś to i tam jest gwarancja. I zobaczymy kto na tym wszystkim wygra Samosie ? czy Konkretni ludzie.A w PL z dobrymi warsztatami i mechanikami nie robi się wesoło każdy smoli za groszę rypać. Mam cichą nadzieję iż wszyscy się trochę ockną wreszcie. Dziękuję.

Odpowiedz

Zniesmaczony, 14 marca 2016, 19:34 0 0

Kiedy w końcu, 'wy mechanicy' zrozumiecie, że macie zarabiać na usługach a nie na częściach?
Niech każdy zajmie się swoim, handlarze handlem, a mechanicy serwisem.

Odpowiedz

Anonim, 15 marca 2016, 14:25 0 0

A skoro przy okazji Allegro, wie ktoś kto to jest ?

http://allegro.pl/chlodnica-wody-opel-vectra-b-1-6-1-8-2-0-95-02-i5981078204.html

Odpowiedz