Katalogi online pierwszym wyborem warsztatowców – wyniki ankiety

, 22 października 2015, 11:13

Ciężkie papierowe katalogi części powoli odchodzą do lamusa. Większość pracowników warsztatów posługuje się spisami referencji w formie cyfrowej. Na podstawie wyników naszej ankiety można wyciągnąć kilka interesujących wniosków.

Producenci i dystrybutorzy części powoli wycofują się z drukowania papierowych katalogów części. Przyczyn jest kilka – po pierwsze szerokość oferty sprawia, że katalogi muszą liczyć nawet kilkaset stron, a przez to być ciężkimi i trudnymi w użytkowaniu encyklopediami. Po drugie aktualizacje oferty zmuszają do częstego drukowania katalogów – by nowe części mogły trafić do warsztatów. Niewygody są istotne, ale przyzwyczajenie klientów potrafi być ponad nimi. W naszej ankiecie tylko lub aż 16,5% pracowników warsztatów wskazało właśnie katalogi papierowe jako te, z których korzystają najchętniej.

Mniej popularne okazały się katalogi w formie elektronicznej (np. na płycie CD), ale nie aktualizowane na bieżąco. Wybiera je 14,4% ankietowanych. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się katalogi online – najchętniej korzysta z nich 66,1% warsztatowców.

Mimo że podstawową zaletę katalogów online, czyli stałą aktualizację listy referencji, oferują także aplikacje mobilne, służące do wyszukiwania części, ich popularność jest póki co niewielka. Tylko 3,1% ankietowanych preferuje wyszukiwanie produktów za pomocą smartfona lub tableta.

Dowiedz się więcej

Jakie katalogi części preferujesz? Ankieta.
Jakie katalogi części preferujesz? Ankieta.

Producenci i dostawcy części prezentują klientom swoją ofertę poprzez katalogi. Obecnie klienci mogą wybrać, czy wolą korzystać z obszernych książkowych spisów referencji czy też z ich cyfrowych odpowiedników. W naszej ankiecie pytamy, z jakiego typu katalogów korzystacie najchętniej? {uri:/ankietka/47}

Czym ogrzewać warsztat? Weź udział w ankiecie.
Czym ogrzewać warsztat? Weź udział w ankiecie.

Pora zimowa to wciąż utrapienie dla wielu warsztatów. Koszty ogrzewania dużej przestrzeni potrafią mocno nadszarpnąć budżet. Z drugiej jednak strony bezwzględnie należy zadbać o komfort pracy mechaników. Jaka metoda ogrzewania najlepiej sprawdza się w warsztacie? Warsztat samochodowy zimą raczej nie kojarzy się z ciepłym i przytulnym miejscem. Dużą powierzchnię budynku trudno dostatecznie ocieplić i zabezpieczyć […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 29 października 2015, 8:42 0 0

Ciekawe badanie, Aby właściwie oceniać trendy dobrze byłoby takie badanie powtarzać co roku - chętnie będę to obserwował. Pozdrawiam.

Odpowiedz

lewar, 29 października 2015, 9:40 0 0

Owszem, katalogi online czy z płyty są najchętniej używanymi katalogami, chociażby dlatego, że mamy bezpośredni wgląd w cenę i dostępność wybranego towaru czy jego zamienniki. Niestety często się zdarza, że te katalogi zawierają błędy i w niejednoznacznych doborach części trzeba podpierać się starym poczciwym katalogiem drukowanym, który mimo swoich licznych niedoskonałości jest jednak dokładniejszy. Szkoda jednak, że te katalogi nie są już przez wielu producentów części aktualizowane.
Wniosek: Warto na półce mieć aktualny katalog książkowy danego producenta.

Odpowiedz

Anonim, 29 października 2015, 21:30 0 0

A kto ma najlepszy katalog on-line z polskich hurtowni ?

Odpowiedz