Bridgestone i Lightyear chcą wspólnie stworzyć elektryczny samochód

, 27 kwietnia 2021, 12:58

Rynek samochodów elektrycznych rozwija się w coraz szybszym tempie i jednocześnie staje się coraz bardziej konkurencyjny. W odpowiedzi na rosnące oczekiwania konsumentów, Bridgestone oraz holenderski startup Lightyear, łączą siły w celu stworzenia pierwszego samochodu elektrycznego o zasięgu ponad 725 km.

Auto, które ma być dostępne jeszcze w 2021 roku, będzie wyposażone w specjalnie zaprojektowane opony Turanza Eco, w których Bridgestone zastosował technologię ENLITEN. Jak wynika z ostatnich badań Bridgestone przeprowadzonych w 2021 roku, połowa europejskich kierowców rozważa zakup w pełni elektrycznego samochodu. Jednocześnie 37% badanych wykazuje się sceptyzmem spowodowanym obawami o zasięg pojazdu.

Lightyear One, samochód elektryczny, który ma mieć zasięg ponad 700 km, ma na celu przełamanie barier. Pojazd ładowany przez energię słoneczną za pośrednictwem panelu solarnego umieszczonego na dachu pojazdu zminimalizuje potrzeby związane z ładowaniem, a także zmniejszy emisję CO2.

To nie jedyny przełom technologiczny, który ma do zaoferowania model Lightyear One. Z myślą o miłośnikach czterech kółek konstruktorzy zadbali również o wysoki czynnik aerodynamiczny. Pojazd wykazuje się również wysoką wydajnością.

W celu zachowania żywotności baterii, maksymalizacji zasięgu pojazdu i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, inżynierowie wykorzystali opony Turanza Eco zaprojektowane specjalnie przez koncern Bridgestone dla modelu Lightyear One. Dzięki wykorzystaniu technologii ENLITEN, opony mają niski opór toczenia, co wpływa na mniejsze zużycie energii. W rezultacie pojazd może korzystać z lżejszego akumulatora. Nowa technologia opon wpływa również na komfort jazdy między doładowaniami. Wykorzystanie mieszanki bogatej w krzemionkę pozwoliło na zmniejszenie całkowitej masy opon w pojeździe o 3,6 kg (około 10%), bez przełożenia na zmniejszenie przyczepności i ograniczenia w przebiegu.

Po raz pierwszy opony Turanza Eco na ścianie bocznej zostaną oznaczone symbolem Bridgestone EV do pojazdów elektrycznych. Takie oznakowanie stanowi gwarancję, że opony poddane były testom i spełniają wymagania producentów samochodów elektrycznych w zakresie zasięgu akumulatorów, kontroli pojazdu i żywotności opon.

Przy projektowaniu opon Bridgestone wykorzystał również swoją technologię Virtual Tyre Development, która umożliwia dokładne modelowanie osiągów opony bez konieczności jej fizycznej produkcji i testowania. Taki system pozwala zaoszczędzić do 40 000 kilometrów podczas rzeczywistych testów na torze i we flotach pojazdów.

Początki projektu Lightyear One sięgają wyścigu na 3000 km po australijskich pustkowiach
w ramach Bridgestone World Solar Challenge. To właśnie tam przesunięto granice innowacji technologicznych i mobilności zasilanej energią słoneczną. Mając to na uwadze, od 8 lat Bridgestone współpracuje z Uniwersytetem Technicznym w Eindhoven oraz zespołem Lightyear. Solar Team Eindhoven, zespół stojący za projektowaniem samochodu elektrycznego Lightyear One, cztery razy z rzędu wygrał Bridgestone World Solar Challenge Cruiser Cup.

Rynek samochodów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a Lightyear One stanowi doskonały przykład świeżego podejścia do zrównoważonej mobilności. Jesteśmy podekscytowani i dumni, że jako wiodący dostawca w zakresie zaawansowanych rozwiązań, możemy odegrać rolę w projekcie Lightyear One i wspólnie stworzyć przełomowy samochód elektryczny o zasięgu ponad 725 km – mówi Emilio Tiberio, COO & CTO of Bridgestone EMIA.

Jesteśmy świadkami przełomowych zmian, które możliwe są dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii. To one pozwalają nam na nieustanne przełamywanie barier i tym samym budowanie nowej przyjaznej środowisku rzeczywistości. Współpraca marek Lightyear i Bridgeston bardzo nas cieszy – dodaje Lex Hoefsloot, CEO of Lightyear.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!