Dunlop wprowadza opony Trailmax Mission i SportSmart TT Trail

, 3 czerwca 2020, 9:12

Segment motocykli typu adventure i scrambler jest jednym z najszybciej rozwijających się na rynku motocyklowym. Wiodący producenci oferują coraz więcej modeli, a motocykliści używają ich do coraz szerzej zakrojonych aktywności, od dalekich wycieczek szosowych po wyprawy terenowe.

W odpowiedzi na te potrzeby Dunlop wprowadza dwie nowe opony dla odmiennych typów przygody: Trailmax Mission do wypraw off-road i SportSmart TT Trail, zupełnie nową koncepcję, która łamie granicę między segmentami hypersport a przygodowym.

Nowe modele plasują się obok niedawno wprowadzonej na rynek opony Dunlop Mutant typu crossover, do jazdy w każdych warunkach pogodowych i Trailmax Meridian, zaprojektowanej do jazdy drogowej i terenowej na najmocniejszych motocyklach typu adventure.

Trailmax Mission

Najnowsze motocykle typu adventure idealnie nadają się do długodystansowych wycieczek, ale są też w stanie zaoferować imponujące osiągi w terenie. Ta wszechstronność stanowi prawdziwe wyzwanie dla producentów opon.

Mission zapewnia solidne osiągi off-road odpowiadające niektórym dedykowanym oponom terenowym, ale łączy to z odpowiednim poziomem wytrzymałości, jakości jazdy i stabilności. Przed zatwierdzeniem ostatecznej specyfikacji producent przetestował ponad 30 różnych rodzajów prototypów opon Mission.

Jednym z głównych celów była trwałość. Testy wewnętrzne Dunlop wykazały, że dzięki tej oponie użytkownicy mogą spodziewać się bardzo długich przebiegów. Wersja produkcyjna tylnej opony Mission przejechała w testach 12 800 kilometrów.

Opona Trailmax Mission, opracowana z myślą o motocyklistach długodystansowych, jest idealna do odpowiednia do długich dystansów na szosie, ale nadal zapewnia dobrą głębokość bieżnika i osiągi, aby móc wyruszyć w teren.

Główny wpływ na osiągi ma opracowana przez inżynierów Dunlop technologia Staggered Step, zastosowana zarówno w przednich, jak i tylnych oponach. Stopnie nadają bieżnikowi większą sztywność i stabilność oraz zapobiegają jego zginaniu się. Ponadto tworzą mocniej wgryzające się krawędzie, dzięki czemu w miarę zużywania się bieżnika, kolejna gryząca krawędź „wysuwa się” do góry, aby chwytać nawierzchnię.

Opony Mission mają charakterystyczne elementy bieżnika, które zwiększają sztywność oraz wytrzymałość w skalistym terenie, a także umożliwiają jazdę z niższym ciśnieniem, jak również pozwalają poruszać się po głębokich i nierównych koleinach. Ściana boczna produktu została wzmocniona, tak aby zwiększyć wytrzymałość i odporność na przebicie.

Opona Mission jest dostępna w rozmiarach 19’’ i 21’’ na przód oraz 17’’ i 18’’ na tył i pasuje do takich modeli jak Honda Africa Twin, Suzuki V-Strom, BMW GS, KTM 1290/1290S, 790R/790S, Yamaha Ténéré, Triumph 800/900/1200 i wielu innych.

SportSmart TT Trail

Nie wszyscy użytkownicy motocykli typu adventure chcą pokonywać skały i szlaki. Hypersportowe przyspieszenie i stabilne prowadzenie mogą sprawić, że potężne motocykle adventure nieoczekiwanie pojawią się na imprezach torowych. Dlatego Dunlop stworzył niszową oponę, wersję Trail, która jest odmianą modelu SportSmart TT.

Osiągi Dunlop SportSmart TT Trail to efekt połączenia wyścigowych technologii, w tym charakterystycznego bieżnika Speed Vent Tread. Wzór rowków bieżnika otwiera się i zamyka, gdy opona skręca, tworząc efekt przypominający działanie kanału wentylacyjnego, którego celem jest lepsze odprowadzanie ciepła.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!