Nowy model Porsche 911 GT3 RS na oponach Dunlop Sport Maxx Race 2

19 kwietnia 2018, 6:00

Nowa opona Dunlop Sport Maxx Race 2 została zaaprobowana przez Porsche jako oryginalne wyposażenie najnowszego modelu 911 GT3 RS. Ogumienie będzie montowane w dwóch rozmiarach – 265/35ZR20 (99Y) XL i 325/30ZR21 (108Y) XL – oznaczonych symbolem N1, informującym o homologacji Porsche dla samochodów tej marki.

Następczyni modelu Sport Maxx Race została opracowana we współpracy z Porsche, aby sprostać wymaganiom nowego modelu 911 GT3 RS. Podstawowym warunkiem było sprostanie osiągom na suchych nawierzchniach oraz dobrych czasów na torze dla entuzjastów wyścigów. Aby osiągnąć te cele, inżynierowie Dunlop zmodyfikowali zarówno konstrukcję, jak i mieszankę bieżnika tak, aby zapewniały dodatkową przyczepność i lepsze osiągi.

To nie pierwsza homologacja nowego ogumienia Dunlop dla samochodów sportowych Porsche. Ten sam model opon został już wcześniej zaaprobowany przez znanego producenta aut dla innych modeli – 911 GT3 i 911 GT2 RS.

– Dunlop wyposażył w opony Sport Maxx Race pierwszy model Porsche z linii 911 GT3 w 2013 roku. Od tego czasu budujemy współpracę z Porsche GT i stworzyliśmy homologacje dla wszystkich modeli tej serii – powiedział Nick Harley, dyrektor zarządzający ds. wyposażenia fabrycznego dla pojazdów osobowych w regionie EMEA.

Sport Maxx Race 2 została zaaprobowana jako wyposażenie fabryczne dla 911 GT3 RS po testach na Pętli Północnej toru Nürburgring w Niemczech oraz na własnym torze testowym Porsche w Nard? we Włoszech.

Optymalizując kontur opony, Dunlop zrównoważył rozkład ciśnienia na całej powierzchni styku opony z asfaltem, zapewniając kierowcom lepszą kontrolę podczas pokonywania zakrętów, a tym samym większą precyzję kierowania. Dodatkowo Sport Maxx Race 2 posiada mostki między rowkami, które zwiększają sztywność opony. Opona powstaje ze sportowej mieszanki, niezbędnej dla zapewnienia wysokich osiągów. Zaletą nowego składu gumy jest szybszy proces nagrzewania się opon, co przekłada się na lepsze parametry tarcia między ogumieniem a nawierzchnią drogi, dając przyczepność i dłuższą stabilność osiągów podczas prowadzenia samochodów sportowych.

Sport motorowy to poligon doświadczalny, który umożliwia pozyskanie znacznej ilości danych i informacji zwrotnych od kierowców, a także bezpośrednie porównania z innymi markami opon w ramach poszerzania granic innowacji.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!