„Cyfrowy śrubokręt” ZF Aftermarket

, 13 września 2018, 13:28

Transformacja cyfrowa dotarła na aftermarketowy rynek motoryzacyjny. Pojazdy stają się coraz bardziej zaawansowane technologicznie, klienci bardziej wymagający, a wymogi stawiane warsztatom coraz bardziej kompleksowe.

Firma ZF Aftermarket opracowała cyfrowy ekosystem, który umożliwi klientom digitalizację własnych procesów oraz zaoferuje cyfrowe usługi. Oprócz narzędzia do zarządzania flotą ZF Car Connect, ZF zaprezentuje na targach Automechanika „cyfrowy śrubokręt” dla warsztatów niezależnych – ZF Smart Service.

ZF Smart Service to aplikacja skierowana do warsztatów niezależnych, która umożliwi mechanikom przeprowadzenie diagnostyki pojazdu i prac konserwacyjnych za pomocą różnych urządzeń mobilnych, takich jak smartfon czy tablet. Aplikacja ZF Smart Service jest testowana w Wielkiej Brytanii w ramach fazy pilotażowej. Po jej zakończeniu ten innowacyjny produkt zostanie wprowadzony na kolejne rynki europejskie, a z czasem także na rynki światowe.

– Wiemy, że w przeszłości wiele niezależnych warsztatów bało się inwestowania w drogie stacjonarne urządzenia diagnostyczne. ZF Smart Service to „cyfrowy śrubokręt” – dodaje Helmut Ernst – Jak pokazują opinie użytkowników z rynku testowego w Wielkiej Brytanii, warsztaty mają na ten temat podobne zdanie.

Obsługa nowego narzędzia

Pracownik warsztatu musi zainstalować aplikację Smart Service na urządzeniu mobilnym, podłączyć urządzenie Smart Service za pośrednictwem interfejsu OBD do pojazdu i już może przeprowadzić kompleksową diagnostykę. Komunikacja pomiędzy urządzeniem Smart Service a aplikacją odbywa się za pośrednictwem Bluetooth. ZF Smart Service umożliwia ponadto przeprowadzanie podstawowych prac konserwacyjnych, takich jak wymiana oleju, hamulców czy zresetowanie odpowietrznika i czujników SAS. Aplikacja obsługuje szeroką paletę pojazdów z rynków europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich.

Zrównoważone zarządzanie flotami mieszanymi

Dzięki ZF Car Connect operatorzy flot mieszanych mogą korzystać z poziomu serwisu i dostosować swoją flotę do zastosowań. Za gromadzenie i przekazywanie danych odpowiada Vivaldi Onboard-Unit: ta jednostka diagnostyczno-telematyczna odczytuje 74 sygnały bezpośrednio z interfejsu OBD pojazdu, między innymi poziom paliwa, zachowanie hamulców i komunikaty o błędach. Dodatkowo, jednostka pokładowa przekazuje dane z GPS-a i dane bieżące o nagłych zmianach prędkości pojazdu. Otwarta platforma telematyczna koncernu ZF – Openmatics nie tylko rejestruje, ale jest w stanie również interpretować te dane.

Komentarze

Brak komentarzy