Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:35 Zwolnienia w Boschu były tylko zwiastunem. Obniżają także pensje, a kryzys dotyka kolejnych gigantów. 13:23 Usuwanie nagaru z silnika ma ogromne znaczenie. Zyskuje warsztat i środowisko. 11:01 Najczęstsze błędy przy wymianie klocków i tarcz hamulcowych. Co zrobić, aby ograniczyć liczbę reklamacji? 27.11 Konkurs Magneti Marelli 27.11 Wymiana paska wieloklinowego – wskazówki eksperta

Układ zawieszenia

Łożyska SKF dla samochodów marki BMW

Łożysko SKF do samochodów BMW, znajdujące się w zestawie VKBA 3667 nie posiada zewnętrznego uszczelniacza od strony koła. Nie jest on konieczny. Opisywany zestaw jest przeznaczony do pojazdów BMW (E36, E46) serii 3 Coupe/Touring, Z3/Coupe, Z4. Łożysko BMW nr OE: 31 22 6 757 024. Zestaw zawiera elementy montażowe do obowiązkowej wymiany. Łożysko SKF znajdujące  […]

Specjalny smar montażowy febi

Specjalny smar febi 31942 to usztywniony kompleks litowy, przeznaczony do montażu tulei wahacza z tworzyw sztucznych, stworzony na bazie poliglikolowych olejów bazowych. febi 31942 jest szczególnie odporny na ciśnienie, chroni przed uszkodzeniem tulei podczas montażu i wyróżnia się szczególnie dobrą tolerancją elastomeru. Dzięki temu specjalny smar litowy febi nadaje się do montażu tulei z tworzyw […]

Tarcze hamulcowe z łożyskiem NTN SNR

W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat łożyskowanie kół samochodów przeszło znaczną ewolucję. Początkowo były to pojedyncze łożyska montowane w piastach. Zaletą takiego rozwiązania była możliwość wymiany samego łożyska. Do wad natomiast zaliczyć można skomplikowany montaż, mniejszą sztywność układu, czy konieczność okresowej regulacji luzu. Prace konstrukcyjne doprowadziły do powstania rozwiązań pozwalających na wyeliminowanie tych wad. Ogólną tendencją […]

CORTECO – ekspertyza i innowacyjność w zakresie kontroli wibracji

Przyjemność z jazdy, maksymalny komfort w kabinie, niski poziom hałasu i brak wibracji. Zbyt często jest to tylko marzenie. Dlaczego? Z jednej strony powierzchnia drogi nie jest wystarczająca równa i ma wpływ zarówno na jakość podróży jak i na samą konstrukcję pojazdu, a z drugiej strony elementy kontroli wibracji jako części zamienne są często niedowartościowane […]

Szafa warsztatowa Jarosława Hampela w ofercie Profix

Profix proponuje swoim klientom zakup kompleksowo wyposażonej szafki warsztatowej Proline. Wybrać można np. taki sam model jakich używają serwisy Jarosława Hampela i Ireneusza Sikory. Dzięki zainwestowaniu w szafkę warsztatową, mechanicy oddelegowani do pracy przy nowym stanowisku od razu otrzymują wszystkie najczęściej używane narzędzia. Po drugie, dzięki specjalnym tackom, każdy przyrząd ma ściśle określone miejsce w […]

Amortyzatory MTV od Tenneco w nowych Fordach

Ford wybrał amortyzatory wysokiej wydajności, produkowane przez Tenneco, do zastosowania w modelach Focus oraz C-MAX, opracowanych na bazie globalnej platformy Forda C-Car. Według Forda, te nowo wprowadzone rozwiązania zapewniają szereg zaawansowanych technologii, koncentrujących się wokół udoskonalania komfortu, bezpieczeństwa i jakości jazdy. Produkowany przez Tenneco zawór wielozakresowy (MTV) jest wydajnym dwururowym systemem zaworów, zapewniającym cały wachlarz […]

Ściągacz tulei do Fiata w Mark-Moto

W ofercie narzędzi dostępnych w Mark-Moto pojawił się ściągacz do demontażu tulei tylnego wahacza do Fiata Bravo II (nr OE tulejki – 50700796). Ściągacz jest przeznaczony do demontażu tulei tylnego wahacza Fiat Bravo II na samochodzie. Do montażu można użyć narzędzia o numerze katalogowym war 105. Kody OE tulejek: Fiat – 50700796 Fiat – 50702649 […]

Wstępnie naprężone sprężyny zawieszenia marki Ruville po raz pierwszy na aftermarkecie

Jako pierwszy dostawca na niezależnym rynku motoryzacyjnych części zamiennych, Schaeffler Automotive Aftermarket przedstawia pod marką Ruville ofertę wstępnie naprężonych sprężyn zawieszenia dla samochodów osobowych. Opatentowane rozwiązanie naprawcze umożliwia warsztatom łatwą, szybką i oszczędną wymianę sprężyn na przedniej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba już używać ściągacza do sprężyn. Dostępny obecnie zestaw naprawczy, dla wybranych modeli […]

Wstępnie naprężone sprężyny zawieszenia Ruville dostępne dla aftermarketu

Jako pierwszy dostawca na niezależnym rynku motoryzacyjnych części zamiennych, Schaeffler Automotive Aftermarket przedstawia pod marką Ruville ofertę wstępnie naprężonych sprężyn zawieszenia dla samochodów osobowych. Opatentowane rozwiązanie naprawcze umożliwia warsztatom łatwą, szybką i oszczędną wymianę sprężyn na przedniej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba już używać ściągacza do sprężyn. Dostępny obecnie zestaw naprawczy, dla wybranych modeli […]

Trzy grupy części marki BENDIX na polskim rynku

Niemiecka firma A-Z Autobedarf wprowadza na polski rynek trzy grupy części zamiennych renomowanej marki BENDIX – zestawy łożyskowe, elementy zawieszenia i układu kierowniczego oraz amortyzatory. Wszystkie części wyprodukowane są w jakości O.E.  z zastosowaniem TS 16949 lub VDA 6.2 oraz certyfikowane przez TÜV. Oferta produktów BENDIX zapewnia 97% pokrycia rynku, w tym segmentu pojazdów produkcji […]

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.