Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ zawieszenia

StachuraSzkolenia – grafik na maj i czerwiec

Znany jest kalendarz szkoleń firmy StachuraSzkolenia na miesiące maj i czerwiec. Przedstawiamy go w poniższej tabeli.

Naprawa i serwis hydropneumatyki. Czy to koniec?

Zawieszenie hydropneumatyczne, pomnik i wizytówka francuskiego Citroena odeszła do lamusa już kilka lat temu. Ostatni samochód z takim układem wyjechał z fabryki PSA zlokalizowanej w Rennes w 2017 roku. Zakończenie produkcji tego modelu to również koniec ery zawieszenia hydropneumatycznego. Już w 2015 roku podjęto decyzję o zaprzestaniu rozwoju tej technologii, a dwa lata później, równolegle […]

Tenneco dostarcza technologię inteligentnego zawieszenia Monroe do nowego elektrycznego SUV-a

BMW iX3, pierwszy w pełni elektryczny SUV niemieckiego producenta, będzie opcjonalnie wyposażony w bezstopniowe zawieszenie półaktywne z zaworem zewnętrznym (CVSAe) firmy Tenneco. Nowy SUV, pierwszy z 13 samochodów elektrycznych BMW nowej generacji, które zostaną wprowadzone na rynek do 2023 roku, zostanie wprowadzony na rynek w Europie i Chinach jeszcze w tym roku.

Dwumasowe koło zamachowe – jak sprawdzić, czy kwalifikuje się do wymiany?

Diagnostyka kół dwumasowych (DMF) to często występujący w warsztatach samochodowych dylemat. Mechanicy po demontażu skrzyni biegów zastanawiają się czy koło dwumasowe, które zamontowane jest w samochodzie jest dobre czy kwalifikuje się do wymiany? Pojawiają się wątpliwości, jak skutecznie zweryfikować jego stan.

KYB dostawcą amortyzatorów do Toyoty Mirai napędzanej wodorem

Nowa Toyota Mirai drugiej generacji, pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV), wykorzystuje amortyzatory KYB jako oryginalne wyposażenie.

Płyny eksploatacyjne w samochodach elektrycznych

Pojazdy elektryczne diametralnie zmieniają motoryzację, stawiając przed producentami części i środków smarnych nowe wyzwania. W autach „bezemisyjnych” występuje zdecydowanie mniej elementów znanych z samochodów z silnikami spalinowymi – dotyczy to także płynów.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.