Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Układ zawieszenia

Katalog zestawów łożysk do piast kół ProKIT NSK udostępniony do pobrania w formacie PDF

Firmy obsługujące motoryzacyjny rynek części zamiennych (AAM) mogą obecnie korzystać z nowo opublikowanej edycji katalogu ProKIT firmy NSK dostępnej w formacie PDF. Podobnie jak w przypadku wersji online wydanej w 2020 r. dystrybutorzy, hurtownicy i właściciele warsztatów uzyskają dostęp do pliku PDF obejmującego całą gamę zestawów łożysk do piast kół ProKIT dla niezależnego rynku AAM.

Rodzaje zawieszenia w samochodach osobowych

Coraz większa grupa producentów samochodów decyduje się na zastosowanie dwóch różnych typów zawieszeń w obrębie tego samego modelu samochodu. Wzrost kosztów projektowych przekłada się na późniejszą optymalizacje kosztów produkcji oraz dopasowanie kosztów serwisowania do mocy samochodu. Razem z Adamem Gołąbkiem, ekspertem z firmy Moog, przyglądamy się temu zjawisku, tłumaczymy wady i zalety.

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego – czy warto?

Wymiana dwumasowego koła zamachowego to droga czynność. Tym bardziej, że  powinno się je wymienić razem ze sprzęgłem. Nic zatem dziwnego, że klienci mogą szukać tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest montaż dwumasowego koła zamachowego po regeneracji. Czy jest się czego bać?

Najczęstsze błędy mechaników przy wymianie amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów należy do podstawowych czynności serwisowych, jednak i na tym polu pojawiają się błędy. Monroe wskazuje te największe, które najczęściej przez nieuwagę są popełniane w warsztatach. Oto 7 grzechów mechaników wymieniających amortyzatory.

Regeneracja turbosprężarki – instruktaż fachowca

Regeneracja podzespołów samochodowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów warsztatów. Niewątpliwie wpływ na to ma fakt, że dokonanie takiego procesu wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami niż kupno nowej części wysokiej jakości. Dodatkowym plusem jest także troska o środowisko naturalne, do którego coraz bardziej przykładamy wagę. Adama Kujawskiego, specjalistę z warszawskiego warsztatu Regeneruj.pl, poprosiliśmy o wyjaśnienie, […]

Continental prezentuje nowości na Automechanice

Continental jest kolejną firmą, dla której targi Automechanika we Frankfurcie, są idealną okazją do prezentacji nowych produktów w portfolio. Producent z Hanoweru zaprezentował nowinki asortymentowe z działu zawieszenia pneumatycznego, kompresorów i termostatów płynu chłodzącego.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.