Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Istotne zmiany w łożyskach i piastach kół SKF

Firma SKF zaktualizowała swoją ofertę na aftermarket w zakresie łożysk i piast kół. Pozycje te przeznaczone są do samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych, w tym konstrukcji naczep z osiami SAF.

Dlaczego warto wymieniać olej w manualnych skrzyniach biegów

Z pozoru olej przekładniowy w skrzyniach manualnych ma dość łatwe życie. Przede wszystkim nie ma bezpośredniego kontaktu z paliwem i spalinami. Nie zmienia barwy nie śmierdzi spalenizną, ale czy na pewno się nie zużywa?

Nowości w ofercie Högert Technik

Marka Högert Technik wprowadziła do swojej oferty nowe produkty. Jest to obuwie robocze chroniące stopy przed czynnikami zewnętrznymi oraz szafka narzędziowa służąca do przechowywania narzędzi o akcesoriów. 

Przed nami targi TTM 2018. Te stoiska warto odwiedzić.

Targi Techniki Motoryzacyjnej to z pewnością jedna z najważniejszych imprez roku w branży części i napraw samochodowych. Najlepiej zawczasu zapoznać się z listą wystawców i wybrać stoiska, które warto odwiedzić. Poniżej kilka naszych propozycji.

Od łożyska do zintegrowanej piasty koła

Od ponad stu lat SKF produkuje łożyska kulkowe, które do dziś stanowią podstawowy element piasty koła. Jej konstrukcja ulega jednak ciągłym modyfikacjom, których celem jest uproszczenie serwisowania pojazdu.

Czy olej wpływa na obniżenie hałasu silnika?

Przez ostatnie dziesięciolecia wśród ekspertów zajmujących się środkami smarnymi toczyła się nieustanna dyskusja dotycząca wpływu oleju na hałas pracy silnika. W tej debacie konkretne dane i fakty bardzo często ustępowały miejsca opiniom, które nie zawsze były spójne.

10 największych błędów montażowych

Bilstein zebrał dziesięć typowych błędów montażowych, które często popełniane są w praktyce warsztatowej. Dzięki temu krótkiemu poradnikowi warsztaty będą mogły podnieść swoje kompetencje jako eksperci w zakresie układu zawieszenia, a z drugiej strony będą w stanie bezproblemowo przeprowadzić wymianę amortyzatorów.

Nowa konstrukcja nakrętki w zestawach SKF

Zgodnie z nowymi wymaganiami technicznymi, SKF zmieniło konstrukcję nakrętki oraz moment jej dokręcenia w zestawach łożyska koła do wybranych modeli Forda i Mazdy.

Zabezpieczający smar Cera Tec firmy TEXTAR

Dzięki swoim właściwościom pasta miedziana ma szereg praktycznych zastosowań w połączeniach metalowych. Jednak przez wzgląd na zachodzące zjawiska chemiczne nie powinno używać się jej do zabezpieczania elementów układu hamulcowego.

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.