Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Tarcze hamulcowe Textar serii PRO i PRO+

Od początku historii kształt tarczy hamulcowej pozostaje bez zmian. Nie oznacza to jednak, że każda z nich została zaprojektowana w ten sam sposób czy też wykonana z identycznego materiału.

Sprzęgła 2017/2018 – nowy katalog Valeo

Katalog przedstawia pełną ofertę Valeo Service, na którą składa się przeszło 3000 elementów przeniesienia napędu, w tym zestawów sprzęgłowych, dwumasowych kół zamachowych, łożysk oraz części montażowych – do samochodów osobowych i pojazdów dostawczych.

Sachs: potwierdzone osiągi na drodze i torze wyścigowym

Wyróżnikiem bogatej historii marki Sachs są najnowsze rozwiązania technologiczne doceniane przez jej sympatyków. Przez dziesięciolecia marka Sachs rosła w siłę jako czołowy dostawca układów przeniesienia napędu i zawieszenia dla pojazdów osobowych i użytkowych,  transportu kolejowego, maszyn rolniczych i budowlanych, a także samochodów wyścigowych startujących w najbardziej wymagających cyklach międzynarodowych wyścigach. Nowa multimedialna kampania reklamowa ZF […]

NSK ma plan rozszerzenia oferty

Firma NSK ujawniła szczegóły projektów nowego opakowania oraz planowanego rozszerzenia oferty serii ProKIT – łożysk piast kół przeznaczonych dla niezależnego rynku części samochodowych IAM (Independent Automotive Aftermarket).

Reorganizacja programu szkoleń technicznych Schaeffler

Pod swoją marką serwisową REPXPERT, Schaeffler opracował nowy rozszerzony program szkoleń technicznych. Nowe szkolenia mają jeszcze lepiej spełniać oczekiwania warsztatów oraz partnerów handlowych w przyszłości.

Nowe części w ofercie Japanparts Group

Japanparts Group dostarczając części zamienne dla 92% parku samochodowego, rozszerza dodatkowo gamę piast i łożysk, obejmującą ponad 1000 pozycji katalogowych dla pojazdów azjatyckich, europejskich i amerykańskich, wprowadzając do katalogu łożyska i piasty ze zintegrowanym pierścieniem ABS.

By praca w warsztacie była lżejsza…

Praca w warsztacie to jeden z cięższych zawodów. To praca w ciągłym ruchu, w niewygodnych pozycjach, niejednokrotne mocowanie się z zapieczonymi śrubami czy naprawienie elementów w trudno dostępnych miejscach pojazdu. Po kilku godzinach można odczuć ból rąk, pleców, irytację oraz zniechęcenie. Jak w każdym zawodzie, tak i w tym przypadku warto pomyśleć o ergonomii i […]

Słów kilka o silniku 3.0 V6 ESL

Sześciocylindrowa jednostka opracowana wspólnie przez Renault i koncern PSA w drugiej połowie lat 90. powoli staje się motoryzacyjną legendą. Motor o mocy 211 KM posiada jeden pasek rozrządu o długości trzech metrów. Właśnie dlatego eksperci firmy SKF wybrali  go do roli demonstratora układu rozrządu.

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.