Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Wiemy jak montować tarcze – wyniki konkursu Delphi

Wymiana tarcz hamulcowych to teoretycznie prosta, gdyż bardzo często wykonywana przez mechaników, usługa. Konkurs firmy Delphi, przeprowadzony na Forum Mechanika pokazał jednak, że nawet codzienne czynności warsztatowe można robić lepiej, dążąc do perfekcji.

Peugeot 3008 – dobrze zaopatrzony przez SKF

Europejski Samochód Roku 2017 – Peugeot 3008 drugiej generacji – teraz z szeroką ofertą oryginalnych części zamiennych SKF.

Zmiany MOOG na rynku części zamiennych

Wydłużony spaw, przeprojektowany kształt gumowej osłony sworznia wahacza, powłoka kataforetyczna oraz nowe gniazdo imbusowe. Wszystkie zmiany zostały wprowadzone w częściach OE przez specjalistów MOOG.

Serwis NSK dostępny w polskiej wersji językowej

Niedawno uruchomiony serwis internetowy NSK, poświęcony niezależnemu rynkowi części zamiennych dla samochodów (IAM), został udostępniony w polskiej wersji językowej. Nowa platforma informacyjna wspiera rosnącą obecność NSK na rynku IAM.

Nowa linia czujników prędkości koła NTN-SNR

Dokładnie 20 lat od uruchomienia w fabryce w Seynod, w regionie Górnej Sabaudii we Francji, seryjnej produkcji pierwszego, wyposażonego w enkoder magnetyczny, łożyska koła ASB (Active Sensor Bearing), NTN-SNR wprowadza na rynek nową linię czujników prędkości koła na niezależnym rynku części zamiennych.

Kolumny MacPhersona – historia, budowa, działanie

Kolumny MacPhersona są podstawowym elementem układu zawieszenia współczesnych samochodów. Konstrukcja, która liczy już niemal 70 lat wciąż nie ma sobie równych. Kim był Earle MacPherson i dlaczego jego wynalazek zmienił motoryzację?

Hydrauliczne pompy wspomagania w gamie IPD

Do grona produktów oferowanych przez firmę IPD poszerzyła się o asortyment hydraulicznych pomp wspomagania. Części te są produkowane i testowane w warunkach laboratoryjnych, co zapewnia jakość i precyzję wykonania.

Brak mocy i głośna praca silnika Hyundaia H300

Właściciel dostawczego Hyundaia H1 H300 wyposażonego w silnik 2.5 CRDI skarżył się na głośną pracę jednostki napędowej oraz brak mocy. Co okazało się przyczyną problemu?

Sprężyny: na co zwracać uwagę przy oględzinach?

Sprężyny wraz z amortyzatorami w układzie zawieszenia zapewniają utrzymanie przyczepności kół i umożliwiają bezpieczne prowadzenie pojazdu. Prawidłowo działające sprężyny zawieszenia wydłużają żywotność amortyzatorów i innych elementów układu zawieszenia oraz odpowiadają za bezpieczeństwo i komfort jazdy.

Obraz wart tysiąca słów… – REPXPERT na Youtube

Znudziło ci się czytanie artykułów technicznych a chciałbyś się dowiedzieć jak działa dwumasowe koło zamachowe albo wolne koło alternatora? Nic straconego, zajrzyj na kanał Schaeffler REPXPERT na Youtube.

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.