Zmiany MOOG na rynku części zamiennych

Redakcja, 20 kwietnia 2017, 14:26

Wydłużony spaw, przeprojektowany kształt gumowej osłony sworznia wahacza, powłoka kataforetyczna oraz nowe gniazdo imbusowe. Wszystkie zmiany zostały wprowadzone w częściach OE przez specjalistów MOOG.

Stan dróg w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat wyraźnie się poprawił. Dziurawych jezdni jest mniej, jednak nadal zawieszenie nie ma łatwego życia i prędzej lub później będzie wymagało remontu. W warsztacie poza ceną naprawy często pojawia się pytanie, jakie zamienniki wybrać skoro nawet części OE przegrały walkę z trudnymi warunkami na drogach.

Tutaj z pomocą przychodzą producenci części zamiennych, którzy potrafią wyśledzić słabe punkty produktów OE i wprowadzić modyfikacje podnoszące niezawodność i bezpieczeństwo podróży. MOOG oferuje części układu zawieszenia, kierowniczego oraz łożyska kół.

Volkswagen, Seat – wydłużone spawy

Zadaniem specjalistów MOOG było wydłużenie żywotności wahacza trójkątnego o popularnym numerze referencyjnym do pojazdów Grupy Volkswagen. W tym celu wydłużono z 25,5 mm do 43,1 mm spawy, co wzmocniło połączenie tulei i ramienia wahacza. Dodatkowo zoptymalizowano kształt pionowej tulei oraz wprowadzono nową mieszankę gumy. Zapobiega ona nadmiernym ruchom podczas pracy wahacza.

Różne modele pojazdów – powłoka kataforetyczna

W polskich warunkach pogodowych wahacze nie mają łatwo. Ich powierzchnia jest narażona na działanie wody, soli, piasku i kamieni. Chcąc uniknąć pojawienia się rdzy, potrzebna jest trwała ochrona. Tradycyjne środki w postaci malowania elektrostatycznego okazały się niewystarczające. Dlatego MOOG pokrywa wahacze powłoką kataforetyczną.

Malowanie części tą metodą odbywa się z użyciem prądu elektrycznego. Cząsteczki farby przemieszczają się w polu elektrycznym, a dzięki ładunkowi farba dociera nawet do trudno dostępnych miejsc, zdecydowanie skuteczniej w porównaniu z konwencjonalnymi metodami malowania części motoryzacyjnych. Badania laboratoryjne wykazały, że produkt MOOG jest skutecznie zabezpieczony przed korozją nawet po uderzeniu ostrymi przedmiotami, na przykład odpryskującymi spod kół kamieniami.

Mercedes-Benz – zmiana konstrukcji osłony gumowej sworznia

Sworznie wahacza odgrywają bardzo ważną rolę jako połączenie wahacza ze zwrotnicą. Podczas pracy sworzeń wahacza może znaleźć się w swoim maksymalnym kącie wychylenia, a w konsekwencji może dojść do kontaktu z innymi elementami i uszkodzenia osłony gumowej sworznia. Dalszy przebieg zdarzeń jest łatwy do przewidzenia – przez uszkodzoną osłonę wnika woda i zanieczyszczenia powodując korozję sworznia kulistego. Przyspieszone zużycie elementu wymusza jego wymianę.

W celu wyeliminowania powyższej sytuacji MOOG zmienił konstrukcję gumowej osłony sworznia dla takich modeli Mercedesa jak CLS (219), Klasa E (W211, S211), Klasa S (W220) i piątej generacji roadstera SL R230.

Różne modele pojazdów – trzpień sworznia z gniazdem imbusowym ułatwia montaż

Wiele wahaczy, końcówek drążka kierowniczego i łączników stabilizatora posiada sworzeń kulowy z zaokrąglonym otworem w górnej części trzpienia. Niestety podczas prac serwisowych zaokrąglony otwór nie pozwala mechanikowi zabezpieczyć sworznia kulowego przed obracaniem. Montaż i demontaż części może być bardzo trudny, a w najgorszym wypadku niemożliwy, ponieważ nakrętka nie zostanie nakręcona na gwint sworznia gdy ten obraca się.

MOOG wprowadził konstrukcję z sześciokątnym otworem. Ta prosta modyfikacja pozwala mechanikom unieruchomić sworzeń MOOG za pomocą klucza imbusowego.

W 2016 roku Federal-Mogul Motorparts wydłużył gwarancję na produkty MOOG do 3 lat.

– Dla nas wydłużona gwarancja jest potwierdzeniem pracy wykonanej w ostatnich latach na rzecz podniesienia standardów jakościowych. Chcemy dorównać lub przewyższyć jakością części używane na pierwszy montaż. Dlatego kontrolę jakości prowadzimy na różnych etapach produkcji – mówi Marcin Sochaczewski, Marketing Director, Central & Northern Europe (CNE) z Federal-Mogul Motorparts.

MOOG testuje swoje produkty w Saint Louis (USA) oraz w Kontich (Belgia). Urządzenia laboratoryjne symulują warunki drogowe, co pozwala dokładnie przyjrzeć się odporności części na działanie sił zewnętrznych.

Więcej informacji o MOOG uzyskasz na stronie internetowej www.MOOGparts.pl lub dzwoniąc pod bezpłatny numer infolinii technicznej Federal-Mogul Motorparts 00 800 33 33 72 56 (obsługa w języku polskim).

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

RONIN (25 kwietnia 2017, 21:33) ~ Założyłem w mazdzie sworzeń wahacza firmy MOOG (za pomocą prasy żeby nie było),stukał juz po kilku miesiącach normalnego użytkowania.....DZIADOSTWO

2 0 Odpowiedź

Federal-Mogul Motorparts (15 maja 2017, 10:19) ~ @RONIN, prosimy o kontakt z infolinią techniczną Federal-Mogul Motorparts (00 800 33 33 72 56) - numer jest bezpłatny. Zależy nam na poznaniu szczegółów i wyjaśnieniu sprawy. Części MOOG podlegają 3-letniej gwarancji.

2 0 Odpowiedź

eurokris (15 maja 2017, 15:24) ~ Ja uzywam czesci o jakosci oe z delphi i jestem zadowolony. Cena w porzadku, wiem ze sasiad je w swoim warsztacie tez zaklada i mowil ze zadnych skarg czy reklamacji nie mial

3 0 Odpowiedź