Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15.01 Konkurs Continental 15.01 Wypełnij ankietę i weź udział w tworzeniu raportu na temat warsztatów 15.01 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

VW z trefnym oprogramowaniem już nie zarejestrujesz

Volkswagen w ramach rehabilitacji swojego wizerunku i względnie nisko-kosztowej naprawy szkody wyrządzonej poszczególnym nabywcom swoich aut, proponuje darmowe wgranie uczciwego oprogramowania. Ci, którzy postanowili jednak nie skorzystać z tej oferty, mogą mieć problem natury innej, niż oskarżenia ze strony Partii Zielonych.

Oleje do nowoczesnych silników

Jeszcze niedawno większość producentów zalecało olej o lepkości 5W-40 lub 5W-30. Dziś ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, powszechną praktyką stają się oleje klasy 5W-20, 0W-20 czy też 0W-30.

Kraft wprowadza nowe oleje syntetyczne

Kraft Automotive poszerza ofertę o nowe oleje silnikowe. Przeznaczone są one głównie do pojazdów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych.

Olej silnikowy: jak często trzeba go wymieniać?

Czy faktycznie wystarczy wymieniać olej zgodnie z instrukcją obsługi auta? Czy można bezpiecznie pokonać nawet 30 tys. km pomiędzy wymianami? Ekspert Total Polska tłumaczy jak jest naprawdę.

Aktualizacja systemu diagnostycznego CDIF/3

Na początku maja firma AXES Systems oddała w ręce użytkowników nową aktualizację CDIF/3.

Tenneco wprowadza dodatki do paliwa

Ciągłe gromadzenie się sadzy i innych zanieczyszczeń może prowadzić do uszkodzenia silników oraz komponentów układów kontroli emisji. Zapowiada tym samym  potencjalnie kosztowne naprawy. Usunięcie tych osadów może pomóc w przywróceniu osiągów pojazdu, redukcji zużycia paliwa czy zmniejszeniu szans na negatywny wynik przeglądu.

Aktualizacja CDIF/3 – marzec-kwiecień 2017

Pod koniec lutego ukazała się kolejna aktualizacja oprogramowania diagnostycznego CDIF/3. W tej edycji wprowadzono zmiany:

Sprytny sposób na wadliwe pompy common rail

Każdy mechanik, który miał do czynienia z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDCi z Forda Mondeo III wie, jak kosztownym problemem jest łuszczenie się wałka pompy wysokiego ciśnienia. W Fordach Mondeo trzeciej generacji (2001-2007) do końca produkcji sobie z tym nie poradzono. W efekcie prawie każdy egzemplarz wcześniej czy później dotyka plaga metalowego pyłu, niszczącego po kolei […]

Szkolenia Magneti Marelli w marcu

W marcu Magneti Marelli oferuje szkolenia z zakresu techniki hybrydowej, automatycznych skrzyń biegów, filtrów DPF/FAP, f-gazów oraz uprawnień SEP.

Kontrola emisji spalin samochodów – w Polsce badamy tylko w teorii

Zanieczyszczenia wydobywające się z rur wydechowych samochodów uważa się za jedną z głównych przyczyn pogarszającego się stanu powietrza w Polsce. Mimo to, w naszym kraju nie przeprowadza się efektywnych badań czystości spalin. Zmiana tego stanu rzeczy może być bardzo trudna.

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.