Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Aktualizacja CDIF/3 – marzec-kwiecień 2017

Pod koniec lutego ukazała się kolejna aktualizacja oprogramowania diagnostycznego CDIF/3. W tej edycji wprowadzono zmiany:

Sprytny sposób na wadliwe pompy common rail

Każdy mechanik, który miał do czynienia z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDCi z Forda Mondeo III wie, jak kosztownym problemem jest łuszczenie się wałka pompy wysokiego ciśnienia. W Fordach Mondeo trzeciej generacji (2001-2007) do końca produkcji sobie z tym nie poradzono. W efekcie prawie każdy egzemplarz wcześniej czy później dotyka plaga metalowego pyłu, niszczącego po kolei […]

Szkolenia Magneti Marelli w marcu

W marcu Magneti Marelli oferuje szkolenia z zakresu techniki hybrydowej, automatycznych skrzyń biegów, filtrów DPF/FAP, f-gazów oraz uprawnień SEP.

Kontrola emisji spalin samochodów – w Polsce badamy tylko w teorii

Zanieczyszczenia wydobywające się z rur wydechowych samochodów uważa się za jedną z głównych przyczyn pogarszającego się stanu powietrza w Polsce. Mimo to, w naszym kraju nie przeprowadza się efektywnych badań czystości spalin. Zmiana tego stanu rzeczy może być bardzo trudna.

Filtry cząstek stałych (DPF) – przed czym naprawdę chronią?

W ostatnich miesiącach temat zanieczyszczenia powietrza, zwłaszcza w dużych miastach, niemalże zdominował przekazy medialne. Wiele mówi się o trujących kominach domów i fabryk, ale także o samochodach. Emisja zanieczyszczeń przez pojazdy to temat bardzo złożony.

DPF: Usuwasz – zanieczyszczasz

W Polsce przyczyną smogu jest tzw. niska emisja, czyli pyły i gazy pochodzące z przemysłu, gospodarstw domowych oraz transportu. W dużych miastach, takich jak Kraków czy Warszawa, transport odpowiada niemal za 60 proc. emisji zanieczyszczeń. Duży wpływ na to mają samochody z silnikami Diesla. Ponadto, kierowcy, którzy decydują się na wycięcie filtra DPF, nieświadomie przyczyniają […]

Myjki warsztatowe z efektem bioremediacji

Obserwując rozwój technologii zauważamy, że coraz większą uwagę przykłada się do ekologii, bezpieczeństwa dla środowiska oraz użytkowników.

Aktualizacja oprogramowania TEXA IDC5 CAR

Jest już dostępna kolejna wersja oprogramowania diagnostycznego TEXA IDC5 CAR (samochody osobowe i dostawcze).

Filtry GPF obowiązkowe w silnikach benzynowych od 2017 r.

Przedstawiciele rządów UE zaakceptowali przepisy o nowym sposobie pomiarów emisji spalin samochodów osobowych. W praktyce oznacza to, że nawet silnik benzynowe będą musiały posiadać dodatkowe filtry redukujące zanieczyszczenia.

Oleje Low Saps – czym są i kiedy warto je stosować?

Tak zwane oleje niskopopiołowe zostały stworzone w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm emisji spalin, wymagających zastosowania zaworów EGR i filtrów cząstek stałych. Jak działają i czym różnią się od “zwykłych” olejów? Wyjaśnił nam to specjalista – Andrzej Husiatyński, Kierownik Działu Technicznego w firmie Total. Oleje Low Saps powinny być dobrze znane właścicielom […]

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.