Oleje do nowoczesnych silników

3 lipca 2017, 13:15

Jeszcze niedawno większość producentów zalecało olej o lepkości 5W-40 lub 5W-30. Dziś ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, powszechną praktyką stają się oleje klasy 5W-20, 0W-20 czy też 0W-30.

Aby móc zastosować tak „rzadki” olej, silnik musi być do tego odpowiednio przystosowany (małe pasowania, większy wydatek pompy oleju). Specyfika nowoczesnych silników wyklucza stosowanie „tradycyjnych” olei klasy 5w40 i 5w30 i analogicznie nie wolno stosować środka smarnego klasy 0W20, 5w20 w jednostkach starszej generacji. Innymi słowy lepiej nie eksperymentować z doborem oleju silnikowego. Dla pewności zawsze należy zajrzeć do katalogu doboru oleju na www.liqui-moly.pl

W ofercie Liqui Moly znajduje się kilka olei o lepkości 5W-20, 0W-20 oraz 0W-30 m.in.:

Special Tec V 0W-30

Jest to olej dedykowany do nowoczesnych silników w samochodach Volvo z silnikami benzynowymi oraz Diesla również tymi wyposażonymi w filtr cząstek stałych DPF. Olej ten spełnia specyfikację:

  • ACEA A5
  • ACEA B5
  • API SL
  • API CF
  • ILSAC GF-3
  • Volvo VCC 95200377

Special Tec AA 5W-20

Jest to olej dedykowany do amerykańskich i japońskich samochodów z silnikami benzynowymi. Olej ten spełnia specyfikację:

  • API SN
  • ILSAC GF-5
  • Chrysler MS-6395
  • Daihatsu
  • Ford WSS-M2C 925-A
  • Ford WSS-M2C 930-A
  • Ford WSS-M2C 945-A
  • GM
  • Honda
  • Hyundai
  • Kia
  • Isuzu
  • Mazda
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Subaru
  • Suzuki
  • Toyota

Special Tec AA 5W-20

Jest to olej dedykowany do samochodów marki Ford wyposażonych w silniki Eco Boost. Olej ten spełnia specyfikację:

  • API SN
  • Ford WSS-M2C 948-B
  • Jaguar / Land Rover STJLR.03.5004

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!