Jeszcze niedawno większość producentów zalecało olej o lepkości 5W-40 lub 5W-30. Dziś ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, powszechną praktyką stają się oleje klasy 5W-20, 0W-20 czy też 0W-30.
Aby móc zastosować tak „rzadki” olej, silnik musi być do tego odpowiednio przystosowany (małe pasowania, większy wydatek pompy oleju). Specyfika nowoczesnych silników wyklucza stosowanie „tradycyjnych” olei klasy 5w40 i 5w30 i analogicznie nie wolno stosować środka smarnego klasy 0W20, 5w20 w jednostkach starszej generacji. Innymi słowy lepiej nie eksperymentować z doborem oleju silnikowego. Dla pewności zawsze należy zajrzeć do katalogu doboru oleju na www.liqui-moly.pl
W ofercie Liqui Moly znajduje się kilka olei o lepkości 5W-20, 0W-20 oraz 0W-30 m.in.:
Special Tec V 0W-30
Jest to olej dedykowany do nowoczesnych silników w samochodach Volvo z silnikami benzynowymi oraz Diesla również tymi wyposażonymi w filtr cząstek stałych DPF. Olej ten spełnia specyfikację:
- ACEA A5
- ACEA B5
- API SL
- API CF
- ILSAC GF-3
- Volvo VCC 95200377
Special Tec AA 5W-20
Jest to olej dedykowany do amerykańskich i japońskich samochodów z silnikami benzynowymi. Olej ten spełnia specyfikację:
- API SN
- ILSAC GF-5
- Chrysler MS-6395
- Daihatsu
- Ford WSS-M2C 925-A
- Ford WSS-M2C 930-A
- Ford WSS-M2C 945-A
- GM
- Honda
- Hyundai
- Kia
- Isuzu
- Mazda
- Mitsubishi
- Nissan
- Subaru
- Suzuki
- Toyota
Special Tec AA 5W-20
Jest to olej dedykowany do samochodów marki Ford wyposażonych w silniki Eco Boost. Olej ten spełnia specyfikację:
- API SN
- Ford WSS-M2C 948-B
- Jaguar / Land Rover STJLR.03.5004
Komentarze