Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

Pułapki przy doborze oleju do starszych samochodów

Silniki samochodów klasycznych wymagają specjalnego traktowania. Warto poznać kilka faktów i zarazem obalić kilka mitów zanim zamówimy olej.

Szkolenia Magneti Marelli w październiku

Magneti Marelli  zaprasza do udziału w szkoleniach technicznych, które odbędą się w październiku bieżącego roku. Dotyczą one m.in. pojazdów hybrydowych oraz wtryskiwaczy CR.

Nowość od Ravenol – UDT Ultra Duty Truck 10W-30

Olej RAVENOL UDT 10W-30 przeznaczony jest do silników wysokoprężnych pracujących w najcięższych warunkach, niezależnie od pory roku, wyposażonych w filtr cząstek stałych i katalizator lub bez.

Aktualizacja systemu diagnostycznego CDIF/3 Wrzesień – Październik 2017

Pomimo okresu wakacyjnego Axes System nie próżnuje i wraz z początkiem września wydaje aktualizację Wrzesień – Październik 2017. Pojawiła się w niej obsługa nowych modeli, takich jak: Audi A4, Skoda Superb III, Kia Optima, Jeep Renegade, Chrysler Town & Country i inne.

VW z trefnym oprogramowaniem już nie zarejestrujesz

Volkswagen w ramach rehabilitacji swojego wizerunku i względnie nisko-kosztowej naprawy szkody wyrządzonej poszczególnym nabywcom swoich aut, proponuje darmowe wgranie uczciwego oprogramowania. Ci, którzy postanowili jednak nie skorzystać z tej oferty, mogą mieć problem natury innej, niż oskarżenia ze strony Partii Zielonych.

Oleje do nowoczesnych silników

Jeszcze niedawno większość producentów zalecało olej o lepkości 5W-40 lub 5W-30. Dziś ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, powszechną praktyką stają się oleje klasy 5W-20, 0W-20 czy też 0W-30.

Kraft wprowadza nowe oleje syntetyczne

Kraft Automotive poszerza ofertę o nowe oleje silnikowe. Przeznaczone są one głównie do pojazdów osobowych oraz lekkich samochodów dostawczych.

Olej silnikowy: jak często trzeba go wymieniać?

Czy faktycznie wystarczy wymieniać olej zgodnie z instrukcją obsługi auta? Czy można bezpiecznie pokonać nawet 30 tys. km pomiędzy wymianami? Ekspert Total Polska tłumaczy jak jest naprawdę.

Aktualizacja systemu diagnostycznego CDIF/3

Na początku maja firma AXES Systems oddała w ręce użytkowników nową aktualizację CDIF/3.

Tenneco wprowadza dodatki do paliwa

Ciągłe gromadzenie się sadzy i innych zanieczyszczeń może prowadzić do uszkodzenia silników oraz komponentów układów kontroli emisji. Zapowiada tym samym  potencjalnie kosztowne naprawy. Usunięcie tych osadów może pomóc w przywróceniu osiągów pojazdu, redukcji zużycia paliwa czy zmniejszeniu szans na negatywny wynik przeglądu.

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.