Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Filtry cząstek stałych DPF/FAP

DPF: Usuwasz – zanieczyszczasz

W Polsce przyczyną smogu jest tzw. niska emisja, czyli pyły i gazy pochodzące z przemysłu, gospodarstw domowych oraz transportu. W dużych miastach, takich jak Kraków czy Warszawa, transport odpowiada niemal za 60 proc. emisji zanieczyszczeń. Duży wpływ na to mają samochody z silnikami Diesla. Ponadto, kierowcy, którzy decydują się na wycięcie filtra DPF, nieświadomie przyczyniają […]

Myjki warsztatowe z efektem bioremediacji

Obserwując rozwój technologii zauważamy, że coraz większą uwagę przykłada się do ekologii, bezpieczeństwa dla środowiska oraz użytkowników.

Aktualizacja oprogramowania TEXA IDC5 CAR

Jest już dostępna kolejna wersja oprogramowania diagnostycznego TEXA IDC5 CAR (samochody osobowe i dostawcze).

Filtry GPF obowiązkowe w silnikach benzynowych od 2017 r.

Przedstawiciele rządów UE zaakceptowali przepisy o nowym sposobie pomiarów emisji spalin samochodów osobowych. W praktyce oznacza to, że nawet silnik benzynowe będą musiały posiadać dodatkowe filtry redukujące zanieczyszczenia.

Oleje Low Saps – czym są i kiedy warto je stosować?

Tak zwane oleje niskopopiołowe zostały stworzone w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm emisji spalin, wymagających zastosowania zaworów EGR i filtrów cząstek stałych. Jak działają i czym różnią się od “zwykłych” olejów? Wyjaśnił nam to specjalista – Andrzej Husiatyński, Kierownik Działu Technicznego w firmie Total. Oleje Low Saps powinny być dobrze znane właścicielom […]

Powstrzymać reakcję łańcuchową

Nieprecyzyjnie działające wtryskiwacze common rail powodują dymienie, wibracje, a nawet niszczenie dwumasowego koła zamachowego. Jest jednak sposób, by tę serię usterek powstrzymać. Kolejne generacje układów wtryskowych common rail znacząco obniżały toksyczność spalin i podnosiły kulturę pracy silników Diesla dzięki coraz bardziej precyzyjnemu dawkowaniu paliwa. Dokładność liczona w dziesiątych miligrama jest jednak możliwa do utrzymania tak […]

Szkolenia z tuningu, sterowników samochodowych i fabrycznych zabezpieczeń antykradzieżowych

W listopadzie i grudniu możliwy będzie udział w dwóch szkoleniach na tematy: “Tuning – rodzaje, problemy oraz wpływ na procesy naprawy i diagnostyki pojazdów” oraz “Sterowniki samochodowe – budowa, działanie i diagnostyka. Fabryczne zabezpieczenia antykradzieżowe w pojazdach”. Obydwa szkolenia odbędą się na terenie Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Tuning – rodzaje, problemy oraz wpływ na […]

Tenneco przedłuża gwarancję na produkty kontroli emisji spalin Walker do trzech lat

Tenneco, dostawca oryginalnych oraz zamiennych tłumików układów wydechowych oraz rur, katalizatorów, filtrów cząstek stałych diesla oraz innych komponentów kontroli emisji spalin, przedłużył gwarancję na swoje produkty Walker® Emissions Control z dwóch do trzech lat, dla odbiorców w całej Europie. „Przedłużona gwarancja, której opublikowanie spotkało się w czasie z targami Automechanika 2016 odbywającymi się w tym […]

75 lat MANN+HUMMEL

Firma produkująca filtry z Ludwigsburga świętuje w 2016 roku 75-lecie swojego istnienia. MANN+HUMMEL, założona w czasie II wojny światowej stała się największym producentem filtrów powietrza, oleju, paliwa i filtrów kabinowych, zatrudniającym na pięciu kontynentach około 16 000 osób w 60 lokalizacjach. W 2015 roku firma osiągnęła około 3 miliardów euro obrotu. Wraz z przejęciem Affinia Group […]

Największy problem Diesla rozwiązany – sposób na zapychający się DPF

Zapychający się filtr DPF to powszechna przypadłość wielu diesli. Jest jednak sposób, by uniknąć tego problemu. Opracowała go firma Liqui Moly. Zapychający się DPF – co robić? Od 2011 roku zaczęła obowiązywać norma emisji Euro 5, która wymogła znaczące obniżenie emisji cząstek sadzy w przypadku silników Diesla. Aby ją spełnić, zaczęto powszechnie montować filtry cząstek […]

Kontrolka awarii filtra cząstek stałych to dziś jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez klientów warsztatów. Faktycznie filtry DPF (w niektórych modelach aut zwane filtrami FAP) są podatne na zapychanie się, zwłaszcza kiedy są eksploatowane w mieście. Współcześnie filtry cząstek stałych montuje się zarówno w autach zasilanych benzyną jak i dieslem. W tej kategorii artykułów dowiesz się, jakie są objawy usterek filtrów cząstek stałych, dowiesz się więcej o wymianie i regeneracji filtrów DPF, urządzeniach warsztatowych przydatnych do tych czynności. Poznasz także ofertę zamienników filtrów DPF/FAP dostępnych na rynku wtórnym części samochodowych.