Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Układ Kierowniczy

Rewolucyjne łożysko Nexteer

Ograniczenie poziomu hałasu, a także zmniejszenie wibracji i drgań to podstawowe zalety nowego łożyska, które stosowane będzie w nowoczesnych, elektrycznie wspomaganych układach kierowniczych EPS (Electric Power Steering). Nowe rozwiązanie inżynierów firmy Nexteer Automotive pomoże producentom samochodów poprawić wyczucie drogi i obniżyć poziom hałasu systemów wspomagania w samochodach wszystkich segmentów. Nowe poliamidowe łożysko mimośrodowe listwy zębatej […]

Szersza współpraca Hart i Remy

Współpraca firm Hart Sp. z o.o. i Remy Automotive rozszerza się. W ostatnich latach firma Hart oferowała regenerowane przekładnie kierownicze i pompy oraz aparaty zapłonowe Remy. W czerwcu 2010 wprowadzono również rozruszniki i alternatory z głównej linii produktowej Remy Automotive. Klienci firmy Hart mogą wybrać wyroby fabrycznie nowe lub regenerowane z możliwością zwrotu starego wyrobu (spełniającego […]

Mobilny tester zawieszenia Febi

Mobilny tester zawieszenia firmy Febi to narzędzie do szybkiej diagnozy elementów układu kierowniczego na przedniej i tylnej osi samochodu tam, gdzie nie ma konieczności użycia podnośnika hydraulicznego. Za jego pomocą personel warsztatu może w jasny i przystępny sposób wytłumaczyć klientowi konieczność naprawy i tym samym zwiększyć obroty firmy. Urządzenie cechuje mobilność – nie musi ono […]

Wyniki konkursu SWAG

Tydzień temu w konkursie SWAG pytaliśmy kiedy trapez w układzie kierowniczym odgrywa największą rolę. Do wyboru były trzy odpowiedzi: a) przy prostej jeździe do przodu. b) prostej jeździe do tyłu. c) jeździe po łukach Prawidłowa odpowiedź to oczywiście C – gratulujemy wiedzy wszystkim osobom, które znały odpowiedź na to pytanie. W wyniku losowania nagrody firmowe […]

Przyszłość motoryzacji z elektrycznymi układami kierowniczymi

Trend redukcji zużycia paliwa, elektryfikacja samochodów oraz integracja układów poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy, to podstawowe powody, dzięki którym do 2020 roku ponad połowa samochodów na świecie będzie wyposażona w elektryczne układy kierownicze EPS. Tak brzmią wyniki analiz inżynierów Nexteer Automotive, producenta elektrycznych układów kierowniczych (EPS) dla ponad sześćdziesięciu koncernów motoryzacyjnych. W autach Forda do […]

Konkurs SWAG

Zapraszamy do udziału w kolejnym konkursie z nagrodami, których sponsorem jest firma SWAG. Pytanie konkursowe brzmi: Trapez w układzie kierowniczym odgrywa największa rolę przy: a) prostej jeździe do przodu. b) prostej jeździe do tyłu. c) jeździe po łukach Odpowiedzi prosimy przesyłać na adres pawel.malecki@motofocus.pl do 16 czerwca br. Spośród osób, które udzielą prawidłowych odpowiedzi wylosujemy […]

Prawidłowy montaż tarcz hamulcowych

Problem: bicie tarcz Aby tarcze hamulcowe prawidłowo funkcjonowały i nie ulegały przedwczesnym awariom należy przestrzegać pewnych zasad podczas ich montażu. Często usterki na peryferiach pojazdu prowadzą do nierównomiernego zużycia tarcz czy wymyć, które prowadzą do bicia kierownicy. Przedstawiamy 8 wskazówek, które sprawią, że hamulce będą działały prawidłowo i nie będzie występował problem bicia. 1. Koło/Opony […]

Cztery modele Volvo do serwisu

929 samochodów Volvo może zagrażać bezpieczeństwu na drodze wskutek przedwczesnego zużycia paska alternatora. Usterka dotyczy modeli S80, V70, XC70 i XC60 z roku modelowego 2009. Wada objawia się głośną pracą silnika i może w niektórych sytuacjach prowadzić do utarty napędu i wspomagania układu kierowniczego oraz zatrzymania pojazdu, co mogłoby doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym. […]

Bez specjalistycznych urządzeń ani rusz

Poziom zaawansowania technicznego współcześnie produkowanych pojazdów samochodowych zmienił się diametralnie w ciągu ostatnich 20 lat. Obecne konstrukcje wyposażone są w ogromną ilość układów elektronicznych odpowiedzialnych za jak najbardziej efektywną, a zarazem w pełni ekologiczną pracę silnika. Dziś odpowiednie systemy sterujące nadzorują pracę całego układu napędowego, układu kierowniczego, hamulcowego oraz systemów odpowiedzialnych za komfort jazdy i […]

Jeszcze raz o pojazdach z kierownicą po prawej stronie

Wydawałoby się, że problem samochodów z kierownicą po stronie prawej, czyli przystosowanych do ruchu lewostronnego, został już dostatecznie wyjaśniony, jednak liczba kierowanych do mnie pytań i wątpliwości jest tak duża, iż postanowiłem wrócić do tych spraw uwzględniając obowiązujące przepisy prawne. Zaczniemy od zapisów ustawowych. Ustawa z dnia 20.06.1997 r. „Prawo o ruchu drogowym” (z późn. […]

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.