Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:33 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już w najbliższy czwartek 10:48 Nauka o układzie smarnym na “żywym organizmie”. TotalEnergies podnosi poziom swojego programu edukacyjnego. 15.11 Polski producent części z “Gryfem Gospodarczym” 15.11 Jak skrobać, by nie rysować szyb? Jak walczyć z zamarzającymi uszczelkami? Lód kontra samochód zimą. 15.11 Czy tańszy olej silnikowy jest gorszy? MotoFocus TV.

Klocki hamulcowe

Klocki hamulcowe w standardzie OE pojawiły się w ofercie SKF

SKF wprowadza do swojej oferty klocki hamulcowe w standardzie OE.  Na razie mają one stanowić uzupełnienie gamy tarcz hamulcowych zintegrowanych z łożyskami. Wkrótce do oferty mają dołączyć także tarcze hamulcowe bez łożysk.

Jak zdiagnozować usterkę układu hamulcowego na słuch?

Doświadczony mechanik bez trudu jest w stanie zlokalizować usterkę układu hamulcowego lub zawieszenia już po krótkiej przejażdżce. Są takie awarie układu hamulcowego, które można zdiagnozować po wydawanym dźwięku przez hamujący samochód. Specjaliści marki Ferodo zdradzają jakie dźwięki odpowiadają konkretnym rodzajom usterek.

Kierunkowe klocki hamulcowe – czy warto je stosować?

Konstruktorzy samochodów poświęcają dużo czasu i uwagi na zapewnienie komfortu użytkowania swoich pojazdów. Jedną z podstawowych kwestii do rozwiązania jest ograniczanie niepokojących, uciążliwych dźwięków dochodzących z auta. W celu ograniczania drgań i wynikających z nich hałasów dochodzących z układu hamulcowego opracowano kierunkowe klocki hamulcowe.

Producenci klocków hamulcowych a norma Euro7

Norma emisji spalin Euro 7 po raz pierwszy w historii obejmie poza układem napędowym także zanieczyszczenia generowane przez elementy cierne układu hamulcowego. Marka Textar, oferująca między innymi klocki i tarcze hamulcowe, pracuje nad odpowiednimi rozwiązaniami dotyczącymi tych kwestii.

Klocki hamulcowe do elektryków – czy są inne niż klocki do aut spalinowych?

Samochody elektryczne pod względem wizualnym i funkcjonalnym nie odbiegają od konstrukcji spalinowych. Należy jednak pamiętać, że technicznie są zupełnie inne i mają odrębne wymagania, m.in. wobec układu hamulcowego. Istotnych różnic dla układu hamulcowego jest wiele i trudno jednoznacznie określić, które z nich są ważniejsze. W jaki sposób te różnice przekładają się na specyfikę klocków hamulcowych?

Jak poradzić sobie z piszczącymi hamulcami? Ferodo proponuje możliwe rozwiązania problemu

Piszczące hamulce potrafią przyprawić o ból głowy. Może się to zdarzyć okazjonalnie, np. gdy drobny kamyk dostanie się między tarczę a klocek hamulcowy. Jednak problem może być także trwały i objawiać się przy każdorazowym hamowaniu. Jakie mogą być przyczyny? W jaki sposób wyeliminować pisk hamulców? Odpowiedzi udzielają specjaliści marki Ferodo.

Ile wydasz na serwis sprowadzonego auta?

Według statystyk, typowy samochód używany sprowadzany do Polski ma niespełna 13 lat i należy do klasy średniej lub kompaktowej. PZL Sędziszów podpowiada jakie czynności obsługowe należy wykonać po zakupie takiego pojazdu i przewiduje szacunkowe koszty.

Wymiana klocków hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług warsztatów samochodowych. Są to elementy odpowiedzialne za bezpieczeństwo, przez co regularna kontrola ich stanu jest bardzo ważna. Klocki hamulcowe są dostępne na rynku pod wieloma markami, różnią się zastosowaniem, jakością i ceną. Jak dopasować odpowiednie klocki hamulcowe do pojazdu? Między innymi tego dowiesz się w tej kategorii. Zobaczysz także rynkowe nowości ofertowe, instrukcje wymiany klocków oraz popularne uszkodzenia klocków, mogące świadczyć o usterkach innych podzespołów w pojeździe lub błędach montażowych.