Menu

Czujniki

Czujnik skrzyni biegów – objawy awarii. Problemy z automatyczną skrzynią biegów.

Czujnik prędkości obrotowej skrzyni biegów (czujnik prędkości skrzyni automatycznej) to kluczowy podzespół, mający wpływ na właściwą pracę automatycznej skrzyni biegów. Awaria tego czujnika  powoduje problemy z właściwą pracą automatycznej skrzyni biegów. Jak sprawdzić czujnik skrzyni biegów? Zapytamy o to eksperta.

Problemy z montażem puszkowych filtrów oleju OC 248 w minibusach kempingowych

Jeśli w busie przerobionym na kampera zamontowano dodatkową chłodnicę oleju, często znacznie utrudnia to montaż puszkowego filtra oleju OC 248. Z odsieczą przychodzi proste rozwiązanie.

Lipcowe poszerzenie oferty Arnott

Arnott Europe, producent zwieszeń pneumatycznych, wprowadza na rynek osiem kolejnych nowości produktowych: przednie kolumny ze sprężynami do BMW X5/X6 (F15/F16) z VDC, zestaw do konwersji zawieszenia pneumatycznego na tradycyjne do samochodów Lincoln MKZ (CD533) z CCD z lat 2013-2016 oraz czujniki poziomu, czyli tak zwane poziomice do różnych modeli samochodów.

Awaria przełącznika przepustnicy: kiedy silnik szarpie podczas jazdy i gaśnie na biegu jałowym?

Przełącznik przepustnicy to jeden z elementów, które przekazują do silnika informacje o położeniu przepustnicy. Awaria przełącznika przepustnicy powoduje poważne problemy z pracą jednostki napędowej. Diagnostyka jest dość skomplikowana. Nie uda się zdiagnozować problemu przy pomocy urządzenia do diagnostyki, podłączanego do złącza OBD2. Jak zatem sprawdzić, że doszło do uszkodzenia przełącznika przepustnicy? Zapytaliśmy o to eksperta.

Świece żarowe – objawy i powody awarii. Rozmawiamy z ekspertem.

Świece żarowe to kluczowy element układu wspomagania rozruchu diesli. Dzięki nim uruchomienie silnika wysokoprężnego przestało być problemem, nawet w niskich, zimowych temperaturach. Świece żarowe są elementem eksploatacyjnym, który podlega wymianie w przypadku uszkodzeń. Jak rozpoznać uszkodzenia świec żarowych? Dlaczego świece żarowe się psują? Porozmawiamy o tym z cenionym ekspertem z firmy, która jest jednym z […]

Zmiana pierścienia czujnika wału, sprzęgło przeciążeniowe ITL [FILM]

W kole dwumasowym stosowanym w silnikach do Forda Transita 2.4 litra zastosowano nowy wieniec czujnika położenia wału oraz sprzęgło przeciążeniowe. Film przygotowany przez firmę Schaeffler prezentuje szczegóły nowych rozwiązań.

Nowoczesny samochód nie istnieje bez czujnika Halla

To malutkie pudełeczko w komorze silnika, o którego istnieniu większość kierowców nie ma pojęcia, choć bez niego samochód nawet nie ruszy. Mowa tu o czujniku Halla, który uprościł i ułatwił wiele rzeczy w dziedzinie technologii, a którego obecność zauważamy dopiero wtedy, gdy przestanie działać.

Adaptacyjne systemy zawieszenia – głębsze spojrzenie

Wraz z dążeniem przemysłu motoryzacyjnego do zapewnienia kierowcom coraz lepszych wrażeń z jazdy i coraz wyższego komfortu kluczowa staje się kwestia zawieszenia pojazdu. Klasyczny układ składający się ze stalowej sprężyny i amortyzatora jest obecny na rynku od wielu lat. Kolejnym krokiem jest przejście ze sprężyn na układy z poduszką pneumatyczną oraz zastąpienie tradycyjnych amortyzatorów ich […]

Amatorski montaż haków holowniczych – co może się stać? Poradnik Steinhof

Montaż haka holowniczego jest modyfikacją, którą można wykonać na własną rękę. Jednak nieprofesjonalne wykonanie tego zadania ma szereg poważnych konsekwencji. Ekspert Steinhof wskazuje, jakie błędy najłatwiej popełnić.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.