Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
19.04 Malejące zyski w branży produkcji części motoryzacyjnych 19.04 Dlaczego warto stosować markowe czynniki chłodnicze? Jak uniknąć zakupu podróbki? Poradnik DENSO 19.04 Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych zmienia nazwę 19.04 Mariaż NEXUS i Stellantis – co z niego wyniknie? Wywiad z dyrektorem generalnym NEXUS, Gaëlem Escribe. 19.04 Jak rozwiązać problem z brakiem pracowników w branży automotive? Trzeba złamać stereotypy.

Czujniki

Komunikacja między czujnikami, czyli protokół SENT

W branży motoryzacyjnej istnieje konieczność przetwarzania coraz większej ilości informacji podczas jazdy, dlatego przewody komunikacyjne w samochodzie muszą mieć coraz większy przekrój. Cyfryzacja sygnałów analogowych to nie wszystko – konieczne jest również zwiększenie wydajności, przepustowości, a także racjonalizacja przepływu informacji. To jednak wymaga nowego rozwiązania. W taki właśnie sposób narodził się nowy protokół komunikacyjny zwany […]

Układy sterowania silnikiem z centralnym wtryskiem

Tematem dzisiejszego artykułu będzie budowa i działanie tytułowych systemów, jak również charakterystyka ich poszczególnych elementów, a także warunków pracy. Wspomnimy także o wariantach technologii stosowanych przez poszczególnych wytwórców.

Opel Ampera – rozładowany akumulator 12V – przyczyna

Opel Ampera to samochód wykorzystujący dość specyficzny, hybrydowy układ napędowy. Silnik spalinowy pełni w nim rolę generatora prądu, magazynowanego w baterii i zasilającego silnik elektryczny, odpowiedzialny za napęd. Użytkownicy tego pojazdu często zgłaszają występowanie usterki, jaką jest rozładowywanie się standardowego, kwasowo-ołowiowego akumulatora 12 V. Niekiedy objawem usterki jest także samoczynne, sporadyczne uruchamianie się auto-alarmu.

Funkcje i działanie systemu Bosch Mono-Motronic

Rewolucja elektroniki i technologii półprzewodnikowej rozbłysła jak kometa w latach 80-tych, co odbiło się również na rozwoju samochodów osobowych. Motronic – ze swoimi poszczególnymi wersjami – stał się odrębną marką w ramach Robert Bosch GmbH. Wszystkie z nich mają jednak tę wspólną cechę: integrują wtrysk paliwa i zapłon w jednym urządzeniu. Ta kompaktowa konstrukcja otworzyła […]

ZF zaprezentowało nowy, automatyczny moduł parkowania

ZF prezentuje nowy moduł Parking ECU. Jest to jednostka, która umożliwia korzystanie z różnych funkcji automatycznego parkowania w szerszej gamie pojazdów przy użyciu kamer i czujników ultradźwiękowych w czasie rzeczywistym.

Goodyear i TNO prezentują wyniki testów istotne dla zwiększenia bezpieczeństwa na drogach

Integracja technologii inteligencji opon ze sterownikiem układu przeciwblokującego (ABS) pojazdu może zwiększyć bezpieczeństwo na drodze i skrócić drogę hamowania o 1,75 metra – wynika z testów przeprowadzonych przez Goodyear oraz TNO. Firmy przedstawiły obiecujące wyniki wspólnych badań podczas targów Consumer Electronics Show 2024 w Las Vegas.

NTK Vehicle Electronics wprowadza 35 nowych szerokopasmowych czujników tlenu

Niterra – firma specjalizująca się w dziedzinie zapłonu i elektroniki samochodowej, wprowadza do swojej oferty 35 czujników tlenu NTK Vehicle Electronics. Te najnowsze produkty należą do grupy liniowych czujników szerokopasmowych.

Blokada mechanizmu różnicowego – czym jest?

Blokada mechanizmu różnicowego to rozwiązanie, które ma na celu zwiększenie dzielności samochodu w terenie, na drogach błotnistych, mokrych, zaśnieżonych i sypką nawierzchnią. Dawniej blokady mechanizmu różnicowego stosowano tylko w samochodach terenowych, w niektórych pickupach, a także pojazdach rolniczych. Było to przede wszystkim rozwiązania mechaniczne, sterowane za pomocą mechanicznej dźwigni. Obecnie blokady mechanizmu różnicowego montuje się […]

Czujniki parkowania – rodzaje, problemy, awarie i… śmieszne historie – rozmowa z ekspertami

Jakie czujniki parkowania są obecnie produkowane? Które są najpopularniejsze? Jakie sprawiają problemy podczas montażu? Porozmawiamy z ekspertami ze znanej firmy produkującej czujniki parkowania, a także z popularnego warsztatu, w którym czujniki są montowane i naprawiane.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.